مشروح اخبار


» هیچ جانباخته ای در اثر ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم/ اصناف قانونمند تشویق می شوند/اختصاص دستگاه تولید اتوماتیک ماسک به استان



استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معرفی و تشویق واحدهای صنفی که نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی اقدام می کنند، خبر داد و افزود: در راستای سلامت مردم واحدهای متخلف نیز شناسایی و با آنها برخورد می شود.

به گزارش راک نیوز"حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه دستگاه  سی تی اسکن در استان خریداری شده است، اظهار داشت: آزمایشگاه ویروس شناسی نیز در استان تامین اعتبار شده و به زودی راه اندازی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد باتاکید بر اینکه تاکنون مرگ ناشی از کرونا در استان نداشته ایم، عنوان کرد: حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: اینجا جای خدمت انقلابی و جهادی است و باید اکنون در کنار یکدیگر در این جبهه جدید تلاش کنیم.

کلانتری با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می کنیم، گفت: در حال حاضر فرصت پرداختن به حاشیه ها نیست چرا که زمانی که صرف این موضوعات می شود را می توان برای نجات جان انسان ها تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو نوع غربالگری داشته‌ ایم یکی در ورودی شهرها و جاده ‌ها و دیگری مربوط به علوم پزشکی که توسط بهورزان انجام می شود،افزود: جز اولین استان های بودیم که طرح غربالگری جاده ای را در استان عملیاتی کرد.

کلانتری با اشاره به سامانه غربالگری کرونا، بیان کرد: در آغاز به کار این سامانه استان در رتبه ۳۱ قرار داشت ولی با  تلاش متولیان امر و ظرف ۴ روز به رتبه ۵ کشور دست یافتیم.

کلانتری خواستار رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: زنجیره شیوع بیماری کرونا بیشتر درگیر وابستگان افراد مبتلا می شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در نگهداری بیماران کرونایی به صورت کامل پروتکل بهداشتی را رعایت کند.

کلانتری بیان کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا باید ۱۴ روز تمام در قرنطینه بمانند تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود و در صورت تمرد فردی از این شرایط ، در راستای حفظ سلامت مردم با حکم قضایی قرنطینه شود.

وی تنها مرجع اعلام آمار بیماران کرونایی را سخنگوی وزارت بهداشت دانست و گفت: در سطح استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تنها مرجع رسمی است.

نماینده عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: در این ایام ۶۳ درصد از مردم استان غربالگری شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اینجا کسی که غیر بومی باشد وارد استان نمی‌ شود و آن‌ هایی که می‌ آیند هم فرزندان همین استان هستند و البته به دادستان گفته ‌ایم که اگر کسی منزل مسکونی خود را به غیر بومی اجاره دهد سریعا حکم قضایی  صادر و نسبت به پلمپ  واحد مسکونی اقدام شود.

کلانتری بیان کرد: واحدهای فروشگاهی هم که می‌ خواهند فعالیت کنند باید پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت کنند و در ورودی خود حوضچه ضدعفونی تعبیه کرده و ژل، مواد ضد عفونی و سایر لوازم را برای مشتری خود پیش بینی کنند.

وی با بیان اینکه در اوایل کار از نظر تامین مواد و ماسک مشکل داشتیم، بیان کرد: اکنون روزانه سپاه پاسداران ۱۰ هزار ماسک تولید می‌ کند و همچنین روزانه یک هزار لیتر الکل  و ۱۵ هزار ژل تولید و روانه بازار می شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در استان چیزی به نام تعطیلی نداریم و باید فعالیت‌ ها همچنان ادامه داشته باشد.

کلانتری از گفتگوی تلفنی خود با ستاری معاون فناوری رئیس‌ جمهور برای تحویل گرفتن دستگاه مورد نیاز و خط تولید ماسک در استان خبر داد.

وی بیان کرد: وقتی ما همه رستوران‌ ها و مکان‌ های گردشگری و هتل‌ ها را بسته ‌ایم اجازه برپا کردن چادرهای مسافرتی را نمی‌ دهیم مسافر و گردشگری هم به استان نمی‌ آید که بخواهیم قرنطینه کنیم.

کلانتری بر مدیریت توزیع ماسک و سایر وسایل بهداشتی لازم در این ایام تاکید کرد و گفت: باید از اکنون خودمان را برای بدترین شرایط هم آماده کنیم و نسبت به راه اندازی و تجهیز نقاهتگاه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران پیش بینی و اقدامات لازم انجام شود.

وی از معرفی و تشویق واحدهای صنفی که نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی اقدام می کنند، خبر داد و افزود: واحدهای متخلف نیز شناسایی و با آنها برخورد می شود.

کلانتری از زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران، سازمان های مردم نهاد، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی، هلال احمر، اصناف و بازاریان، متنفذین، هنرمندان، اصحاب رسانه و قلم و... تقدیر و تشکر کرد و گفت: امید است بتوانیم با همدلی و همکاری و کمترین آسیب کرونا را شسکت دهیم.



تاریخ انتشار : 29 اسفند 1398, 17:20



» اخبار مرتبط:

  • غربالگری ۲۴ ساعته کرونا در شش محور ورودی استان/هیچگونه پذیرش گردشگری در ایام نوروز ندارد/ تمام مواد تولیدی و کشفیات مقابله با کرونا در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آزمایشگاه کرونا و سی تی اسکن بیمارستان جلیل سریعا راه اندازی شود
  • تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استاندار کهگیلویه وبویراحمد/ تقدیر جهانگیری از ایثارگری‌های جامعه پزشکی و کادر درمانی استان
  • ضروریت ثبت نام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا ویروس
  • تلاش سردار خستگی ناپذیر در راه شکست ویروس کرونا
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟