مشروح اخبار


» کبوترها راز جنايت ساقي را فاش کردند



 

زوج قاچاقچي که در جريان سرقت طلاهاي پيرزني در نارمک، پسر معتاد او را خفه کرده بودند در جريان تحقيقات کارآگاهان پليس آگاهي دستگير شدند.
ساعت 6 عصر 22 آذر سال گذشته از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 وقوع يک فقره سرقت به عنف در خيابان گلبرگ خيابان ياري به کلانتري127 نارمک اعلام شد.با حضور مأموران کلانتري و بررسي‌هاي اوليه مشخص شد دو نفر ناشناس وارد يک منزل مسکوني شده و با کشيدن گوني بر روي سرِ مريم 75 ساله اقدام به سرقت 5 عدد النگو و انگشتر وي کرده و هنگام سرقت نيز فرزند وي به نام محمد 37ساله را نيز مورد ضرب و شتم قرار داده که به علت شدت مصدوميت محمد به بيمارستان امام حسين(ع) منتقل شده است.
با حضور مأموران در بيمارستان، از سوي تيم پزشکي بيمارستان اعلام شد که محمد فوت کرده است. بلافاصله موضوع به قاضي کشيک دادسراي جنايي اعلام و به دستور مقام قضايي جسد براي تعيين علت اصلي مرگ به پزشکي قانوني منتقل شد.با اعلام نظريه پزشکي قانوني مبني بر اينکه علت مرگ ناشي از"کاهش اکسيژن تنفسي متعاقب غوطه وري سر و صورت در آب" بوده، پرونده به دستور شعبه چهارم بازپرسي دادسراي امور جنايي و براي انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.مادر مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 17 و 30 دقيقه براي گرم کردن غذا در داخل آشپزخانه بودم که متوجه دو نفر در پشت سر شدم که بلافاصله يک گوني بر سر من کشيده و شروع به ضرب و شتم من کردند. با داد و فرياد، از پسرم کمک خواستم که آنها لباس پسرم را بر سرش کشيده و او را نيز مورد ضرب و شتم قرار دادند و با طناب دستانش را از پشت سر بستند. سارقان چادري را به دور سرم بسته و با طناب سبز رنگي دست هايم را بستند و به زور 5 عدد النگو و انگشتر طلاي داخل دستم را سرقت کردند.مادر مقتول در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از تلاش زيادي توانستم طنابهاي دستم را باز و از همسايگان کمک بخواهم. در حين سرقت، شيرِ آب ظرفشويي باز بود و همين موضوع باعث جمع شدن آب در داخل آشپزخانه شده و محمد نيز در حاليکه آب زيادي در آشپزخانه جمع شده بود، با دستان بسته و از طرف صورت بر روي زمين افتاده بود.در ادامه رسيدگي به اين پرونده، کارآگاهان در همان تحقيقات اوليه متوجه شدند که مقتول و مادرش هر دو به مصرف موادمخدر از نوع هروئين اعتياد داشته و محل سکونتشان نيز به مکاني براي تردد افراد معتاد و مصرف موادمخدر تبديل شده است.
با توجه به شيوه و شگرد سرقت که سارقان تلاش زيادي داشتند تا مانع از ديده شدن خود از سوي مقتول و مادرش شوند، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که سارقان از فرد آشنا و به احتمال بسيار زياد از افراد معتادِ تردد کننده در محل سکونت مقتول و مادرش هستند.
همزمان با ادامه تحقيقات ميداني، يکي از همسايگان در اظهاراتش عنوان کرد که فردي حدود 60 ساله را در حال خروج از منزل مقتول و مادرش مشاهده کرده است. اين شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز حادثه، در حاليکه در پشت بام خانه مشغول دانه دادن به کبوترها بودم، متوجه مردي حدود 60 ساله شدم که با حالتي هراسان از خانه همسايه کناريمان بيرون آمد و به سرعت از کوچه خارج شد.با توجه به مشاهدات همسايه و با انجام چهره نگاري، مادر مقتول موفق به شناسايي فردي به نام"حسن" شد که بر اساس اظهاراتش، تا چندي پيش مواد مخدر مصرفي او و پسرش را تهيه مي‌کرد. با بهره گيري از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که حسن يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت و مواد مخدر است که 15 بار به اتهام ارتکاب جرايم مختلف دستگير و روانه زندان شده است. تصاوير"حسن" به همسايه نشان داده شد و حسن مورد شناسايي قرار گرفت.
همزمان با انجام تحقيقات ميداني، کارآگاهان در بازرسي از محل جنايت کلاهِ مردانه اي را پيدا کردند که براساس اظهارات مادر مقتول متعلق به حسن بود و اظهار داشت: حسن همواره اين کلاه را بر سر خود داشت.
کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسايي مخفيگاه متهم در شهرک مارليک کرج شده اما در ادامه تحقيقات پليسي اطلاع پيدا کردن که متهم از مخفيگاهش متواري شده و در حال حاضر بلامکان است.
در ادامه تحقيقات براي دستگيري متهم، کارآگاهان موفق به شناسايي مخفيگاه متهم در منزل يکي از دوستانش در خيابان جمهوري شدند. اطلاعات به دست آمده در خصوص مخفيگاه متهم نشان داد که اين محل به مکاني براي مصرف موادمخدر و انجام قمار تبديل شده است. بلافاصله محل تحت مراقبت‌هاي نامحسوس پليسي قرار گرفت و سرانجام حسن ساعت سه بعد از ظهر 15 ارديبهشت، در خيابان جمهوري دستگير شد.
حسن پس از دستگيري، در اظهارات اوليه خود اعتراف کرد که موادمخدر مورد نياز مقتول و مادرش را تهيه و در اختيار آنها قرار مي‌داده اما مدعي هرگونه اطلاع از قتل شد!!.در حاليکه حسن در اظهارات اوليه منکر هرگونه اطلاع از وقوع جنايت بود، اما به دليل مدارک غير قابل انکار از جمله کلاه کشف شده در محل جنايت، به ناچار لب به اعتراف گشود و با معرفي همسر صيغه اي خود به نام ژاله به عنوان همدستِ زمان سرقت، به درگيري با مقتول اعتراف کرد.متهم در خصوص انگيزه خود براي سرقت گفت: صاحبخانه ژاله دو بار حکم تخليه خانه را گرفته بود و پول وديعه خانه نيز بابت کرايه عقب افتاده، رفته بود و صاحبخانه قصد داشت تا اثاثيه منزل را بيرون بريزد. زمانيکه موادمخدر محمد و مادرش را تهيه و به خانه شان رفت و آمد داشتم، النگوهاي طلا را در دست مريم ديده بودم و همين موضوع را با ژاله مطرح کردم. ژاله نيز همانند من به مصرف موادمخدر از نوع هروئين اعتياد دارد و به همين علت، هر دو نفر براي تهيه پول پيشِ خانه تصميم به سرقت طلا و جواهرات مريم گرفتيم.متهم در خصوص زمان سرقت نيز به کارآگاهان گفت: در خانه مريم هميشه باز است و به همين علت به راحتي وارد خانه اش شده و در پاگرد خانه پنهان شديم. زمانيکه مريم به داخل آشپزخانه رفته بود، ژاله از پشت سر يک گوني بر روي سرش کشيد اما او شروع به فرياد و صدا زدن محمد کرد. محمد که صداي مادرش را شنيده بود، به کمک او آمد و من براي آنکه شناسايي نشوم، پارچه اي را روي صورتش انداخته و چون محمد سال‌ها به مصرف موادمخدر اعتياد داشت و قدرت بدني زيادي نداشت، ناگهان از حال رفت !!. سرانجام به همراه ژاله و پس از سرقت طلا و جواهرات و بستن دستان مريم و محمد، از خانه خارج شديم.
با شناسايي ژاله 55 ساله، تحقيقات براي دستگيري وي آغاز و کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که وي از محل سکونتش متواري شده است. تحقيقات براي شناسايي مخفيگاه وي آغاز و کارآگاهان موفق به شناسايي مخفيگاه ژاله در منزل يکي از دوستانش در حاشيه تهران شدند. کارآگاهان با اطمينان از حضور متهم در محل، وارد مخفيگاه ژاله شده اما در بازرسي اوليه، دوست متهم مدعي شد که ژاله در آنجا نيست ! . در شرايطي که تمامي اقدامات پليسي نشان از حضور متهم در محل داشت، کارآگاهان به سيگارِ روشني برخورد کردند که بر روي ميز قرار داشت. در خصوص مصرف سيگار از سوي صاحبخانه، تحقيقات انجام اما او منکر هرگونه مصرف سيگار شد.با توجه به دلايل بدست آمده و در بازرسي دقيق از محل، سرانجام ژاله در داخل مخفيگاهش در زير مقدار زيادي البسه و در داخل يک کمد ديواري کوچک، شناسايي و دستگير شد. متهم پس از مواجهه حضوري با حسن صراحتا به مشارکت در سرقت منجر به جنايت اعتراف کرد.سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان به ارتکاب جنايت، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس پرونده صادر و متهمان براي انجام تحقيقات تکميلي در اختيار کارآگاهان ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند.




تاریخ انتشار : 12 خرداد 1392, 05:14



» اخبار مرتبط:

  • شباهت «سمند» و « صمد» به قتل انجاميد!
  • شگرد زن خياباني براي سرکيسه کردن مردان!
  • سرقت 100ميليوني از مرد کارخانه دار با پوشش زنانه
  • پسر جوان قرباني درگيري باجناق ها
  • دستبرد کارگر فضاي سبز به ساختمان فدراسيون؛
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟