مشروح اخبار


» سرقت 100ميليوني از مرد کارخانه دار با پوشش زنانه



کارگر اخراجي که با پوشش زنانه به خانه مرد کارخانه دار دستبرد 100 ميليوني زده بود در جريان رديابي هاي پليسي شناسايي و دستگير شد. در روز پنجم ارديبهشت 91 فردي در تماس تلفني با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به مأموران اعلام کرد که منزلش توسط سارق يا سارقين مورد سرقت قرار گرفته و نزديک به 100 میليون تومان سکه و طلا از منزلش به سرقت رفته است.
 
به گزارش مردم سالاری با حضور مأموران کلانتري 122 نبرد در محل سرقت واقع در زعفرانيه خيابان آصف و تأييد خبر سرقت، موضوع به پايگاه يکم پليس آگاهي اعلام و تيم بررسي صحنه سرقت در محل حاضر شد .
 
با حضور کارآگاهان و تيم بررسي صحنه سرقت پليس آگاهي در محل و انجام بررسي از محل سرقت مشخص شد که سرقت از نوع داخلي است و سارق يا سارقين با اطلاع دقيق از غيبت مالباخته و همچنين اطمينان از نگهداري اموال باارزش در خانه، اقدام به سرقت کرده‌‌اند.
 
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت منزل» و به دستور شعبه 5 بازپرسي دادسراي ناحيه 1 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با ارجاع پرونده به پايگاه يکم، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «در ساعت 19 روز چهارم ارديبهشت 91 به همراه ديگر اعضاي خانواده و براي شرکت در مراسم جشن تولد فرزند يکي از دوستان خانوادگي، از خانه خارج شده و در حدود ساعت 1:30 بامداد به منزل بازگشتيم؛ درب منزل کاملا بسته بود و هيچگونه اثري که نشان از تخريب داشته باشد، بر روي درب خانه وجود نداشت اما زمانيکه وارد خانه شدم، در کمال تعجب متوجه بهم ريختگي لوازم داخل خانه شده و پس از کمي بررسي متوجه سرقت سکه‌هاي طلا، جواهرات اعضاي خانواده و همچنين مدارک شناسايي و برخي قراردادهاي کاري کارخانه، شدم.کارآگاهان پايگاه يکم در ادامه رسيدگي به پرونده، اقدام به بررسي تصوير بدست آمده از دوربين‌هاي مداربسته پيش بيني شده در مجتمع مسکوني کردند؛ تصاوير فردي را نشان مي داد که در حدود ساعت 20 روز چهارم ارديبهشت و با پوشش زنانه ( چادر )، با استفاده از کليد درب ورودي مجتمع وارد ساختمان شده و در کمتر از 10 دقيقه مجددا از ساختمان خارج و ضمن سوار شدن به يک دستگاه خودرو سمند از محل خارج شده است .در ادامه رسيدگي به اين پرونده، مالباخته بار ديگر ضمن مراجعه به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران به کارآگاهان عنوان داشت: « فرد ناشناسي با تلفن همراهم تماس گرفته و مدعي شده است که در صورت پرداخت پول حاضر است تا اسناد و مدارک شناسايي سرقت شده از منزلم را بازپس دهد»؛ بلافاصله آموزش‌هاي لازم به مالباخته ارائه شد و سرانجام با انجام تحقيقات پليسي، کارآگاهان موفق به شناسايي و دستگيري فردي به هويت «نويد.ج» ( متولد 1361 ) شدند .
 
با شناسايي و دستگيري «نويد . ج» و حضور مالباخته در پايگاه يکم جهت مواجهه حضوري با متهم، بلافاصله «نويد . ج» به عنوان کارمند اخراجي کارخانه مالباخته مورد شناسايي قرار گرفت .
 
مالباخته پس از شناسايي متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «نويد به عنوان کارمند در کارخانه توليدي پوشاک مشغول به کار بود تا اينکه به من اطلاع داده شد که او به مصرف موادمخدر از نوع شيشه اعتياد پيدا کرده است؛ چندين بار در اين خصوص به وي تذکر دادم اما زمانيکه با بي تفاوتي نويد در خصوص عدم ترک مصرف موادمخدر روبرو شدم، به ناچار در حدود شش ماه پيش مجبور به اخراج او از کارخانه شدم» .
 
در ادامه تحقيقات متهم نيز به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: « زمانيکه آقاي .... (مالباخته ) از موضوع اعتياد من اطلاع پيدا کرد و مرا به اخراج تهديد کرد قبل از آنکه از کارخانه اخراج شوم، در يک فرصت مناسب دسته کليد صاحب کارخانه (مالباخته) را سرقت کرده و دسته کليد دومي را تهيه کردم؛ در طول مدتي که در کارخانه مشغول به کار بودم از محل زندگي و وضعيت مالي خوب مالباخته اطلاعات دقيقي داشتم تا اينکه موضوع اخراج از کارخانه پيش آمد؛ پس از اخراج، چندين ماه به عنوان کارگر ساده در نمايشگاه‌هاي مبل فروشي منطقه يافت‌آباد مشغول به کار بودم و در طول اين مدت نيز چندين بار با سرقت کارت‌هاي عابر بانک متعلق به صاحبان نمايشگاه‌هاي مبل و بدون آنکه آنها متوجه برداشت از حساب‌هاي عابر بانک خود شوند، اقدام به برداشت پول از حساب آنها مي کردم تا اينکه پس از گذشت نزديک به 6 ماه از زمان اخراج، تصميم به سرقت منزل مالباخته گرفتم؛ چندين روز در نزديکي محل زندگي مالباخته منتظر زماني مناسب براي سرقت بودم تا اينکه سرانجام در روز چهارم ارديبهشت، زمانيکه مالباخته به همراه تمامي اعضاي خانواده اش از خانه خارج شد، با استفاده از چادر زنانه اي که از قبل و براي استفاده در سرقت تهيه کرده بودم، با استفاده از دسته کليد وارد مجتمع مسکوني و خانه مالباخته شده و پس از سرقت نيز با همان وضعيت پوشش زنانه از خانه خارج شدم».

سرهنگ کارآگاه رحيم فرزام، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به اعترافات صريح متهم به سرقت منزل مالباخته و ارتکاب سرقت‌هاي متعدد از صاحبان نمايشگاه‌هاي فروش مبل در منطقه يافت‌آباد، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است».



تاریخ انتشار : 19 مهر 1391, 08:57



» اخبار مرتبط:

  • دستبرد کارگر فضاي سبز به ساختمان فدراسيون؛
  • شگرد زن خياباني براي سرکيسه کردن مردان!
  • سرقت 14 میلیارد تومانی از پدرزن/ داماد دستگیر شد
  • دستگيري سارقي كه با كلنگ گاو صندوق مي‌دزديد
  • کبوترها راز جنايت ساقي را فاش کردند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟