مشروح اخبار


» مدیرمجموعه یاسوج ملک عنوان کرد:شرایط و قیمت ملک در یاسوج به گونه ای است که می توان گفت ملک در یاسوج مفت و رایگان است



بازار املاک یاسوج نیز دچار رکود تورمی شده است، اما در مقایسه با کلان شهرها و با در نظر گرفتن آب وهوای و موقعیت جغرافیایی مطلوب یاسوج، این تورم بسیار ناچیز است.

راک نیوز_مهناز جلالی: مَسکن از جمله نیازهای اولیه و ضروری انسان است که تامین آن در کشورمان ایران هر روز سخت و سختر می شود. دغدغه مسکن، گرانی آن و عدم نظارت بر بازار ملک و املاک مطالبه ای عمومی ست که هیچگاه آنگونه که باید به آن پاسخ داده نشده است‌. این روزها که کشور تحت تاثیر شرایط خاص موجود در وضعیت اقتصادی نامطلوبی به سر می برد، سودگران بازار مسکن با سواستفاده از این شرایط، عرصه را بر خانواده ها تنگ تر کرده اند؛ به طوری که نه تنها آرزوی صاحب خانه شدن برای بسیاری به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده که حتی در پرداخت اجاره بهای مسکن خود هم دچار مشکل هستند؛ چرا که در مواقع بسیاری تنها ملاک تعیین قیمت برا خرید و فروش و اجاره مسکن فقط و فقط نظر صاحب ملک است که معمولا با قیمتی نجومی و بدون هیچگونه کارشناسی مطرح می‌ شود. 

 مستاجران بی خانه هم یا باید درخواست غیر معقول صاحب خانه را اجابت کنند یا در به درِ بنگاه های ملکی دنبال پیدا کردن خانه ای ارزانتر شوند. اینکه چرا هیچگونه نظارتی بر آشفته بازار مسکن وجود ندارد خود موضوعی جداست که نیاز به بحث و تحقیق دارد.

 حفظ انصاف و انعطاف در معامله از اهداف یاسوج ملک است
اما اینکه چرا انصاف در معاملات به کما رفته موضوعی اخلاقی _ فرهنگی است که مانند بسیاری از موضوعات فرهنگی دیگر، نیازمند توجه و عزم عمومی است تا شاید در زمانی که به نزدیک بودن آن امیدی نیست از کما بیرون آمده و سرلوحه معاملات قرار گیرد‌؛ اما با همه این اوصاف در یاسوج، بنگاه ملکی وجود دارد که مدیر آن می گوید هدفش از راه اندازی این کار،صرفا کسب درآمد نیست. او می گوید بی تردید کسب درآمد و پول برایش مهم است، اما همه هدفش نیست. مدیر مجموعه یاسوج ملک، مبارزه با تورم، تلاش برای ارتقا و بهبود فرهنگ جامعه ، زنده نگه داشتن ارزشِ به کما رفته ی انصاف وانعطاف در معامله را از اهداف مهم مجموعه یاسوج ملک بیان می کند و معتقد است که هر چند بازار املاک یاسوج نیز دچار رکود تورمی شده است، اما در مقایسه با کلان شهرها و با در نظر گرفتن آب وهوای و موقعیت جغرافیایی مطلوب یاسوج، این تورم بسیار ناچیز است. مهراد، مدیر مجموعه یاسوج ملک وقتی که تعجب ما از اینکه گفت تورم مسکن در یاسوج ناچیز است را دید، برای اینکه تاکید موکدی داشته باشد بر گفته خودش و اینکه وضعیت قیمت ملک در یاسوج مطلوب است،گفت: " شرایط و قیمت ملک در یاسوج به گونه ای است که می توان گفت ملک در یاسوج نسبت به شهرهای بزرگ، مفت و رایگان است."!!!
مطلوب نبودن شرایط نتیجه انتخابهای گذشته است
مهراد، مطلوب نبودن شرایط آنگونه که برای همه راضی کننده باشد را نتیجه انتخابهای گذشته دانست و گفت: در مجموعه یاسوج ملک با استفاده از توان ۱۷ کارشناسی که در این مجموعه فعالیت دارند، تلاش بر این است که تا جای ممکن شرایط برد_ برد برای خریدار و فروشنده فراهم شود. 
او این موضوع که هر ملکی برای فروش به مجموعه آنها معرفی شودرا قبل از ثبت از طرف کارشناسان مربوطه قیمت گذاری گذاری می کنند تا قیمت واقعی ملک برای فروش تعیین شود را سرلوحه اصلی کار خود در مجموعه تحت مدیریتش عنوان و تاکید کرد: در این مجموعه از پذیرفتن ملکی که به صورت غیر کارشناسی و بعضا با قیمت بالاتر از قیمت واقعی برای فروش عرضه می شود، معذوریم.
وی، اخلاق در معامله را رمز موفقیت خود دانست و تصریح کرد: هر چند تعداد مالکینی که حاضر نبودند ملک خود را به قیمت واقعیِ کارشناسی شده بفروشد و اصرار داشتند که با قیمت بسیار بالاتر برای آنها فروخته شود کم نبودند که البته همانگونه که گفتم ما از پذیرفتن ملک آنها برای فروش خودداری کردیم، اما رعایت اخلاق در معامله در مجموعه یاسوج ملک باعث شده که ما مشتریان خاص خود را داشته باشیم.
او گفت: ما موارد زیادی را بخاطر قیمت نامتعارف بالایی که ارائه داده بودند نپذیرفتیم ولی در عوض با جلب اعتماد مشتریان به برند یاسوج ملک مشتریانی داشتیم که با اعتماد به برند یاسوج ملک با رضایت کامل، حاضر شدند به قیمتی بالاتر از آنچه در نظر داشتند ملک بخرند یا با قیمتی پایین تر از آنچه مد نظر شان بود بفروشد.
اعتماد مشتریان، افتخار ماست
مدیر مجموعه یاسوج ملک این اعتماد مشتریان را برای کل مجموعه خود یک افتخار دانست و گفت: برای ما افتخار است که از سود بیشتر به هرقیمتی صرف نظر کنیم چون یاسوج ملک نه یک بنگاه اقتصادی صرف که بنگاهی فرهنگی_ اقتصادی است.
اوگفت که معتقد است اگه فرهنگ و اقتصاد پا به پای هم پیش برود همه جامعه به تعالی و پیشرفت خواهد رسید و لذا توجه به ارتقا فرهنگ همواره مد نظر مجموعه یاسوج ملک بوده و هست.  
مهراد عنوان کرد: در همین راستا دو کار فرهنگی مهم در دستور کار این مجموعه قرار دارد که تلاش داریم با مهیا کردن زیر ساخت های لازم، آنها را اجرایی کنیم.
اجرای دوشنبه های فرهنگی با دعوت از عموم و ارائه برنامه هایی با موضوعات ادبی، فلسفی، انگیزشی، شعر، نقد کتاب و... یکی از برنامه هایی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری دوستان، بزودی شاهد اجرای آن باشیم. مهراد، اجرای دورهمی فصلی یاسوج ملک با حضورهنرمندان و افراد صاحب اندیشه و نظر را دیگر برنامه فرهنگی خود ذکر کرد و اظهار داشت: اجرای همایشی یک روزه در آذر ما با موضوع تخصصی مشاوره در املاک با حضور مشاورین مطرح کشوری از دیگر برنامه های در دستو کار مجموعه یاسوج ملک است.
مدیر مجموعه یاسوج ملک با بیان اینکه ما نمیتوانیم نسبت به آنچه در اطراف ما رخ می دهد بی تفاوت باشیم، تاکید کرد: همه ما در مقابل جامعه ای که در آن زندگی می‌کنیم مسئولیم و باید تلاش کنیم گامی هر چند کوچک در راستای اعتلای فرهنگی ،اقتصادی و رفاهی جامعه خود برداریم‌. 

مبارزه با تورم سرلوحه کار
وی گفت: یاسوج ملک یک بنگاه اقتصادی است که مبارزه با تورم را سرلوحه کار خود قرارداده است. او در پاسخ به این سوال که آیا در این مبارزه موفق بوده اند، عنوان کرد: تا حدود زیادی موفق بوده اند و ادامه داد: البته کوچک بودن شهر یاسوج، سنتی و بومی بودن منطقه و اینکه یاسوج هنوز مورد هجوم مهاجران و سرمایه گذاران ملکی قرار نگرفته از جمله دلایلی هستند که تورم ملک در یاسوج تا حدود زیادی کنترل شده باشد. مهراد، توان مالی وقدرت خرید کم در شهر یاسوج را نیز جز دلایل کنترل تورم در یاسوج برشمرد و اظهار داشت: هر چند در بحث خرید و فروش بنا به دلایل فوق الذکر تورم تا حدودی کنترل شده است؛ اما در بحث رهن و اجاره متاسفانه شرایط بسیار بد است. مهراد کم بودن واحدهای مسکونی، مخصوصا در منطقه یک یاسوج را یکی از دلایل این امر بیان کرد و افزود: صاحب ملکی که موفق به فروش ملک خود نشده است با ارائه قیمت بالایی ملک خود را برای رهن و اجاره ارائه می کند تا ضرر ناشی از فروخته نشدن ملکش را جبران کند!
او این کار را یک کار ضد فرهنگی خواند و گفت: چرا بعضی ها در تلاشند تا تاوان کارهای غیر منطقی وغیر علمی خود را از دیگران بگیرند.مهراد البته پاسخ سوال خودش را اینگونه داد: ریشه بسیاری از ناهنجاریها در عقده های رفتاری است که در ذهن افراد نهادینه شده است و اصلاح این وضعیت نیاز به تلاش و همتی عمومی دارد. وی گفت: اجاره دادن ملک به قیمت خرید با هیچ اصولی درست نیست و امیدوار است هم صاحبان ملک و هم همکارانش در بنگاه های املاک با مشاوره علمی و اصولی در راه اصلاح وضع موجود تلاش کنند.مدیر مجموعه یاسوج ملک توجه به پویش با هم مهربانتر باشیم را رمز سلامت جامعه دانست و تصریح کرد: فروش، یک کار تخصصی است و کسی که در این حوزه فعالیت دارد باید بداند اقتصاد بدون فرهنگ، رفاهی در پی نخواهد داشت و حتی رشد اقتصادی بدون رشد فرهنگ،ممکن است زمینه انحطاط و نابودی همه ارزشها را فراهم کند. وی از کسانی که قصد خرید یا فروش ملک را دارندنیز خواست قبل از هر اقدامی با مشاورین این حوزه مشورت و اطلاعات لازم را کسب کنند تا دچار ضرر و زیان احتمالی نشوند. مهراد گفت: صیانت از سرمایه کسانی که به بنگاه های املاک برای خرید یا فروش مراجعه می کنند، وظیفه ای قانونی و وجدانی است. وی افزود: وظیفه ماست که با مشاوره اصولی، مراجعه کننده را به گونه ای راهنمایی و هدایت کنیم که هم سرمایه او حفظ شود وهم به سود برسد.
 سیستمی بودن قراردادها در یاسوج ملک
مدیر مجموعه یاسوج ملک، راه اندازی سایت واپلیکیشن یاسوج ملک، ورود به فضای رسانه ای و تبلیغاتی و مطرح کردن یاسوج ملک به عنوان یک مجموعه رسانه محور را از عمده اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات مطلوبتر به مشتریان ذکر کرد و اظهار داشت: در سراسر استان اپلیکیشن یاسوج ملک از طریق سامانه اندروید قابل دسترسی دانلود ونصب است. وی تاکید کرد: با امکانات یاسوج ملک هرکسی در هر شهری می تواند کار تبلیغ ملک خود را به راحتی انجام دهد ویا اگر دنبال گزینه خاصی می گردد به این سامانه مراجعه کند.
خارج کردن قراردادها از حالت سنتی و دستی و سیستمی کردن آنها از دیگر اقدامات مجموعه یاسوج ملک بود مهراد به آن اشاره کرد و یادآورشد: قراردادهای در سامانه یاسوج ملک ثبت واز طریق پیامک به طرفین قرار داد با شماره سریالی که از طریق اتحادیه املاک اخذ شده بصورت آنی ارسال می شود.
قرائت متن قرار داد برای طرفین معامله ودقت در مفاد وبندهای آن از دیگر اولویت های مورد اشاره مدیر مجموعه یاسوج ملک بود و در این خصوص گفت: متاسفانه به این موضوع در معاملات کمتر توجه می شود ومعمولا طرفین، قراردادهای بزرگ را نخوانده امضا می کنند ولی با سیستمی شدن قراردادها در یاسوج ملک این امربادقت و وسواس انجام می گیرد. مهراد ضمن تشکر از کسانی که به مجموعه تحت مدیریتش لطف داشتند، عنوان کرد: یاسوج ملک همراه و راهنمای همه لرتباران ومردم استان در امور ملکی است و همه ما تلاش می کنیم رضایت مراجعه کنندگان به این مجموعه را فراهم آوریم.

مدیرمجموعه یاسوج ملک عنوان کرد:شرایط و قیمت ملک در یاسوج به گونه ای است که می توان گفت ملک در یاسوج مفت و رایگان است

 



تاریخ انتشار : 3 آبان 1398, 14:35



» اخبار مرتبط:

  • شایعات بازار مسکن را تکان داد!
  • واحدهای مسکونی و تجاری یاسوج شناسنامه فنی ملکی ساختمان دریافت می کنند
  • ورود محموله 10 تنی مرغ گرم از رامهرمز به شهر یاسوج
  • برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) توسط مجموعه شیرینی الف شعبه یاسوج/پخت و توزیع کیک نیم تنی
  • پیش بینی قیمت مسکن تا پایان سال
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟