مشروح اخبار


» افزایش۱۲۵ درصدی مرگ ناشی از سو مصرف موادمخدر در کهگیلویه وبویراحمد



مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مرگ ناشی از سو مصرف موادمخدر در استان در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۲۵ درصدی داشت.

کامروز امینی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری باافزایش۱۲۵ درصدی مرگ ناشی از سو مصرف موادمخدر در استان مواجه بودیم، گفت: از ۲۷مورد مرگ ناشی از مسمومیت با مواد مخدر ۶ نفر خانم بودند. وی با اشاره به رتبه اول استان در معاینات بالینی در کشور، عنوان کرد:  ۱۱ هزارو ۸۵۲ پرونده معاینات بالینی در شش ماهه ابتدایی سال جاری در استان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سا ل گذشته کاهش ۶.۷ درصدی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: از مجموع معاینات بالینی استان،  سه هزارو ۸۰۱ مورد مربوط به بخش زنان است.
امینی گفت: طی شش ماهه ابتدایی سال، ۲۹۵۷ پرونده با ادعای نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل، ۷.۵ درصد کاهش داشته است.
وی عنوان داشت: همچنین در حوزه مصدومین ناشی از حوادث کار طی شش ماهه ابتدایی سال جاری ۱۹۱ پرونده تشکیل شد.
مدیرکل پزشکی قانونی از ارجاع ۳۳۰ جسد در شش ماهه ابتدایی سال جاری به پزشکی قانونی خبر داد و بیان کرد: ۲۴۵ مورد از اجساد مربوط به مردان بوده است.
وی با اشاره به آزمایشات انجام گرفته، گفت: ۹۷۰ نمونه در این حوزه طی شش ماهه ابتدایی سال جاری انجام و بررسی شد که کاهش ۱۹ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل را دارد.
امینی به پرونده های کمیسیون اشاره کرد و بیان داشت: ۱۵۵ پرونده در کمیسیون ها بررسی که به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶.۵ درصدی را دارد.
امینی گفت: در بخش پرونده های  طرح شکایت از حوزه درمان در کمیسیون، ۲۵ پرونده در پزشکی قانونی تشکیل و ۱۳ ‌مورد منجر به محکومیت حوزه درمان شده است.
‌امینی با تاکید بر ارتقای زیرساختی، تصریح کرد: با پیگیری های انجام گرفته، در سال جاری ساختمان پزشکی قانونی و سالن تشریح شهرستان  کهگیلویه به بهره برداری رسید.
امینی با اشاره به اهمیت  تکمیل پزشکی قانونی مرکز استان، اظهار کرد: با تامین اعتبار تلاش بر تکمیل این پروژه خواهیم داشت.
وی ابراز داشت: مجموعه معاینات سرپایی، سالن تشریح و کمیسیون های پزشکی قانونی مرکز استان تکمیل و آماده خدمت رسانی است.
امینی با بیان اینکه پیگیری هایی برای ارتقای آزمایشگاه ها انجام گرفت، گفت: تجهیز و ارتقای آزمایشگاهی استان هدفگذاری شده است.
وی در ادامه افزود: طی شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۳۳۷ پرونده همسر آزاری در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که این  آمار در مدت مشابه سال قبل، ۴۲۹ پرونده بود.
امینی با بیان اینکه آمار همسر آزاری در شش ماهه ابتدایی سال جاری کاهش ۲۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است، اظهار کرد: ۳۲۸ پرونده در حوزه زنان و ۹ پرونده مربوط به مردان است.
امینی به صدور مجوزهای سقط درمانی در استان اشاره کرد و بیان داشت: ۶۲ پرونده طی شش ماهه ابتدایی سال جاری در حوزه سقط درمانی تشکیل شد و این آمار کاهش ۲۶ درصدی به نسبت ۸۴ مورد مدت مشابه سال قبل را دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: در شش ماهه ابتدای سال،  ۳۷ پرونده منجر به صدور مجوز سقط درمانی شده است.
وی افزود: رتبه استان در حوزه اقدام برای مجوز سقط درمانی، چهارمین استان کشور بر حسب جمعیت است.
امینی با اشاره به فوتی ناشی از حوادث رانندگی، تصریح کرد: ۱۲۷ نفر در حوادث رانندگی شش ماهه ابتدایی سال جاری جان خود را از دست دادند.
امینی گفت: آمار فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مدت مشابه سال قبل ۱۰۱ ‌مورد بود.
وی افزود: شش نفر نیز در شش ماهه ابتدایی سال جاری در حوزه حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.



تاریخ انتشار : 29 مهر 1398, 10:55



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل پزشکی قانونی استان: رشد ۸.۳ درصدی همسر آزاری درکهگیلویه وبویراحمد!
  • مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد: ازکاهش نزاع تا افزایش سقط جنین و همسرآزاری
  • مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمدخبرداد:حکم محکومیت برای 6 پرونده قصور پزشکی دراستان
  • محکومیت سه پزشک در کهگیلویه و بویراحمد / با موضوع قصور پزشکی
  • کاهش 12 درصدی مراجعین نزاع به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟