مشروح اخبار


» میزان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد



امام جمعه یاسوج گفت: میزان زکات فطریه در این استان بر اساس قیمت هر کیلوگرم گندم به عنوان قوت غالب مردم استان به ازای هر نفر 50 هزار ریال است.


به گزارش راک نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی روز دوشنبه در نشست ستاد برگزاری آیین نماز عید فطر در یاسوج اظهار داشت: آن عده از مردم کهگیلویه و بویراحمد که سال خمسی ندارند می توانند خمس خود را نیز همراه با زکات فطریه پرداخت کنند.

وی افزود: پرداخت زکات فطریه واجب بوده و تنها مختص روزه داران نیست و افرادی که در ماه رمضان امسال به هر دلیل روزه نگرفته اند نیز مکلف به پرداخت آن هستند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اهمیت و فضائل ماه رمضان، بیان کرد: خودسازی، تقرب به درگاه الهی و مبارزه با هوای نفس از مهمترین برکات این ماه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: عید فطر از اعیاد مهم اسلامی و روز پاداش گرفتن روزه داران حقیقی و مخلص است.

وی ابراز داشت: نماز عید فطر در ایران و دیگر کشورهای اسلامی بزرگترین اجتماع مسلمانان پس از کنگره حج است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: این نماز به عنوان یک آیین عبادی و سیاسی باید به طرز باشکوه در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نماز عید فطر امسال در یاسوج ساعت هفت و 30 دقیقه صبح در بلوار عدل این شهر آغاز می شود.

حجت الاسلام سید جواد خاضع اظهار داشت: امام جماعت نماز عید فطر امسال در شهر یاسوج به زودی تعیین و اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تعامل و همکاری لازم برای برگزاری مطلوب آیین نماز عید فطر امسال در یاسوج و دیگر شهرهای استان را داشته باشند.

حجت الاسلام خاضع بیان کرد: عمده ترین نیازمندی های برگزاری آیین نماز عید فطر امسال در شهر یاسوج شامل راه اندازی جایگاه ایراد خطبه ها، نظافت و خط کشی بلوار عدل، تأمین برق اضطراری، سیستم صوتی، 2 دستگاه تانکر سیار آبرسانی، کنترل ترافیک، تأمین امنیت، وسیله نقلیه عمومی برای رفت و آمد نمازگزاران و تبلیغات میدانی با نصب بنر است.

وی عنوان کرد: رسانه های ارتباط جمعی و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در مورد زمان و مکان برگزاری آیین نماز عید فطر امسال در شهر یاسوج و میزان زکات فطریه را انجام دهند.



تاریخ انتشار : 21 خرداد 1397, 20:13



» اخبار مرتبط:

  • زکات فطریه در استان کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد
  • میزان زکات فطره امسال مشخص شد
  • میزان فطریه امسال اعلام شد
  • مسیرهای راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد
  • مکان‌های برگزاری نماز عید فطر در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود