مشروح اخبار


» هر حمله‌اي را با تمامي قوا تلافي مي‌کنيم /واکنش ايران به اظهارات نتانياهو



سخنراني بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در مجمع عمومي سازمان ملل با بازتاب‌هاي زيادي روبرو شده است. سخنراني که بخش اصلي آن به آنچه خطر ايران مجهز به سلاح اتمي خوانده شد، اختصاص يافت، تا بدين ترتيب واکنش مقامات ايراني را نيز به همراه داشته باشد. اولين واکنش را معاون نماينده دايم ايران در سازمان ملل صورت داد .

raaknews:  سخنراني بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در مجمع عمومي سازمان ملل با بازتاب‌هاي زيادي روبرو شده است. سخنراني که بخش اصلي آن به آنچه خطر ايران مجهز به سلاح اتمي خوانده شد، اختصاص يافت، تا بدين ترتيب واکنش مقامات ايراني را نيز به همراه داشته باشد. اولين واکنش را معاون نماينده دايم ايران در سازمان ملل صورت داد .

مير يوسفي، در واکنش به سخنان بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل که خطوط قرمز براي ايران را نقاشي کرده بود، هشدار داد که قابليت دفاع از خود را دارد و حق خود مي‌داند که با تمامي قوا، هرگونه حمله‌اي را تلافي کند.

به گزارش انتخاب به نقل از رويترز، عليرضا ميريوسفي، سخنگو و مسئول مطبوعاتي نمايندگي جمهوري اسلامي در سازمان ملل متحد در بيانيه‌اي اعمال زور يا تهديد به اعمال زور را به منزله نقض منشور سازمان ملل و قوانين بين‌المللي دانست و افزود: «مقام‌هاي رژيم اسرائيلي بسيار گستاخ هستند، آن‌ها روزانه کشورهاي منطقه، به ويژه کشور من را تهديد به حمله نظامي مي‌کنند.»

وي در ادامه تأکيد کرد: «جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از خود قدرت کافي دارد و اين را حق تمام و کمال خود مي‌داند که هرگونه حمله‌اي را با تمامي قوا تلافي کند.» گفتني است، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل، جهان را به دو بخش مدرن و ماقبل مدرن تقسيم کرد و اظهار داشت اسلامگرايان تندرو در تلاشند دنيا را به دوران ماقبل مدرن برگردانند؛ بنيامين نتانياهو، ايران را در زمره گروه‌هايي چون القاعده دانست و گفت تصور کنيد اگر القاعده به بمب اتم دست پيدا کند چه مي‌شود. اين در حالي است که رژيم صهيونيستي داراي زرادخانه هسته‌اي است و در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز عضو نيست. بنيامين نتانياهو، همانطور که وعده داده بود، درباره برنامه هسته‌اي ايران سخن گفت و طرحي احمقانه از يک بمب در دست گرفت و به تشريح وضعيت برنامه اتمي ايران از روي آن پرداخت.

وي که پيش از اين گفته بود در سخنراني اش در سازمان ملل در مورد وضعيت انرژي هسته اي ايران دست به افشاگري مي‌زند، گويا توسط اين تصوير به قول گفته شده اش وفا کرد و اندکي لوازم انبساط خاطر جمع حاضر در مجمع عمومي را فراهم آورد.

وي در اين تصوير توضيح مي‌دهد که برنامه اتمي ايران 70 درصد از مراحل لازم براي ساخت بمب را طي کرده است و جامعه جهاني بايد خط قرمز روشني براي تهران ترسيم کند تا ايران به آستانه ساخت بمب نرسد.

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي باماژيک قرمزي که در دست داشت با خط قرمزي براي ايران کشيد و گفت جهان بايد براي ايران خط قرمز مشخص کند.

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي ادعا کرد که حتي اکبر‌هاشمي رفسنجاني، که آيت‌اللهي ميانه‌رو، محسوب مي‌شود گفته است که اسرائيل با يک بمب نابود مي‌شود اما دنياي اسلام با توجه به وسعت آن در صورت حمله دچار چنين سرنوشتي نمي‌شود.

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي افزود: «حاکمان ايران، پيوسته هولوکاست را نفي مي‌کنند و خواستار نابودي اسرائيل هستند؛ همانطور که آنها اين هفته در مجمع عمومي سازمان ملل گفتند. اگر اين است پرخاشگريِ ايرانِ بدون جنگ‌افزارهاي هسته‌اي؛ آن وقت تصور کنيد ايرانِ مجهز به جنگ‌‌افزارهاي هسته‌اي را. چه کسي در خاورميانه، اروپا، آمريکا يا هرکجاي ديگر امنيت خواهد داشت.»

حمايت رامني از نتانياهو

ميت رامني با نخست‌وزير رژيم صهيونيستي كه خواستار تعيين "خط قرمز"‌براي برنامه هسته‌اي ايران شده است، ابراز همبستگي كرد.

به گزارش (ايسنا)، ميت رامني، كانديداي جمهوري‌خواه و جنگ‌طلب انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا در بيانيه‌اي اعلام كرد: من با نخست‌وزير نتانياهو هم‌عقيده هستم و مانند او طرفدار صلح و پيشرفت در خاورميانه هستم.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، رامني با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته‌اي ايران، ‌گفت: من در درخواست او براي جلوگيري از بزرگ‌ترين تهديد ممكن يعني يك ايران مسلح به سلاح هسته‌اي شريك هستم.

رامني در ادامه بيانيه خود در اظهاراتي بي‌اساس، ايران را تهديدي براي آمريكا،‌ رژيم صهيونيستي و متحدان آمريكا در سراسر جهان خواند.

با وجود اين كه نتانياهو بارها خواستار تعيين خط قرمز براي برنامه هسته‌اي ايران شده است و اين مساله را در بيانيه روز پنج‌شنبه نيز مطرح كرد، باراك اوباما، رييس‌جمهور آمريكا ايده تعيين يك خط قرمز بين‌المللي را رد كرده است.



تاریخ انتشار : 8 مهر 1391, 07:18



» اخبار مرتبط:

  • بازتاب سخنراني روحانی در اسراییل
  • اصلاح‌طلبان‌ بزرگ‌ترين ‌سرمايه ‌اسرائيل در ايران هستند
  • در صورت حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران، از NPT خارج مي‌شويم
  • آقاي اوباما، با روحاني مذاكره كن!
  • براي نخستين بار در تاريخ، تل آويو موشك باران شد؛
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟