مشروح اخبار


» چند خبر کوتاه از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد



سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از ایستگاه های سیار و ثابت بهداشتی و بیمارستان امام خمینی(ره) در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بازدید کردند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از ایستگاه های سیار و ثابت بهداشتی و بیمارستان امام خمینی(ره) در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بازدید کردند.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛ دکتر محمد طاهر طیب زادگان با حضور میدانی در سطح شهر دهدشت، ایستگاه ورودی از طرف بهبهان و بیمارستان امام خمینی(ره) در جریان آخرین اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در مقابله با کرونا ویروس قرار گرفت.

وی در خصوص این بازدیدها گفت: خوشبختانه با استقرار پایگاه سیار که در دو شیفت صبح و عصر در ورودی شهر از طرف بهبهان قرار دارد از تمام مسافران ناوگان عمومی و شخصی ویزیت و معاینه و ارزیابی اولیه در خصوص علائم بیماری کرونا بعمل می آید که روزانه حدود 440 نفر می باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان با حضور در کنار کارشناسان بهداشت و محیط از خبازی ها، مراکز طباخی و توزیع حلیم و آش و اماکن غذایی بازدید و پیگیر کارهای صورت گرفته در خصوص بهداشت فردی و نحوه ارائه خدمات این واحدها به مردم شد.

دکتر طیب زادگان در ادامه با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) از بخش های اتفاقات و داخلی بازدید نمود و کارهای صورت گرفته در اورژانس قدیم در جهت راه اندازی بخش عفونی را مورد ارزیابی قرار داد.

وی تصریح کرد: پزشکان، پرستاران و نیروهای پشتیبانی در این ایام نهایت تلاش و فداکاری خود را در جهت بهبود و مراقبت از بیماران به نمایش گذاشتند که مورد تقدیر و تشکر می باشد و انشاالله با تلاش همگانی کرونا را شکست خواهیم داد.

در این بازدید مهندس لطف اله افروشته سرپرست مرکز بهداشت شهرستان،مهندس قدرت اله انصاری مسئول حراست،کارشناسان بهداشت محیط و دکتر محمد طاها خادمی سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) حضور داشتند.  

***********************************************

شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در چند روز اخیر با 110 بازدید میدانی از صنوف مختلف، پلمپ 35 سفره خانه و مراکز توزیع قلیان، 4 سالن ورزشی و 2 استخر شنا و 8 کلوپ بازی های ورزشی و کامپیوتری گام بسیار مهمی در جهت پیشگیری با کرونا ویروس برداشت.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛ دکتر محمد طاهرطیب زادگان در خصوص اقدامات پیشگیرانه بهداشتی صورت گرفته گفت: تشکیل کارگروه های مختلف در شهرستان(آموزشی و پشتیبانی)، تشکیل گروه های ویژه ناظرین جهت بازدید و پایش روزانه مراکز تحت پوشش، برگزاری کارگاه آموزشی جهت بیماریهای مراکز، رابطین آموزشی و مراقبین سلامت و نیروهای ستادی، نظارت و آموزش شبانه روزی تیم های ویژه سلامت در سطح شهر، تشکیل کمیته اضطراری آموزش، تعطیلی صنوف حساس تحت پوشش شهرستان، ضد عفونی و گندزدایی خود جوش مدارس، مساجد و مکانهای حساس، تعطیلی مکان های ورزشی حساس در معرض خطر، معاینه و ویزیت مسافرین ورودی از شهرهای قم و تهران، هماهنگی و ارسال نمونه های مشکوک به آزمایشگاه مرجع، نظارت گشت ضربت بهداشت و محیط بصورت شبانه روزی در سطح شهرستان، راه اندازی ایستگاه سنجش در پلیس راه ورودی از طرف بهبهان و بسیج رابطین بهداشتی و سفیران سلامت جهت ارائه آموزش و آگاهی لازم از اهم اقدامات صورت گرفته دراین چند روز گذشته می باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شستن دست ها، تغذیه مناسب و پرهیز از اضطراب را اصلی ترین راه مقابله با کرونا ویروس عنوان کرد.

وی در پایان تصریح کرد: تهیه 10 هزار پوستر آموزشی، پمفلت و تراکت و توزیع آن در مراکز بهداشت و درمان، مطب ها، اصناف مختلف و عموم مردم و توزیع اقلام حفاظتی شامل ماسک، دستکش یکبار مصرف و لاتکس و مواد گندزدا برای تمام مجموعه بهداشت و درمان از اقدامات اساسی انجام شده برشمردند.

 ***********************************************

پرسنل بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا آماده اند تا برای آرامش همشهریان در سنگر این روزهای وطن تا درمان آخرین نفر بمانند.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمان شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ پزشکان، پرستاران وپرسنل بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج طی روزهای گذشته خود همچون سربازان وطن برای آرامش همشهریان خود تلاش کردند و بر بالین بیماران حاضر و در پیام های خود به مردم اطمینان دادند که به زودی جشن پایان کرونا را خواهیم گرفت، این فرشتگان زمینی هیچ‌گاه سنگر سفید خود را ترک نمی‌کنند و با بال‌های سفید هرلحظه بر بالین بیماران حاضر می‌شوند.

یکی از این پرستاران با روحیه ای قابل تحسین گفت: 8 سال سربازان وطن برای ارامش و خاک وطن جان دادن تا امنیت داشته باشند، حالا ماییم و سنگرهای سفید پس برای آرامش همشهریانمان جان میدهیم.

امروز اما این حرفه مقدس بیش‌ازپیش هوادار دارد و آن‌هم به دلیل شیوع این مهمان ناخوانده، کرونا ویروسی است که نا غافل به ایران آمد وعده‌ای از هم‌وطنانمان را به خود مشغول و راهی بیمارستان کرد،

دکتر سعید جاودان سیرت، مسئول بیماریهای نوپدید و باز پدید در استان،متخصص بیماری های عفونی  این روزها فرمانده بی توقع مبارزه با کرونا در بیمارستان شهید جلیل است.
********************************************

هیئت رئیسه و مدیران حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بیمارستان شهید دکتر جلیل به عنوان مرکز درمانی پایلوت و بیمارستان معین ویژه کرونا ویروس به جهت آمادگی کامل مقابله با کرونا ویروس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ اعضای هیئت رئیسه و مدیران حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بیمارستان شهید دکتر جلیل به عنوان مرکز درمانی پایلوت و بیمارستان معین ویژه کرونا ویروس  در استان به جهت آمادگی کامل مقابله با کرونا ویروس بازدید کردند.

 

دکتر پوران فرد در دیدار با پرستاران این بیمارستان با تشکر از این فرشتگان حوزه درمان گفت: حوزه درمان همه در کنار هم  تا درمان  آخرین بیمار و جشن پایان کرونا ویروس در کنار مردم می مانند.

 

وی گفت:  به همشهریان اطمینان  می دهم که اصلا نگران ماسک نباشند ؛ به زودی حدود 50 هزار ماسک وارد داروخانه های استان می شود.

 

دکتر جاودان سیرت سرپرست بیمار ستان شهید جلیل گفت : آنچه جامعه به آن نیاز دارد آرامش روانی است و ما حوزه درمان به مردم اطمینان میدهیم که پای کار هستیم و مردم با پرهیز از استرس با رعایت اصول اولیه بهداشتی به زندگی عادی خود برگردند.

 

وی افزود: پرسنل این بیمارستان از پزشک گرفته تا پرستاران و حتی نیروهای خدماتی و به طور کل همه بخشهای بیمارستان با آمادگی صددرصد برای آرامش جامعه و مقابله با این بیماری شبانه روز درحال تلاش هستند.

***************************************************



تاریخ انتشار : 10 اسفند 1398, 09:24



» اخبار مرتبط:

  • نشست ویژه متخصصین بیمارستان دهدشت برای مقابله با کرونا برگزار شد+تصاویر
  • اطلاعیه در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی شهرستان کهگیلویه
  • آخرین وضعیت تنها بیمار مبتلا به کرونا در یاسوج
  • ۳نفر مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد + توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی
  • سرایت پذیری بالا؛ از شاخصه های اصلی کرونا/ توزیع 50 هزار عدد ماسک در سطح استان/ آغاز غربالگری مسافران ورودی به استان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود