مشروح اخبار


» استاندارکهگیلویه وبویراحمد: پیگیر اجرایی کردن تفاهمنامه سه هزار و 200 میلیارد ریالی با بنیاد برکت هستیم



استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیگیر اجرایی کردن تفاهمنامه سه هزار و 200 میلیارد ریالی با بنیاد برکت هستیم وتاخیر 10 ماهه اغلب مفاد این تفاهم نامه را قابل توجیه نمی دانم.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیگیر اجرایی کردن تفاهمنامه سه هزار و 200 میلیارد ریالی با بنیاد برکت هستیم وتاخیر 10 ماهه اغلب مفاد این تفاهم نامه را قابل توجیه نمی دانم. به گزارش راک نیوز از یاسوج ؛ علی‌محمد احمدی در دیدار مسئولان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یاسوج، افزود: تفاهم‌نامه امضا شده بین استانداری و این بنیاد در حوزه های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و بهداشت و درمان است. احمدی اظهار داشت: براساس این تفاهم‌نامه ساخت 17 مدرسه در قالب 80 کلاس درس با اعتباری افزون بر 125 میلیارد ریال، مشارکت در احداث هفت مرکز و پایگاه بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و بهسازی و آسفالت 50 کیلومتر راه روستایی با اعتبار حدود 230 میلیارد ریال از جمله تعهدات بنیاد برکت در این تفاهم‌نامه در حوزه عمرانی است.
وی عنوان کرد: طرح آبرسانی به روستاهای دارای مشکل کم آبی با اعتباری افزون بر 190 میلیارد ریال، ساخت 2 دهنه پل در مسیر جاده‌های روستایی با سرمایه گذاری حدود 40 میلیارد ریال و ساخت 2 باب کتابخانه به میزان 800 مترمربع و اعتبار پیش‌بینی‌ شده 12 میلیارد ریال از دیگر تعهدات ایجاد شده بنیاد برکت در این تفاهم‌نامه است. احمدی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه همچنین قرار بود که 16 طرح با سرمایه‌ گذاری یک هزار و 330 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی 776 نفر در شهرستان‌های باشت و گچساران، 32 طرح با 940 میلیارد ریال و اشتغالزایی 549 نفر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و 26 طرح با اعتباری حدود یک هزار و 660 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 305 نفر در حوزه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام اجرایی شود. استاندار گفت: پس از گذشت حدود 10 ماه از این تفاهم‌نامه هنوز هیچ طرحی در حوزه اقتصادی که عمده سرمایه‌ گذاری و مشارکت بنیاد برکت در این بخش است، اجرایی و عملیاتی نشده است. احمدی با تاکید براینکه از مسئولین بنیاد برکت می خواهیم که به اجرائی شدن این تفاهمنامه تسریع بخشد، بیان کرد: با جدیت پیگیر اجرائی شدن تمام مفاد این تفاهم نامه خواهیم بود. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم گفت: بخش عمده‌ای از طرح‌های اقتصادی تفاهمنامه مربوط به دستگاه‌های اجرایی شامل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده که اجرائی نشده است.
مجید محنائی افزود: براساس این تفاهم‌نامه عمده طرح‌های اقتصادی و مشارکتی بنیاد برکت قرار بود در مناطق محرومی همچون لوداب بویراحمد، دیشموک و قلعه رئیسی در کهگیلویه انجام شود. وی یادآور شد: توانمند سازی 40 روستا در بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه با ایجاد طرح‌های صنایع‌دستی در قالب جمعیتی افزون بر هفت هزار نفر و اشتغالزایی 270 نفر یکی از این طرح‌های مهم بود. قائم مقام بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز گفت: این تفاهم‌نامه 2 جانبه در 2 حوزه عمرانی و اقتصادی بود که میزان سرمایه گذاری کلی آن حدود سه هزار و 200 میلیارد ریال است. سعید جعفری افزود: در حوزه عمرانی اقدام‌های اولیه و کار مطالعاتی و اجرایی آغاز شده و بخشی از سهم بنیاد برکت ظرف یک ماه آینده به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها پرداخت خواهد شد. وی تصریح کرد: حدود 700 میلیارد ریال از مجموع سرمایه گذاری در این تفاهم‌نامه مربوط به حوزه عمرانی و مابقی نیز در بخش اقتصادی بوده است.
جعفری با اشاره به برخی طرح‌های اقتصادی و مشارکتی بنیاد برکت در سطح کشور گفت: این بنیاد در برخی طرح‌ها در قالب بنگاه محور و اجتماع محور به‌ویژه در سطح روستاها و مناطق محروم مشارکت کرده است. وی استان کهگیلویه وبویراحمد را یکی از مناطق مورد هدف و مستعد در طرح‌های با رویکرد اجتماع‌محور دانست و گفت: بنیاد برکت آماده مشارکت و سرمایه‌ گذاری درزمینهٔ طرح‌های اقتصادی به‌ویژه در بنگاه‌های خرد و زودبازده در روستاها و مناطق محروم است. جعفری، امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بانک پارسیان و بنیاد برکت را یادآور شد و گفت: مبلغ 310 میلیارد ریال تسهیلات با سود هشت درصد به روستاییان پرداخت خواهد شد. جعفری افزود: سهم کهگیلویه وبویراحمد در این راستا مبلغ 100 میلیارد ریال است.

 



تاریخ انتشار : 25 آذر 1396, 03:46



» اخبار مرتبط:

  • 58کلاس درس ره آورد بنیاد برکت در کهگیلویه وبویراحمد
  • تفاهمنامه سه هزار و 200 میلیاردی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی(ره)
  • هزینه ۱۳۴۹ میلیارد ریالی دولت یازدهم در بخش راه‌های گچساران
  • فرماندار باشت: از اختصاص 80میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی باشت خبر داد
  • پرداخت38 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق کارآفرینی امید گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود