مشروح اخبار


» اولویت گمرک تحقق شعار سال و حمایت از صادرات است



گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت از صنایع تولیدی باارائه خدمات گمرکی را در راستای وظایف ذاتی خود میداند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه صادرات از محقق نشدن پیش بینی صادراتی گلایه مند بود و بخشی از آن را ناشی از عدم اظهار صادرات سیمان مارگون در گمرک یاسوج عنوان کرد.

دراین زمینه گمرک یاسوج در راستای شفاف سازی که از گذشته وخصوصا در دوره ریاست دکتر میراشرفی برآن تاکید شده است به اطلاع می رساند این گمرک به طبع سیاست های کلان گمرک جمهوری اسلامی ایران که در راستای حمایت از صنایع تولیدی وصادرات بوده در این مسیر هرگونه خدمات دهی به صادرکنندگان را وظیفه خود دانسته و رضایت مندی مراجعه کنندگان به گمرک دال بر صحت این ادعاست ،اما ذکر چند نکته را برای شفاف سازی لازم میدانیم 
اگرچه مسئولیت گمرک در قبال هر یک از رویه های گمرکی و ارائه خدمت به صاحبان کالا از زمان اظهار کالا در گمرک آغاز می شوداما گمرک یاسوج در راستای حمایت از صنایع داخلی و تسهیل در رویه صادرات محصولات کارخانه سیمان مارگون چندین جلسه مشورتی با مدیران ستادی صادرات در گمرک جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار کرد.
 از آنجایی که گمرک بوشهر مرز خروج دریایی کالای صادراتی سیمان مارگون تلفی میگردد نشست هایی با بخش بازاریابی، بازرگانی و صادرات کارخانه سیمان و همچنین مسئولان گمرک استان بوشهر برگزار گردید تا امکان اظهار کالا در گمرک یاسوج و تاییدیه خروج از طریق گمرک بوشهر فراهم شود.
 در حال حاضر مرکز دپوی کالا در اسکله نگین بوشهر است که این اسکله تحت نظر گمرک استان بوشهر نیست.
مضافا یاداوری میگردد پس از افزایش نرخ ارز درپی فشارهای ظالمانه خارجی طبیعتا حساسیت ها در گمرک مانند گذشته بر روند صادرات که جز وظایف قانونی وذاتی سازمان می باشد بیشتر می باشد و گمرک بوشهر نیز همکاری با صاحب کالاوگمرک یاسوج را منوط به دپوی کالا در انبارهای تحت نظارت خود دانسته است.
 از سوی دیگر صادرکننده به منظور کاهش قیمت تمام شده و موفقیت و رقابت در بازارهای جهانی امکان تغییر انبار دپو خود را در حال حاضرندارد.
 تلاشهای انجام شده توسط مدیریت و کارکنان گمرک کهگیلویه و بویراحمد نشان می دهد که این گمرک نه تنها بی تفاوت نبوده که برای رونق تولید و صادرات از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و در راه حمایت ازبرنامه های دولت وظیفه قانونی خود را به جد پیگیری کرده است ودر تمامی ساعات شبانه روز خدمت رسانی بمنظور تحقق شعار سال را وظیفه خود برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصاد می داند .
به گزارش راک نیوز ؛ در چشم انداز صادرات سال 97 برای استان 12.8 میلیون دلار پیش بینی شده بود که در نشست توسعه صادرات عنوان شد 8 میلیون دلار آن محقق شده است. و گفته می شود در صورت اظهار سیمان مارگون در گمرک یاسوج، میزان صادرات استان می توانست مرز 20 میلیون دلار را رد کند.



تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1398, 09:36



» اخبار مرتبط:

  • کاهش یک میلیون دلاری صادرات کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمددرسال93/بی رغبتی صدور کالا ازگمرک استان!
  • مدیر کل گمرک شهید رجایی خبرداد:ازافزايش 11 درصدي صادرات تا14 بسته حمایتی برای صادرکنندگان
  • صادرات کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت
  • صادرات یک میلیون دلاری کالا از کهگیلویه و بویراحمد طی چهار ماهه امسال
  • عذرخواهی گمرک بخاطر آمار اشتباهی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود