مشروح اخبار


» چند خبر کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد



قرارداد تأمین زمین جهت اجرای دو طرح دانش بنیان، بین رئیس جهاد دانشگاهی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، امضا شد.


به گزارش راک نیوز "سید محمد قائم کاظمی بیدک، رئیس جهادانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز سه شنبه، مهر ماه قرارداد تأمین 5200 متر مربع زمین در شهرک صنعتی "چهاربیشه" گچساران، جهت اجرای دو طرح دانش بنیان تولید آفت کش ها و داروها و آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه، بین جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، امضا شد.

وی افزود: طرح دانش بنیان تولید آفت کش‌های گیاهی صیفی و سبزیجات گلخانه ای با ظرفیت 100 تن و طرح تولید داروها و آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه با ظرفیت 60 تن در سال، با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز ذخائر زیستی جهاد دانشگاهی بعنوان تیم تحقیق و توسعه و جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد بعنوان واحد مجری در شهرستان گچساران اجرا خواهند شد.

کاظمی بیان کرد: این طرح ها ضمن رفع بخشی از نیازهای کشور در زمینه تولید آفت کش‌های و داروهای دامی گیاه پایه، به تولید محصولات صیفی و سبزی و همچنین محصولات پروتئینی سالم از جمله گوشت، کمک خواهد کرد.

رئیس جهادانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اشتغالزایی این طرح بصورت مستقیم 20 نفر خواهد بود که با بودجه ای معادل 6 میلیارد و 500میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و یک میلیارد تومان از محل کمک‌های استانی بصورت اسناد خزانه، در استان اجرا خواهد شد.

**************************************
سرپرست فرمانداری کهگیلویه در جلسه شورای هماهنگی پدافند غیر عامل با اشاره به اهمیت رعایت اصول پدافندی در شهرستان گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت اصول و ضوابط پدافند غیر عامل هستند و در صورتی که اصول پدافندی در طرح های عمرانی رعایت نشود به آن طرح ها اعتبارات دولتی اختصاص داده نمی شود.

علیرضا اتابک به برنامه های هفته پدافند غیر عامل در شهرستان هم اشاره کرد و افزود: هفته پدافند غیر عامل از هشتم تا 14 آبانماه با شعار پدافند غیر عامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید این هفته با برنامه های مختلفی اجرا می شود.

وی گفت: برگزاری مانورهای پدافندی در شهرها و بخش های مختلف شهرستان، برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیر عامل در مدارس و ادارات، رعایت اصول پدافندی در ادارات، خدمات رسانی و تجهیز اماکن ضروری توسط دستگاه های خدمات رسان، استاندارد سازی مراکز توزیع سوخت توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان، شناسایی مدارس نا امن توسط آموزش و پرورش و نوسازی مداری از مهمترین برنامه های قابل اجرا در هفته پدافند غیرعامل شهرستان کهگیلویه است.

**********************
سالار جوکار در نشست خبری ظهر امروز مجمع خیرین سلامت گفت: این مجمع سال ۸۹ با هدف شناسایی خیرین سلامت و بهره‌گیری از ظرفیت آنها در حوزه سلامت احداث و تاکنون خدمات متعددی ارائه کرده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات صورت گرفته این مجمع افزود: مجمع تاکنون مبلغ 25 میلیارد تومان برای ساخت مراکز بهداشتی درمانی خیرساز در تمام نقاط استان هزینه کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر همراه سرای بیمار در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج ساخته می‌شود که البته برای مجهز شدن این مکان نیازمند مساعدت خیرین و مسؤولان استانی هستیم.

جوکار از ساخت مرکز جامع بیماران خاص در بیمارستان امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: شرکت تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی(سینره) بانی ساخت این مرکز است، ضمن اینکه با کمک بانک پارسیان مرکز پزشکی هسته‌ای در همین بیمارستان احداث می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجمع خیرین سلامت، در بیمارستان شهید رجایی پایگاه اورژانس 115 احداث می‌کند، همچنین با کمک بانک کشاورزی پلی‌کلینیک گچساران در هزار متر مربع مراحل پایانی احداث را می‌گذراند، با همکاری نماینده گچساران در مجلس همراه سرای بیماران احداث می‌شود.

در ادامه کیان دهراب‌پور رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت در تعریف سلامت گفت: سلامت رفاه کامل جسمی، روحی و اجتماعی است و تک تک انسان‌ها حق دارند از سلامت برخوردار باشند.  خیلی‌ها احساس می‌کنند در سطح ملی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی متصدی سلامت هستند در حالی که ۲۰ درصد به عهده این دستگاه‌ها است و ۸۰ درصد مدیریت عرصه سلامت بر عهده مردم و سازمان های مردم نهاد است.

دهراب‌پور با بیان اینکه  مشارکت مردمی مهمترین موردی است که به نهادینه شدن سلامت در جامعه کمک می‌کند، گفت: مجمع خیرین سلامت یکی از سازمان‌های مردم‌نهادی است که در سال‌های اخیر کمک شایانی در حوزه بهداشت داشته است.

وی به برخی پروژه‌ها احداث شده با مشارکت مجمع خیرین سلامت خبر داد و افزود: ساختمان جدید مرکز بهداشت مادوان، مرکز جامع خدمات سلامت روستای کریک،خانه بهداشت حیدرآباد لوداب، مرکز جامع خدمات سلامت بوستان و کلینیک پزشکان متخصص باشت از جمله پروژه‌های خیرساز با مشارکت مجمع خیرین سلامت استان است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان گچساران و باشتی‌ها در طرح‌های خیرساز پیشتار هستند، عنوان کرد: مرکز اورژانس 115 امامزاده جعفر، مرکز جامع خیرین سلامت مرحوم علی‌جان شکیبایی، مرکز خدمات سلامت توفیقی، پایگاه سلامت دبیری، درمانگاه بیمارستان شهید رجایی گچساران و مرکز اورژانس خاتم‌الانبیاء بیمارستان دهدشت، مرکز سلامت قلعه دختر و راه‌اندازی بخش دیالیز لنده از دیگر طرح‌های خیرساز با مشارکت مجمع خیرین سلامت است.

دهراب‌پور با اشاره به اوج محرومیت‌ها در برخی نقاط استان گفت: در مناطق محروم و دورافتاده استان کودکان از سوء تغذیه رنج می‌برند که مردم می‌توانند ماده غذایی کمک کند تا از سوء تغذیه‌ کودکان در روستاها پیشگیری شود.

در پایان این نشست خبری اعلام شد جشن شادی و بادبادک‌ها در راستای آشنایی بیشتر زنان با سرطان سینه و پیگیری در این خصوص آبان ماه برگزار می‌شود.

*****************************************

کامروز امینی" در نشست رسانه‌ای از افزایش ۱۲۵ درصدی تلفات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال 330 جسد به پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد ارجاع داده شده که از این تعداد 27 جسد مربوط به فوت ناشی از سوءمصرف مواد مخدر بود.

افزایش فوتی‌های مواد مخدر در استان نگران کننده است

وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته 12 مورد فوت ناشی از سوءمصرف مواد مخدر داشتیم که امسال این آمار به 27 نفر رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فوت ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در استان رشد نگران‌کننده‌ای داشته است، یادآور شد: از 27 فوت ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در استان، 21 نفر آقا و شش نفر خانم بودند.

امینی در ادامه از افزایش آمار غرق‌شدگی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در شش ماهه نخست امسال هم اظهار نگرانی کرد.

وی گفت: در شش ماهه اول امسال متاسفانه 23 مورد غرق‌شدگی در استان داشتیم که از این تعداد 19 نفر آقا و چهار مورد خانم بودند و این در حالی است که سال گذشته تنها شش مورد غرق‌شدگی در استان داشتیم.

*****************************************
سرپرست روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از فراخوانی دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی در قالب «سرباز امریه» وزارت نیرو خبر داد.

سرپرست روابط عمومی، شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد رامی اظهار داشت: در راستای تأکید مقام عالی وزارت نیرو و به منظور ایجاد فرصت برابر و رعایت عدالت برای کلیه مشمولین وظیفه، تمامی متقاضیان امریه سربازی می‌توانند برای اعزام نوبت اول دی ماه ۹۸ اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو از بین دانش آموختگان دانشگاه‌های کشور در رشته‌های مرتبط در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری جهت گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی در شرکت‌های تابعه استانی به صورت امریه سربازی دعوت به‌عمل می‌آورد.

سرپرست روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان در ادامه گفت: شناساندن صنعت آب و برق ،کسب مهارت تجربی و آماده سازی جهت ورود به بازارکار و استفاده بهینه از نیروهای مشمول وظیفه در ارایه خدمت به مناطق محروم و مرزی با هزینه کمتر و بهره وری بیشتر را از اهداف این طرح بر شمرد.

سید جواد رامی گفت: افراد متقاضی می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و دستور العمل ثبت نام برای جذب و ثبت نام به سامانه ثبت نام امریه وزارت نیرو به آدرس اینترنتیamriyeh.moe.gov.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

************************************
در چارچوب هفته ششم لیگ دسته دو فوتبال کشور، تیم نفت و گاز گچساران به مصاف تیم ایرانجوان بوشهر خواهد رفت.

 براساس این گزارش، این دیداربعد از ظهر روز پنج شنبه 2 آبان ماه به میزبانی بوشهر برگزار می‌شود.

 گفتنی است، تیم فوتبال نفت و گاز گچساران تاکنون با انجام پنج دیدار، 3 پیروزی و 2 باخت و با کسب 9 امتیاز در رده  دوم جدول لیگ دسته دو فوتبال کشور قرار گرفته است.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در هفته اول این دوره از رقابت‌ها با نتیجه 2 بریک  در مقابل شهدای بابلسر به پیروزی دست یافت و در هفته دوم لیگ دسته دو کشور که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد تیم فوتبال نفت و گاز گچساران  با کسب نتیجه  2 بر صفر  بر تیم بعثت کرمانشاه غلبه و حریف را در خانه شکست داد.

 در هفته سوم تیم فوتبال بزرگسالان نفت و گاز میزبان تیم ملی حفاری اهواز بود که با کسب نتیجه یک برصفر بر تیم اهوازی غلبه  و در هفته چهارم که به مصاف تیم مس شهر بابک رفته بود با کسب نتیجه یک بر صفر بازی را به حریف واگذار کرد.

 در هفته پنجم تیم نفت و گاز گچساران میزبان تیم سردار بوکان بود که در این مصاف تیم حریف با کسب نتیجه 2 بر یک نفت گچساران را شکست داد.

در این دوره از رقابت‌ها، تیم فوتبال نفت و گاز گچساران  در گروه B با تیم‌هایی همچون پاس همدان، شهرداری بم، شهرداری بندرعباس، چوکا تالش، سردار بوکان، نفت امیدیه، بعثت کرمانشاه، شهدای بابلسر، ایران‌جوان بوشهر، ملی حفاری اهواز، رزکان کرج و دارایی بندرگز هم گروه است.

 مسابقات لیگ دسته دو فوتبال باشگاه‌های کشور با شرکت ۲۸ تیم در دو گروه ۱۴ تیمی در حال برگزاری است.

در پایان این بازی‌ها تیم‌های اول هر گروه به طور مستقیم به رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور صعود می‌کنند.

تیم‌های دوم هر گروه نیز در مسابقه پلی آف به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف سومین تیم صعود کننده به لیگ دسته اول هم مشخص شود.

************************************************

مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد از رصد فعالیت های مسئولان توسط این سازمان خبر داد و افزود: اگر مدیران به وظایف خود به درستی عمل نکنند سازمان بازرسی به شدت با آنها برخورد می‌کند.

 "غلامحسین کرمی" در نشست اقتصاد مقاومتی که در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: اگر تخلفی انجام شود یا زمین‌خواری و تصرف و تخریب جنگل‌ها و اراضی ملی صورت بگیرد، آن مُدیر متهم و مجرم شناخته می شود.  

وی گفت: قوه قضائیه خط مقدم جلوگیری از فساد و مبارزه با ضایع کنندگان حقوق عامه بوده و اگر مُدیری کم کاری کند به شدت با او برخورد قانونی می شود.

********************************
مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ جایگاه سی. ان. جی در مناطق مختلف این استان فعالیت دارند که از این تعداد ۴ مورد استاندارد ایمنی ندارند و در یک سال اخیر ۱۰ مورد آن‌ها تایید استاندارد گرفتند.

بهمن رحمتی با اشاره به فعالیت ۳ جایگاه سیلندرپرکنی در این استان عنوان کرد: این جایگاه‌ها پروانه استاندارد نداشتند و مخازن آن‌ها، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سال عمر داشت که هر لحظه امکان وقوع یک حادثه و بحران وجود داشت و در بازدید‌های مشترک به همراه کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این واحد‌ها پروانه استاندارد دریافت کردند.

او از تدوین ۱۶ استاندارد ملی خبر داد و گفت: سال گذشته کمیته فنی همانندی در دانشگاه یاسوج با هدف در دستور کار قرار دادن بحث تدوین استاندارد‌های بین المللی تشکیل و راه اندازی شد.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک هزار و ۵۸۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی و ۹۹۰ مورد نیز بازرسی از واحد‌های تولیدی داشتیم که ۶۳۰ نمونه برای آزمون گرفتیم.

رحمتی با اشاره به اینکه با کمبود نیروی متخصص روبه‌رو هستیم،اضافه کرد: از ۵۵ پست سازمانی تنها ۱۷ مورد تعیین شده و در واقع ۷۰ درصد پست‌های سازمانی این اداره بلاتصدی است.

او همکاری شهرداری یاسوج در زمینه همکاری با موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی در زمینه‌های مختلف از جمله پایان کار ساختمان‌ها و آسانسور را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با وجود تذکرات فراوان از سوی معاون عمرانی استانداری و مدیرکل دفتر شهری، اما شهرداری دوگنبدان هیچ گونه همکاری ندارد.

**********************************
غلامرضا کاظمی سه شنبه، ۳۰ مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص وضعیت پرداخت های بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان افزود: مطالبات بخش خصوصی تا پایان مرداد ماه و در بخش دولتی دانشگاهی تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

وی اظهارکرد: ماهانه ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان در حوزه درمان دولتی و خصوصی این استان پرداخت و هزینه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا مرداد ماه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در سال گذشته هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای بیماران خاص استان هزینه کرده ایم.

کاظمی تصریح کرد: از جمعیت ۷۳۰هزار نفری استان، ۵۲۰هزار نفر در صندوق های کارمندی، سایر اقشار، ایرانیان و روستائیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و به آنها خدمات ارائه می شود.

وی ادامه داد: بر اساس بند الف ماده ۷۰قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی پوشش بیمه سلامت برای همه افراد جامعه اجباری بوده و استفاده از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه پس از ارزیابی توانایی پرداخت و ضوابط مربوط انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خانوارهای مشمول این قانون جهت دریافت دفترچه بیمه و دریافت خدمات بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت به سه گروه تقسیم می‌شوند.

کاظمی بیان کرد: گروه اول خانوارهای دارای درآمد کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار یا خانوارهایی که در یکی از دهک‌های درآمدی یک، دو یا سه قرار می‌گیرند که ۱۰۰ درصد حق بیمه خانوار از سوی دولت پرداخت شده و خانوارها رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی اظهارکرد: گروه دوم نیز خانوارهای با درآمد بین ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار تا صد درصد یا خانوارهایی که در دهک درآمدی چهار قرار می‌گیرند که با پرداخت ۵۰ درصد سرانه حق بیمه معادل ۲۴ هزار۸۰۰ تومان ماهیانه در سال جاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: گروه سوم، خانوارهای دارای درآمد معادل حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار و بیشتر از آن یا خانوارهایی که در دهک درآمدی ۵ و بالاتر قرار می‌گیرند با پرداخت ۱۰۰ درصد سرانه حق بیمه معادل ۴۸ هزار ۸۰۰ ماهیانه در سال جاری تحت پوشش بیمه قرارمی گیرند.

کاظمی گفت: خانواده‌ها می‌توانند ظرف ۶ ماه از سوم آبان و همزمان با آغاز هفته سلامت با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و ثبت نام در سامانه بیمه سلامت نسبت به ارزیابی وسع که توسط وزارت رفاه استعلام می‌شود ثبت نام و پس از تأیید در یکی از گروه‌ها از سازمان بیمه سلامت خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بیمه سلامت چند پروژه داریم که نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه آغاز شده و از ۱۵ آبان ماه در شهرستان‌های گچساران و بهمئی شروع می شود.

کاظمی تصریح کرد: رسیدگی الکترونیکی از شهریور ماه آغآز شده و در ۶ بیمارستان استان در حال اجراست.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ بصورت شبانه روزی آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات بیمه شدگان است.

*************************************




تاریخ انتشار : 30 مهر 1398, 12:11



» اخبار مرتبط:

  • در دیدار با مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مطرح شد : ارائه ۸میلیارد تومان خدمات درمانی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرکل جدید بیمه سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
  • آغاز عضوگیری شورای بانوان خیّر سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد
  • کلنگ احداث ساختمان اداره بیمه سلامت گچساران به زمین زده شد
  • 460 مرکز در کهگیلویه و بویراحمد با بیمه سلامت و طرح پزشک خانواده طرف قرار داد هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟