مشروح اخبار


» تولید بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن سیمان در استان



رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت :بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن سیمان در استان تولید می شود. 

به گزارش راک نیوز  ؛ داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویر احمد در نشست کارگروه دستاورده های چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: هیچگونه آثاری از خدمات در قبل از انقلاب اسلامی ایران در بخش صنعت و معدن و تجارت وجود نداشته است، و تمامی خدمات انجام شده مدیون انقلاب اسلامی ایران در چهل سال گذشته است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن سیمان در استان تولید میشود،که علاوه بر تامین نیاز داخل کشور توانسته نام کهگیلویه و بویراحمد را در جهان مطرح کند،و این موضوع از برکت انقلاب به دست آمده است.

وی بیان کرد: در شرایط امروز بیش از 600 واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری 1000میلیارد تومان و اشتغال 8000 نفر در استان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه معدن بیش از 70 معدن در حال فعالیت بوده، که بخشی از نیازهای استان و استان های همجوار و حتی خارج از کشور را تامین میکنند و در حال حاضر بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن نیزان تولید سیمان در استان بوده، که علاوه بر تامین نیاز داخل کشور توانسته نام کهگیلویه و بویراحمد را در جهان مطرح کند.

وی بیان کرد: در زمینه گیاهان دارویی که سال ها بدون استفاده مانده بود، ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد کرده و در کشورهای مختلف به عنوان یک برند بین المللی شناخته می شود و در حوزه های تجارت، زمانی که انقلاب به پیروزی رسید در داخل کشور و یا هیچ جای جهان، استان کهگیلویه و بویراحمد ناشناس بود، اما حجم صادارت استان تا پایان برنامه ششم توسعه به 40 میلوین دلار در سال افزایش پیدا کرده، و استان را برای توسعه سرمایه گذاری و برنامه های آینده آماده می کند.


داریوش دیودیده گفت: در حوزه تامین نیازهای داخلی مردم، ماه ها می گذشت تا مردم بتوانند نیازهای اولیه نظیر پوشاک، مواد غذایی، را تامین کنند، اما در تمام روستاها، شهرستان ها، نیازهای مردم به صورت روزانه و به وسیله خود مردم تامین شده و در اختیار آنها گذاشته می شود.


دیودیده بیان کرد: در حوزه دانش بنیان تعامل با دانشگاه های استان و سایر دانشگاه های کشور آغاز شده و بهره گیری از علم های روز در بستر دانش بنیان بوده است، که می تواند سبب افزایش دانش و توسعه علم و همچنین شناخته شدن دانشگاه ها و مراکز علمی استان در سایر نقاط کشور باشد.



تاریخ انتشار : 13 بهمن 1397, 20:17



» اخبار مرتبط:

  • رشد 750 درصدی واحدهای صنعتی بعد از انقلاب اسلامی ایران
  • افتتاح 12 طرح صنعتی و معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح 5 طرح صنعتی در شهرستان بویراحمد
  • صدور جواز تأسیس شرکت فولاد دنا آسیا
  • صادرات 2 هزار تن سلستین به کشور چین
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟