مشروح اخبار


» چند خبر کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد



رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکانات برای برگزاری انتخابات کاملا الکترونیکی در تمامی استان فراهم است و منتظر دستورات از وزارت کشور و شورای نگهبان هستیم.


به گزارش راک نیوز، احد جمالی در نشست خبری پیش از ظهر امروز اعضای ستاد انتخابات در جمع رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این صحبت استاندار که در سلامت انتخابات با هیچ کسی تعارف نداریم، در خصوص خرید و فروش آراء گفت: دستگاه‌های نظارتی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و از ظرفیت معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، اداره اطلاعات و سپاه استفاده خواهیم کرد و در صورتی که ادله‌ها و گزارشات مردمی محکم باشد برخورد می‌کنیم.

دبیر ستاد انتخابات کهگیویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر الکترونیکی بودن انتخابات اظهار کرد: روند ثبت‌نام و احراز هویت داوطلبان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد اما برای برگزاری الکترونیکی انتخابات صحبتی بین وزارت کشور و شورای نگهبان مطرح شده که 170 حوزه تک نمایندگی کشور انتخابات الکترونیکی برگزار شود لذا منتظر دستورات از بالا هستیم.

وی با بیان اینکه امکانات برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم است، تصریح کرد: حتی اگر اینترنت قطع باشد امکان برگزاری الکترونیکی انتخابات در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان وجود دارد.

این مسوول در خصوص عوامل اجرایی انتخابات و تعداد شعب انتخاباتی گفت: دوره قبل تعداد شعب اخذ رای 771 شعبه و 18 هزار نفر عوامل اجرایی بودند که در این دوره بحث 900 شعبه مطرح است اما در نشست با هیات نظارت در خصوص تعداد شعبات تصمیم‌گیری می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 850 شعبه اخذ رای با 25 هزار عوامل اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس را برگزار کنند.

جمالی در پاسخ به وضعیت فضای مجازی و برخی بد اخلاقی‌ها در این زمینه گفت:  فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است است در انتخابات آینده نقش فضای مجازی بسیار حساس است و امیدواریم بد‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی را شاهد نباشیم.

این مسوول در پایان در خصوص مسائل قومی و قبیله‌ای و تاثیر آن در انتخابات افزود: مسائل قومی و قبیله‌ای هم فرصت و هم تهدید است امیدوارم از این ظرفیت استفاده شود قومیت‌ها همواره در طول نظام فرصت و به عنوان سرمایه اجتماعی مطرح بودند اما استفاده از این ظرفیت بستگی به نظرات خود مردم دارد.

*****************************************************
سرهنگ چشم مهتاب فرمانده نیروی انتظامی شهرستان باشت گفت: حدود ساعت ۵ امروز، یک دستگاه کامیون باری از نوع کمپرسی در یکی از  محله های شهر باشت بر اثر برخورد صاعقه دچار آتش سوزی شد.

گفتنی است بارندگی در باشت که از شب گذشته آغاز شده همراه با رعدو برق شدید بوده است.


*****************************************************
كرمعلی قندالی روز سه شنبه در همایش سراسری مدیران امور عشایر استان های سراسر كشور در یاسوج اظهار داشت: این اعتباركمك مهمی به اشتغال بیكاران جامعه عشایری كشور به عنوان قشر مولد كشور می كند.
وی اظهار داشت:همچنین از این محل مبلغ 550 میلیارد ریال به متقاضیان و جامعه عشایری در سطح كشور تاكنون پرداخت شده است.
وی تصریح كرد: از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته افزون بر 740 میلیارد ریال به جامعه عشایری این استان در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و تقویت فرهنگ این قشر از جامعه پرداخت شده است.
وی یادآور شد: این میزان اعتبار با توجه به اهتمام ویژه دولت در سال جاری به بیش از 2برابر افزایش خواهد یافت.
قندالی بدون اشاره به میزان اعتبارات تخصیص یافته جامعه عشایری در بودجه سال جاری گفت: تاكنون حدود 70درصد اعتبارات تخصیصی به این سازمان جذب شده است.
رئیس سازمان امور عشایر كشور همچنین گفت: افزون بر هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات اعم از قرض الحسنه با سود چهاردرصد و یا از محل صندوق توسعه ملی ظرف سه سال گذشته به جامعه عشایری در ایران پرداخت شده است.
حدود چهار هزار میلیارد ریال از این میزان از محل ماده 10و 12و اعتبارات خشكسالی با سود چهار درصد و دوره بازگشت پنج ساله توسط بانك كشاورزی به عشایر پرداخت شده است.
وی تصریح كرد: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال دیگر نیز از محل بند ب ماده 52 قانون احكام دائمی و صندوق توسعه ملی ظرف سه سال گذشته به این قشر مولد پرداخت شده است.
وی در تشریح این ماده قانونی، گفت: از محل بند ب ماده 52 قانون احكام دائمی، سالانه حدود یك درصد منابع ورودی به صندوق توسعه ملی برای ساماندهی و كمك به زنجیره تولید گوشت قرمز در كشور هزینه خواهد شد كه در این راستا تاكنون چهار هزار میلیارد ریال جذب شده است.
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: از محل جذب منابع تاكنون افزون بر چهار میلیون راس دام قبل از ورود به مراتع پرواربندی شده اند كه سبب افزایش بهره وری و كمك به تولید داخلی و زنجیره تامین این نیاز اساسی در كشور شده است.
قندالی افزود: علاوه بر این سالانه از محل ارزش افزوده و توسط سازمان امور مالیاتی كشور رقمی افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای ساماندهی و ارایه خدمات به جامعه عشایری اختصاص می یابد كه سال گذشته حدود 2هزار و 300 میلیارد ریال جذب شد.
وی ابراز داشت: تخصیص این میزان اعتبارات و مصوبات راهگشا برای جامعه عشایری در دولت های یازدهم و دوازدهم رقم خورده است.
رییس سازمان امور عشایر ایران تصریح كرد: تولید 200 هزار تن معادل 25درصد گوشت ،35 درصد صنایع دستی، 28 درصد دام سبك و 38 میلیون هكتار از بهترین مراتع كشور در اختیار عشایر است.
وی یادآور شد: یكی از برنامه ها و اولویت های مهم دولت ساماندهی و شفاف سازی قانون جامع عشایر بوده كه دستاوردهای ارزشمندی از این رهگذر نصیب عشایر كشور شده است.
قندالی افزایش كشت گیاهان دارویی ، نصب پنل های خورشیدی در مناطق عشایری، كشت انواع گونه های باغی در اراضی شیب دار ،توسعه و آموزش های صنایع دستی و ساماندهی و توسعه صنعت توریسم در جامعه عشایر را از دیگر اولویت ها و برنامه های مهم دولت و این سازمان برای ساماندهی و ایجاد رفاه و خدمات بهتر به این قشر مولد جامعه در سال جاری عنوان كرد.
رئیس سازمان امور عشایر كشور گفت: با توجه به بروز پدیده خشكسالی و مشكل كمبود علوفه و كم‌آبی در مناطق عشایری تمهیدات لازم برای تأمین میزان علوفه دام و همچنین رفع مشكل كم آبی در این مناطق در سال زراعی جاری اندیشیده شده است.
وی یادآور شد: هماهنگی‌ها نیز برای واردات علوفه مورد نیاز دام عشایر انجام شده و هم اینك كار شناسایی مناطق پرچالش در این راستا در دستور و اولویت این سازمان قرار گرفته است.
وی همچنین مشكل كمبود منابع آبی و خشك شدن چشمه‌ها و قنات‌ها در مناطق عشایری كشور را یادآور شد و گفت: افزایش ناوگان و تانكرهای سیار آبرسانی یكی از برنامه‌های مهم این سازمان برای كاهش میزان خسارات ناشی از خشكسالی و كم آبی است.
*****************************************************
استاندار كهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: جامعه عشایری مصداق بارز و بهترین و مناسب ترین گزینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.
علی محمد احمدی افزود: نگاه راهبردی به عشایر موجب شده عشایر استان با كمك و وجود ظرفیت‌های متعدد با كمترین توقع نقش ممتازی در تولید داشته باشند.
وی یادآور شد: مدیریت اجرایی استان با تمام توان و ظرفیت برای تحقق برنامه های راهبردی و توسعه ای برای ساماندهی و بهبود وضعیت معیشت به ویژه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی جامعه عشایر حمایت خواهد كرد.
وی گفت: جامعه عشایری استان باید بتوانند با ارایه طرح های قابل توجیه برای استفاده از ظرفیت تسهیلات حدود چهارهزار میلیاردریالی توسعه اشتغال روستایی و عشایری بهره ببرند.
وی كاهش بارندگی‌ها و شرایط خشكسالی سال‌های اخیر را یاد آور شد و گفت: با اصلاح الگو و تعریف مدل‌هایی جدید در حوزه‌ كشت، ممانعت از كشت محصولات آب بر، منابع محدود آب در روستا‌ها و مناطق عشایری مدیریت شده است.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: موضوع خشكسالی و رفع چالش كم آبی در مناطق عشایری این استان باید به طور جد در دستور كار همه دستگاه های مربوطه قرار گیرد.
*****************************************************
مدیركل امور عشایر كهگیلویه و بویراحمد نیز هدف از برگزاری همایش مدیران كل عشایر سراسر كشور در یاسوج را انتقال تجربیات، اندیشه ها و ارایه راهكارهای مناسب برای استفاده از ظرفیت های متنوع قانونی در راستای پیشبرد اهداف توسعه ای و سازمانی ذكر كرد.
علی علی پور گفت: شناساندن ظرفیت های منحصر به فرد كهگیلویه وبویراحمد در حوزه گردشگری و بازدید از مناطق دیدنی و طبیعی استان ، حضور در بین جامعه عشایری و برگزاری نمادین جشن های عروشی سنتی از مهمترین برنامه های جانبی این همایش سراسری و 2 روزه در استان خواهد بود.
وی خشكسالی و كم آبی در حوزه آب شرب و كشاورزی را از مهمترین چالش های فرا روی جامعه عشایری استان دانست و گفت: تاكنون افزون بر 370 چشمه عشایری در مناطق مختلف خشك شده اند.
وی تصریح كرد: علاوه بر كم‌آبی شدید در مناطق عشایری، نبود امنیت و افزایش میزان سرقت احشام و دام، كمبود علوفه و تصرف ایل راه‌ها از دیگر چالش‌ها و مشكلات اساسی این قشر مولد است.
وی تصریح كرد: هر ساله زمان كوچ عشایر این استان از مناطق قشلاقی به ییلاقی به‌طورمعمول از حدود پنجم تا 15 اردیبهشت‌ماه بود، درحالی‌كه امسال به دلیل خشكسالی و كم‌آبی كوچ عشایر به طور نسبی از دهم فروردین‌ماه آغاز شد.
علی پور یادآور شد: همه‌ساله عشایر كوچنده این استان تنها در 2 ماه از سال نیاز به خرید علوفه داشتند درحالی‌كه به دلیل شرایط خشكسالی و كم‌آبی در سال زراعی جاری به پنج ماه رسیده است.
مدیركل امور عشایر كهگیلویه وبویراحمد گفت: سال گذشته حدود 14 میلیارد ریال اعتبارات خشكسالی به حوزه عشایر استان اختصاص یافت كه تاكنون حدود 40 درصد آن جذب شده است.
وی با بیان اینكه بیش از 12 درصد در قالب 11 هزار و 120 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفراز جمعیت كهگیلویه و بویراحمد عشایر است، افزود: این میزان جمعیت از شش ایل بومی، دو طایفه قشقایی، 16 تیره، 181 طایفه و بیش از یك هزار و 110 تش (اولاد) شكل گرفته است.
وی گفت: 55 درصد دام، 27 درصد عرصه‌های زراعی، 17 درصد باغ‌ها و تولید 54 درصد گوشت قرمز استان متعلق به جامعه عشایری بوده است.
*****************************************************
فرماندار کهگیلویه از تشکیل هیئت اجرایی انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های کهگیلویه بهمئی چرام و لنده خبر داد و گفت: این هیئت از ۸ نفر از معتمدان شهرستان تشکیل شده که به عنوان نمایندگان وزارت کشور کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.
علیرضا اتابک به فراهم بودن زیر ساخت های لازم برای برگزاری انتخابات سالم در حوزه انتخابیه کهگیلویه اشاره کرد و افزود: برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانون مند زیرساخت های لازم فراهم شده و ۴۰۰ صندوق اخذ رای ثابت و سیار برای دوم اسفندماه روز انتخابات در این حوزه پیش بینی شده است.

در حوزه کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده 48 داوطلب برای انتخابات آتی نام نویسی کردند.


*****************************************************
در پی بارش‌های دیشب تاکنون همه جاده‌ها لغزنده و حرکت خودرو‌ها بدون زنجیر چرخ در جاده‌های کهگیلویه وبویراحمد ممنوع است.
سرهنگ ویسی پور افزود: بارش برف در جاده‌های یاسوج- شیراز، سپیدان – اقلید و سپیدان یاسوج بسیار شدید است.
وی ادامه داد: مسیر سی سخت به پادنا و همچنین یاسوج به سرفاریاب به دلیل بارش سنگین برف و همچنین نا ایمن بودن محور، تا اطلاع ثانوی مسدود شده که لازم است رانندگان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
رییس پلیس راهور این استان گفت: تردد در محور های یاسوج به شیراز، یاسوج به اقلید، یاسوج به سی سخت و همچنین یاسوج به بابامیدان، تنها با زنجیر چرخ مقدور است.
وی افزود: رانندگان پیش از حرکت باید سیستم گرمایشی خودروی خود را بررسی و در صورت وجود مشکل فنی آن را تعمیر کنند.

وی از هم استانی خواست از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز ، از سلامت همه اجزای خودرو از جمله بخاری و برف پاک کن مطمئن شوند و غذا، آب و لباس گرم کافی به همراه داشته باشند.
رییس پلیس راهور استان ادامه داد: به دلیل بارش‌ها و تغییر شرایط آب و هوا، احتمال آب گرفتگی معابر وجود دارد بنابر این شهروندان در هنگام سفر همواره به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس و راهداری توجه کنند.
*****************************************************
حسین کلانتری در نشست پیش‌ازظهر امروز ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنچه ما و شما را دور هم جمع کرده، میثاق‌نامه ملی است، گفت: ارگان نظام با رای مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌شود و به فرموده امام(ره) جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه بیشتر. در جمهوری اسلامی مردم تعیین کننده هستند و کجای دنیا سراغ دارید که مردم این چنین در سرنوشت مشارکت داشته باشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشورهایی که دم از آزادی‌خواهی و دموکراسی می‌زنند ببینید در چه شرایطی هستند اما قانون جمهوری اسلامی از آیات قرآن گرفته شده.‌مردم در سرنوشت خودشان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تاکید قانون اساسی مبنی بر رعایت حق مردم در اصل‌های مختلف این قانون گفت: برای  قانون اساسی بهای سنگین خون شهیدان را دادیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران انتخابات مجلس را یکی از مهمترین انتخابات دانست و عنوان کرد: قطع یقین همه کسانی که در این مملکت هستند مدیون و بدهکار امام و شهدا هستیم و اگر ادعا می‌کنیم از امام و رهبری و شهدا حمایت می‌کنیم همه مدیون این شهدا هستیم و تا نسل‌های آینده به شهدا و امام مدیونیم لذا در قلم و قدم خدا را ناظر و حاضر ببینیم.

کلانتری بیان کرد: اولین بخش انتخابات که ثبت‌نام داوطلبان بود همزمان با سراسر کشور انجام و پایان پذیرفت که در این دوره ۹۵ نفر ثبت‌نام کردند که در دوره  گذشته ۱۰۸ نفر در استان برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند اما در این دوره عده‌ای از فرهیختگان استان کاندیدای انتخابات در سایر استان‌ها شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموعه ۹۵ داوطلب ۲۸ نفر در حوزه بویراحمد و دنا، ۴۸ نفر در کهگیلویه بزرگ و ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه باشت و گچساران ثبت‌نام کردند که ۵ نفر از داوطلبان خانم هستند که ۳ نفر در کهگیلویه بزرگ و در بویراحمد و گچساران هر کدام یک خانم داوطلب شرکت در انتخابات است. 

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به نقطه بسیار مهم در ثبت‌نام این دوره انتخابات اشاره کرد و گفت: در این دوره رنج سنی بیشتر داوطلبان ۳۶ تا ۴۰ سال‌اند که تعداد آنها ۱۵ نفر هستند، ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۸ نفر  و ۴۰ تا ۴۵ تعداد ۱۷ نفر هستند که ۴۵ درصد داوطلب جوانان هستند که اتفاق مبارک و میمونی است.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین ثبت‌نامی در کهگیلویه بزرگ است، افزود: احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی و رئیس ستاد انتخابات به عنوان سخنگوی ستاد انتخابات است، ضمن اینکه تبلیغات زودهنگام انتخابات از دید هیات نظارت دور نمی‌ماند هر جایی اقدام غیرقانونی و مجرمانه و تقلبی صورت گیرد که اثبات شود حتما توسط مراجع قانونی و بر اساس قانون رسیدگی و برخورد می‌شود.

کلانتری در خصوص جابه‌جایی فرمانداران گفت: ملاک ما قانون است و اگر کسی از ریل قانون خارج شود برخورد می‌کنیم و در این خصوص هم شعار نمی‌دهم و اگر فرمانداری از ریل قانون خارج شود در روز انتخابات هم فرماندار عوض می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس تضمینی از ستاد انتخابات گرفتم که بعدها می‌گویم چه تضمینی بود. در انتخابات امانت‌داری، بی‌طرفی، اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و فراهم کردن بستر مناسب برای حضور و مشارکت مردم ملاک است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر فرمانداری به دلیل حزبی، سیاسی و مادی و معنوی فکر می‌‌کند نمی‌تواند به صورت ۱۰۰ درصدی بی‌طرف و بی‌امانت‌دار باشد شان و منزلت او را حفظ می‌کنیم و جایگاه دیگری به او می‌دهیم اما سلامت انتخابات برای ما ملاک است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت استان بعد از سهمیه‌بندی بنزین گفت: در اتفاقات بعد از سهمیه‌بندی بنزین در یاسوج حتی به یک قاب شیشه هم خسارت وارد نشد البته در یکی دو گوشه استان حوادثی بود که اگر به موقع وارد عمل می‌شدیم خسارتی نداشتیم.


*****************************************************

بر اساس ماده 14 قانون و ماده 71 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اعضای جدید هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مشخص شدند.

در این جلسه که با حضور اعضاء هیات مدیره سازمان تشکیل شد آقای مهندس فردین یزدان پناه با کسب اکثریت آراء به عنوان رئیس سازمان، آقای دکتر ساسان حسینی نائب رئیس اول، آقای مهندس سجاد رستگار نائب رئیس دوم، آقای مهندس شهامت به عنوان دبیر و مهندس ابراهیم مهرجو به عنوان خزانه دار برگزیده شدند.

دکتر يزدانپناه از مهندسان رشته برق است که با کسب 601 راي بعنوان نفر نخست اين گروه در انتخابات هشتمين دوره انتخابات سازمان نظام مهندسي انتخاب شده بود.


*****************************************************

سید عمران تقوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ رأس گاو، هشت هزار و ۷۰۰ گوسفند و هشت هزار رأس بز بوده است.

وی بیان کرد: این طرح با مشارکت امور عشایر، دامپزشکی و اداره بیمه بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال جاری آغاز شد.

تقوی تصریح کرد: پلاک‌کوبی دام‌ها اجباری و ارائه هرگونه خدمات منوط به هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام است.

 وی اظهار کرد: خرید و فروش دام‌هایی که هویت آن‌ها ثبت نشده باشد قاچاق محسوب می‌شود.

تقوی اضافه کرد: حمل دام زنده بدون پلاک، قاچاق است و نیروی انتظامی بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.

وی کنترل قاچاق دام و بدست آوردن اطلاعات و آمار کلی برای برنامه‌ریزی بهتر برای افزایش تولیدات دامی را از اهداف مهم این طرح اعلام کرد.


*****************************************************

سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان  به زیرکشت محصول گوجه فرنگی پاییزه رفته است، اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و 670 تن گوجه فرنگی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

 مدیرجهاد کشاورزی گچساران عنوان کرد: این میزان گوجه فرنگی از 162 هکتار از مزارع صیفی‌جات گچساران برداشت شده است.

 وی با بیان اینکه عمده زمین‌های کشت گوجه فرنگی در دشت لیشتر و با سیستم آبیاری نوینکشت می‌شود، گفت: برداشت محصول گوجه فرنگی در شهرستان از پانزدهم آبان آغاز و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

این مسوول اذعان کرد: میزان برداشت گوجه فرنگی در هر هکتار از مزارع این شهرستان ۳۵ تن است.

 پورالحسینی ادامه داد: سال گذشته  در کشت پاییزه این شهرستان 140 هکتار به زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته بود که کشت این محصول امسال به نسبت سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

مدیرجهادکشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: این محصول علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.


*****************************************************

سید محمد علی تقوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده طی ۲ ماه آینده برای آن‌ها کارت صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری این استان تاکنون ۸۷ درصد برای صدور کارت ملی ثبت نام کردند.

تقوی تصریح کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت بالای ۱۵ سال استان حدود ۵۱۷ هزار نفر است که ۶۸ درصد شناسنامه‌های آنها تاکنون مکانیزه شده است.

وی از افزایش پهنای باند ادارات ثبت احوال استان در چند سال اخیر خبر داد و عنوان کرد: هم‌اکنون همه ادارات استان از پهنای باند ۲ مگابایت برخوردارند که ۲۳ خدمت را به صورت الکترونیکی انجام می دهند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵ دفتر پیشخوان در سطح استان وجود دارد که کار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام می‌دهند.

تقوی افزود: با راه اندازی چاپخانه مرکزی ایران و چاپ بدنه کارت هوشمند داخلی فرآیند صدور با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.


*****************************************************

طی حکمی از طرف دکتر گردآفرین نیکبخت سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام سجاد(ع) یاسوج، سرپرست واحد منابع انسانی این مرکز منصوب گردید.

 در متن این ابلاغ آمده است:

سرکار خانم سیده کلثوم  واهبی زاده

با سلام

احتراما نظر به تعهد و شایستگی جنابعالی به موجب این ابلاغ بعنوان سرپرست واحد منابع انسانی منصوب می گردید. امید است با استعانت از درگاه ایزد

منان در انجام امور محوله و اجرایی شدن استاندارادهای وزارت بهداشت، زیر نظر اینجانب موفق و موید باشید.


*****************************************************
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در بازدید از طرح راهبری شغلی پرورش گوسفند در مرکز پرواربندی گوسفند امیرآباد دشتروم، گفت: این طرح به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح و کمیته امداد اجرا شده و توانمندسازی و هدایت مددجویان به سمت ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است.
مبشری افزود: کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری پنج هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد می‌کند که از این تعداد شغل، 50 درصد آن با همکاری راهبران شغلی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در قالب طرح راهبری شغلی، کار راهنمایی، پشتیبانی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان در زمینه‌های مختلف برعهده‌گرفته می‎شود و در هنگام تولید با تأمین مواد اولیه طرح و سفارش از مددجویان حمایت می‌شود.
مبشری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد، ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و افراد نیازمند است، تصریح کرد: درخصوص طرح پرورش گوسفند، تا پایان سال جاری برای 15 هزار مددجو گوسفند خریداری و طرح اشتغال اجرا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح راهبردی شغلی پرواربندی گوسفند، گفت: این گوسفندان از نژاد افشار هستند که دوقلو زایی، افزایش تولید گوشت و تلفات کم ازجمله مزایای این نژاد است که در این مرکز نگهداری می‌شود.
وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 126 طرح با همکاری راهبران شغلی برای مددجویان این نهاد اجراشده است، اظهار کرد: طرح‌های اجراشده در زمینه‌های صنایع‌دستی، کشاورزی و باغبانی و پرورش گوسفند بوده و در این خصوص چهار میلیارد و 875 میلیون تومان هزینه شده است.
مبشری تأکید کرد: از صاحبان ایده و طرح‌های نو، خلاقانه و دانش‌بنیان دعوت می‌کنیم به کمیته امداد مراجعه کنند تا پس از تأیید طرح‌ها، نسبت به همکاری با آن‌ها به‌عنوان راهبر شغلی اقدام شود.

*****************************************************
خداخواست روحیانی پور، سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی یکی از برنامه‌های این نهاد برای توانمندی مددجویان و حل مشکلات آن‌ها است.
وی با اشاره به اینکه 7041 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به مددجویان پرداخت‌شده است، افزود: میزان تسهیلات پرداختی در این خصوص 34 میلیارد و 327 میلیون تومان است.
 روحیانی پور تأکید کرد: 4377 مورد از تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده در سال جاری بااعتبار 21 میلیارد و 828 میلیون تومان از محل صندوق امداد ولایت شده و مابقی از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت‌شده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت باهدف پرداخت سریع‌تر و بهتر تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان نیازمند تأسیس‌شده، افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به‌منظور تأمین هزینه‌های ضروری نیازمندان ازجمله تحصیلی، درمان، مسکن، ازدواج و حل مشکلات معیشتی پرداخت می‌شود.
روحیانی پور بابیان اینکه کمک مردم و سرمایه‌گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، برای استفاده نیازمندان و رفع فقر و محرومیت از استان بسیار مؤثر است، گفت: خواهان همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و مردم نیکوکار هم استانی هستیم تا با افتتاح حساب و سپرده‌گذاری در این صندوق، کمیته امداد را در ارائه وام قرض‌الحسنه به نیازمندان یاری کنند.

*****************************************************
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 12 هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: 10 هزار جلد دفتر از طرف شرکت توزیع نیروی برق استان برای کمک به دانش آموزان نیازمند تحت حمایت این نهاد اهداء شد. 
وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: این مقدار نوشت‌افزار از طرف شرکت توزیع نیروی برق استان، با توجه به حذف قبوض کاغذی برق از مهرماه سال جاری، از محل صرفه‌جویی حذف این قبوض برای کمک به دانش آموزان نیازمند تهیه‌شده است. 
مبشری با تقدیر از همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان در زمینه کمک به نیازمندان یادآور شد: در مهرماه سال جاری نیز از طرف این شرکت، دو هزار بسته نوشت‌افزار به ارزش100 میلیون تومان به دانش آموزان بی‌بضاعت اهدا شد.

*****************************************************

پیام رئیس دانشگاه یاسوج به مناسبت 16 آذر ، روز دانشجو

بسمه تعالی

درود بیکران خود را نثار ارواح پاک و طیبه ی همه شهدای راه آزادی و استقلال میهن اسلامی می کنم که در مسیر تاریخ با جانفشانی های خود نهال انقلاب را آبیاری کردند تا اینک به درختی تناور تبدیل شود .

اگرچه در این مسیرپر پیچ و خم تمام اقشار و گروههای اجتماعی نقش های مختلف و موثری داشتند اما شهدای دانشجو در سال 1332 رنگ و بوی خاصی داشت و به نقطه ی عطفی تبدیل گردید که در تاریخ ماندگار و جاودان گشت .

در آن سال که بیش از 4 ماه از کودتای 28 مرداد نگذشته بود ، دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران در مقابل معاون رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسیدند تا فریاد گره خورده آنان بعد از سالها همچنان زمزمه دانشجویان استکبار ستیز و آزادی خواه ایران اسلامی باشد.

اینک مصطفی بزرگ نیا، احمدقندچی و مهدی شریف رضوی به عنوان 3 آذر اهورایی نقش رهبری دانشجویان ایران را به عهده دارند و هزاران رهرو و استکبار ستیز در این جامعه پرورش یافته است .

ضمن تبریک این روز به جامعه ی دانشگاهیان کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه دانشجویان دانشگاه یاسوج ، امیدوارم این روز همچنان پویا و ماندگار بوده و خواسته های برحق دانشجویان سرلوحه عملکرد مسئولان و متولیان امر باشد .

 

                                          دکتر احمد عریان

                                       رئیس دانشگاه یاسوج


*****************************************************



تاریخ انتشار : 17 آذر 1398, 12:30



» اخبار مرتبط:

  • ایجاد ۲۳۷۰ فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان استان
  • پرداخت 2هزار مورد تسهیلات به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد در ۶ ماه نخست سال جاری
  • پرداخت ۱۴ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان ​از صندوق امداد ولایت
  • پرداخت 1015 مورد تسهیلات به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛ بهره‌مندی ۳۵۳ خانوار عشایری از حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود