مشروح اخبار


» اینجا نورآباد نیست!!!



وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بسیاری از بهترین فرزندان این دیار از نفس افتادند تا ما اکنون نفس بکشیم و برای ادای دینی کوچک به این مردان بزرگ پنج....

احمد همتی بوشهری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در میان مقولات هنری، تئاتر به سبب ارتباط چهره به چهره‌ای که با مخاطب دارد دارای اثرگذاری عمیقی است.

وی افزود: 130 متن برای شرکت در بیست و سومین جشنواره و ششمین همایش سراسری تئاتر فجر به دبیرخانه ارسال شده که از بین آنها 100 متن تصویب و در نهایت 87 متن آماده بازبینی شده است.

مدیر ارشد فرهنگی استان فارس اضافه کرد: در شهریور‌ماه جاری نمایش‌ها بازبینی شد و 12 گروه برتر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: تئاتر «فقط سی گندم اومدیم»، «برمودا»، «شب هفت»، «گایدارک»، «دو دلقک و نصفی»، «آلژی»، «روز خداحافظی»، «تک سلولی»، «روزهای شیشه‌ای»، «اینجا نورآباد نیست»، «زمزمه تائوس« و «نیم چکمه‌های مارتینی» در این استان اجرا شده و دو کار برای حضور در مرحله کشوری توسط هیئت داوران انتخاب می‌شود.

به گفته همتی، نیمی از این نمایش‌های پذیرفته شده برای رقابت در مرحله استانی جشنواره از شهرستان‌های فارس هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: با توجه به استقبال گسترده مردم و امکان کمبود صندلی در سالن‌های استاد لایق، استاد هودی و تالار ابوریحان در ایام برگزاری جشنواره استانی تلاش می‌کنیم از سالن‌های مناسب ادارات برای افزایش سانس اجرای این تئاترها استفاده کنیم.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بسیاری از بهترین فرزندان این دیار از نفس افتادند تا ما اکنون نفس بکشیم و برای ادای دینی کوچک به این مردان بزرگ پنج تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس در ایام جشنواره در شیراز اجرا می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز گفت: داوران جشنواره آزیتا حاجیان، محمدعلی دشت گلی و عباس جهانگیریان هستند.

سید احمد علوی افزود: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی در حاشیه تئاترها و یادمان استاد حمید سمندریان با حضور همسر وی هما روستا از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان فارس 78 گروه تئاتری فعالیت می‌کنند که 22 گروه از شیراز و مابقی از شهرستان‌ها هستند.

علوی ادامه داد: در استان فارس از تعامل خوب بین دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محروم هستیم.

وی افزود: بارها دانش‌آموزان این استان به برنامه‌های هنری دعوت شده‌اند اما تاکنون هیچ هنرمندی برای سخنرانی در مورد هنر به صبح‌گاه مدارس دعوت نشده و پای هیچ گروه تئاتری به سالن‌های دبیرستان‌ها نرسیده است.

علوی با تاکید بر اینکه جذب دانش‌آموزان و دانشجویان به هنر باعث مصون ماندن آنها از برنامه‌های مخرب ماهواره و اعتیاد می‌شود، اظهار داشت: بارها راهکارهای برقراری این تعامل مطلوب بررسی و آسیب‌ها شناسایی شده اما هنوز گامی برای استفاده از ظرفیت هنر بومی این استان در محیط‌های آموزشی برداشته نشده است.



تاریخ انتشار : 6 مهر 1391, 06:39



» اخبار مرتبط:

  • بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در یاسوج برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره شعر با عنوان هفته شعر زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر
  • موفقیتی بزرگ برای هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی
  • نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شیراز برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود