مشروح اخبار


» استاندار:‌اعتبار ساخت سد تنگ سرخ یاسوج افزایش یافت



استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبار از منابع دیگری برای تسریع در روند اجرایی این سد خبر داد و گفت: اعتبارات سد تنگ سرخ از 30 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال در بودجه سال 97 افزایش یافت.

به گزارش راک نیوز "علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس امروز از پروژه سد مخزنی تنگ سرخ بازدید کردند.

 استاندار در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی و همکاری مردم این منطقه، اظهار داشت: با راه اندازی  این سد آب شرب، آب صنعتی و کشاورزی شهر و روستاهای اطراف یاسوج به میزان 17 میلیون متر مکعب در سال تامین می شود.

 احمدی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی این سد در 4 ماهه اخیر از  4 درصد به 12 درصد ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: از مجموع 270 متر تونل انحرافی سد تنگ سرخ تا کنون 236 متر آن اجرا شده است.

 احمدی بر پرداخت مطالبات و رعایت حقوق کشاورزان تاکید کرد و گفت: پرداخت مطالبات مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و ارزش و درجه اهمیت آن کمتر از احداث سد نیست و به طور قطع تا ریال آخر مطالبات مردم منطقه را پیگیری می کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر احراز مالکیت اراضی این منطقه در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: در این راستا کارگروهی متشکل از مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و کارشناسان سابق این موضوع در استانداری تشکیل می شود.

مقام ارشد اجرایی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولویت های دولت در سال 97، عنوان کرد: مسئله اشتغال، بافت های فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، محیط زیست و مصرف بهینه آب از مهم ترین این اولویت ها است.

 وی با اشاره به وضعیت تنش آبی در برخی از  مناطق استان، گفت: مصرف بهینه آب در بخش های خانگی، کشاورزی و صنعتی باید به صورت ویژه مدیریت و از هدر رفت این منبع حیاتی جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح مهم علاوه بر تامین آب شرب شهرهای یاسوج و شیراز و اراضی کشاورزی روستاهای حاشیه کمک شایانی به اشتغال‌زایی و اقتصاد منطقه خواهد شد.

زارعی افزود: تلاش خواهد شد به زودی وضعیت تملک اراضی و باغات این منطقه تعیین تکلیف و مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

وی از مسولان قرارگاه خاتم الانبیا خواست تسریع در روند اجرای سد مخزنی تنگ سرخ را در اولویت قرار دهند و با استفاده از تمام ظرفیت ها به تکمیل آن کمک کنند.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا این سد را پیشانی طرحهای استان و از مهمترین طرحهای آبی برشمرد و افزود: علاوه بر اعتبارات مصوب ،اعتبارات دیگری نیز تزریق خواهد شد.



تاریخ انتشار : 17 فروردین 1397, 13:08



» اخبار مرتبط:

  • در دیدار استاندار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم مطرح شد
  • اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای سد سرپری کهگیلویه
  • پرداخت 760 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران کهگیلویه و بویراحمد
  • سدشرابگروˈ دربخش سرفاریاب شهرستان چرام بزودی به بهره برداری می رسد
  • طلب 900میلیارد ریالی شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد از مشترکان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود