مشروح اخبار


» ابتلا واکسیناتور دامپزشکی شهرستان گچساران به تب مالت



واکسیناتور دامپزشکی شهرستان گچساران بر اثر فرو رفتن سرنگ در بدنش به بیماری تب مالت مبتلا و در بیمارستان بستری شد.

به گزارش راک نیوز ، عبدالرسول زاهدی دره شوری  از کارمندان اداره دامپزشکی شهرستان گچساران  در حین واکسیناسیون دام های منطقه باباکلان  دچار حادثه شد و به دلیل فرو رفتن سرنگ در بدنش دچار بیماری تب مالت گردید که در حال حاضر در بیمارستان شهید رجایی گچساران تحت مداواست.
 مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سختی کار افراد شاغل در حوزه دامپزشکی افزود: همکاران ما در این بخش همواره با مخاطرات فراوان و غیر قابل پیش بینی رو به رو هستند و متاسفانه اکثر کارکنان دامپزشکی سابقه تلخ ابتلا به بیماری تب مالت که یک بیماری شغلی است را با خود به همراه دارند.
فرشاد حیدری افزود: متاسفانه با وجود رعایت کامل مسائل ایمنی فردی توسط کارکنان دامپزشکی برخی از اتفاقات نیز غیرقابل اجتناب است.
این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص کار در حرفه دامپزشکی همچون کار در آزمایشگاه، دامداری، کشتارگاه، روستا و مناطق عشایری این مخاطرات اجتناب ناپذیر است و همواره تعدادی از همکاران ما دچار حوادثی از جمله ابتلا به بیماری های های مشترک بین انسان و دام، حیوان گزیدگی و ... می شوند.
مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مشقت های شغلی در این حوزه، کارشناسان و تکنسین های دامپزشکی با کمترین ادعا در سخت ترین شرایط کاری به منظور حفظ و حراست از سرمایه های دامی استان و افزایش سطح بهداشت عمومی در جامعه مشغول به خدمت خالصانه هستند و این یکی از هزاران خطر و سختی در کار دامپزشکی است که پرسنل زحمت کش آن با هدف مبارزه با بیماری های مشترک و دامی به جان می خرند.



تاریخ انتشار : 29 مهر 1398, 12:44



» اخبار مرتبط:

  • شیوع بیماری تب ‌مالت در روستاهای کهگیلویه
  • انجام رایگان تست سل و بروسلوز برای ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام در کهگیلویه و بویراحمد
  • از خرید دام زنده بدون نظارت بهداشت و دامپزشکی خودداری کنید
  • 420هزار راس دام در گچساران علیه بیماری ها مایه کوبی شد.
  • تایید سلامت دام ها قبل و بعد از کشتار توسط دامپزشکی گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟