مشروح اخبار


» آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، روند کرونا ویروس را تشریح کرد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری، دکتر حسین ماری اریاد گفت:  در بحث کووید ۱۹ دو رویکرد بیماریابی و درمان مهم است که بیماریابی یعنی شناسایی بیمار برای جلوگیری از انتشار آن و درمان برای از بین بردن رنج بیمار و به آغوش خانواده برگرداندن ایشان است.
وی ادامه داد: غربالگری در سطح کشور در دستور کار است تا با استفاده از اطلاعات ساده نسبت درگیری جامعه را فهمید تا با همکاری مردم و صرف کمترین هزینه، بیماری را سریعتر شکست داد.
دکتر اریاد با اشاره به همکاری قشر قابل توجهی از مردم اذعان داشت: در آمار تجمعی هفته های اول، ۵۰ تا ۶۰ درصد اضافه می شد که اکنون به ۷ تا ۸ درصد رسیده است که نشان می دهد نه از نظر تعداد بلکه شیب منحنی در حال کاهش است و برای رساندن این معیار به صفر کار بزرگتری از سوی همه را می طلبد.

وی ابراز داشت: باید مواظب مبتلایان بدون علامت باشیم که می توانند مبتلایان را تصاعدی افزایش دهند و زنجیره را بزرگتر کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: برای پیشگیری به شکل اکتیو و فعال باید علاوه بر قطع زنجیره بیماری به جلوگیری از برگشت بیماری توجه کرد.
دکتر اریاد در پایان تصریح کرد: به توصیه های بهداشتی همکاران  توجه داشته و دید و بازدید و سفر و مراسم شادی و فوت با بیشترین محدودیت و به صورت تلفنی انجام شود.
***********************************************
محمد مهدی بانشی افزود: متاسفانه 10 مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس نیز شناسایی و شمار مبتلایان به کرونا در استان تا به امروز 96 نفر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا پیر و جوان نمی شناسد، ابراز داشت: ویروس به مرحله عالم گیری خود رسیده و لازم است مردم از هرگونه تردد درون شهری و برون شهری، سفر به روستاها و نیز به تبع ان مناطق عشایر نشین خودداری کرده و به سلامت خود و دیگران احترام بگذارند.

گفتنی است؛ بیماری ویروسی کووید 19 تاکنون 5 قربانی در کهگیلویه و بویراحمد گرفته است.


***********************************************
جلسه «ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد» عصر سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانسی با مدیریت حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری برگزار شد.

استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های عضو ستاد پیشگیری کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عملکرد این استان در زمینه مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا ارایه کردند.

امیری بعد از ارایه گزارش ها در این جلسه گفت: امیدوارم در سالی که به نام سال جهش تولید نامگذاری شد اتفاقات خوبی در کشور و به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد باشیم و هرچه زودتر این بلا از سر همه کشورها و بخصوص کشور ما رد شود.

وی افزود: سال ۱۳۹۸ برای ما سال سختی بود با خسارت های ناشی از سیل شروع شد و اتفاقات متعددی را داشتیم و این اواخر سال هم متاسفانه گرفتار ویروس کرونا شدیم. در شرایطی که سخت ترین تحریم ها علیه ملت ما توسط آمریکا اعمال شده و می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان این که بخشی از این تحریم ها در حوزه دارو و درمان است گفت: از همان روزهای اولیه که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد، این موضوع در دولت مطرح و تمهیداتی برای آن اندیشیده شد و دولت اعتبارات لازم برای مدیریت این بحران در نظر گرفت.

امیری افزود: با شیوع این ویروس در کشور کارهای زیادی انجام گرفت که به شهادت کارشناسان سازمان بهداشت جهانی،‌ ایران یکی از کشورهای بسیار موفق با در بحث مقابله با ویروس کرونا است که این نشان از مدیریت خوب و دقیق و متولیان امر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سیاسی و اجتماعی و اقدامات دولت دارد.

وی ادامه داد: این مهمان ناخوانده در کشور زحمت های زیادی را برای مردم ایجاد کرد. بخش هایی را تحت تاثیر قرار داد به ویژه بخش های مربوط به بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را با مشکلات فراوانی روبرو کرد. کسب و کارهای کوچک آسیب دیدند. بخش های اقتصادی نیز تحت تاثیر قرار گرفت.شیوع این بیماری مقارن با ایام تعطیلات عید نوروز شد و سنت دید و بازدید ما را تحت تاثیر قرار داد و از طرف دیگر سنت های مذهبی ما را هم تحت تاثیر قرار داد و باعث تعطیلی نماز جماعت و جمعه شد که در تاریخ کشور بی سابقه است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان این که  بودجه خاصی را تحت مقابله با ویروس کرونا در نظر نگرفته ایم گفت: با مدیریت خوب رییس سازمان برنامه و بودجه، بودجه های خوبی به بحث مبارزه با این ویروس اختصاص داده شد که خیلی موثر بود.

امیری با تاکید بر این که باید بحث مقابله با  ویروس کرونا را جدی بگیریم گفت: مساله حفظ جان انسانها و کرامت ذاتی انسانها ، سلامت شهروندان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: شخص رییس جمهوری بیشترین وقت را برای بحث ویروس کرونا می گذارد. شبانه روز در حال مدیریت این موضوع در قالب جلسات دولت و یا جلسات ستاد مدیریت ملی مقابله با کرونا،  جلسات سران قوا است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان این که اقدامات خیلی خوبی در زمینه مبارزه با کرونا صورت گرفته است گفت: تاکید رییس جمهوری این است که در این شرایط بحرانی حتما اعضای دولت، استانداران و فرمانداران و مدیران و روسای دانشگاه علوم پزشکی در کنار مردم باشند و نهایت تلاش را برای این که خسارات ناشی از ویروس کاهش پیدا کند انجام دهند.

امیری ادامه داد: در بخش های اقتصادی نیز امهال وام ها، تعویق در پرداخت قبوض و بسته حمایتی و اقدامات حمایتی دیگری که دولت انجام داده است و می دهد که اینها کارهایی است که در سطح ملی در حال انجام است که بتوانیم از این گردنه سخت با لطف خداوند عبور کنیم.

وی گفت: اما چیزی که مهم و اساسی است این است که هرچقدر دولت برنامه ریزی کند و امکانات و تجهیزات تامین کند اما اگر مردم همراهی و همکاری و مراعات نکنند این امکانات آن چنان اثر بخش نخواهد بود بنابراین مدیریت اصلی همکاری خود مردم است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز تنها راه پیشگیری رعایت اصول بهداشتی فردی است و عدم حضور در اجتماعات و جاهایی که باعث انتقال این ویروس است. بنابراین سعی کنید که با آموزشهای لازم و توصیه های مناسب مردم را مجاب کنید که از خانه ها بیرون نیایند و سفرهای غیرضرور نداشته باشند تا زنجیره این انتقال شکسته شود؛ بنابراین ما از مردم این استان و عشایر انتظار داریم که به توصیه ها حتما توجه کنند چرا که امروز کادر درمانی و پزشکان ما نیاز به همراهی و کمک ما دارند.

امیری افزود: صدا و سیمای استان می تواند در بخش های آموزشی و همچنین آگاهی بخشی و امیدبخشی به مردم و اطلاع رسانی به موقع نقش خیلی مهم و اساسی داشته باشد که این موضوع باید همواره مدنظر باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در ادامه به کنترل فضای مجازی اشاره کرد و گفت: گاهی در این فضا کلیپ ها و خبرهایی پخش می شود که ناامید کننده است که می تواند مخل و مضرر در موضوع مبارزه با این ویروس در سطح کشور و استان باشد بنابراین با دقت این فضا را مدیریت کنید.

وی ادامه داد: موضوع آموزش در قالب کلیپ، انیمیشن و برنامه های تلویزیونی و برنامه هایی که در شبکه های اجتماعی قابل پخش است مورد تاکید است. به ویژه به حضور و همکاری مردم و ماندن در خانه و جلوگیری از سفرهای غیرضرور همواره تاکید کنید.

«حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: همه همکاران ما در دستگاه ها با ارایه گزارشی که دادند نشان دادند که با تمام توان پای کار هستند به خصوص دانشگاه علوم پزشکی که در این راه پیش قراول است.

وی با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین شیوع و آلودگی را دارد افزود: ما نه استان برخورداری بودیم و نه تجهیزات و امکانات پیشرفته ای داشتیم و نه نزدیک مرکز بودیم که از پشتیبانی و حمایت مرکز استفاده کنیم. ما از ظرفیت های داخلی خود بهره بردیم. ما ۱۳ اسفنده ۹۸ جلسه شورای سلامت را با نگاه کاملا پیشگیرانه برگزار کردیم و توانستیم هماهنگی خوبی در این زمینه ایجاد کنیم و اکثر مردم در این زمینه از هنرمندان گرفته تا روحانیت و نخبگان و نمایندگان مجلس و خبرگان این استان برای مبارزه با این ویروس کمک کردند.

کلانتری با بیان این که کل امکانات استان را برای گندزدایی و ضدعفونی استان به کار گرفته ایم، گفت: در این استان یک بیمارستان ۲۹۴ تخته را آماده کردیم و همه کادرپزشکی هم در این زمینه کمک کردند.

وی خطاب به معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: نیازهای اولیه این استان ژل، ماسک و الکل و مواد ضدعفونی کننده بود که براین اساس با راه اندازی کارخانه ای که ۱۰ سال تعطیل بود، خط تولید مواد مورد نیاز را راه اندازی کردیم و تولیدات ما به حدی رسید که علاوه بر تامین نیازهای اولیه استان، به برخی استان های دیگر مانند قم و همدان هم در این زمینه کمک کردیم.

کلانتری با بیان این که منشا ورود ویروس به بعضی از استانها سفر به آنها بود، گفت: ما جلوی ورود سفر به این استان را گرفتیم و محکم استان را حفظ کردیم. حدود ۱۰ هزار خانواده کهگیلویه بویراحمدی بیرون از استان داریم که تلاش داشتند که در این ایام به استان بیایند، که البته خیلی ها هم نیامدند که من از آنها تشکر می کنم اما تعداد کمی هم که آمادند باعث شیوع بیماری شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کمبودهای این استان اشاره کرد و افزود: نامه ای به وزیر بهداشت زدیم و شرایط استان را در آن شرح دادیم. البته تا توانستیم نیازهای خود را در خود استان تامین کردیم اما مسایلی بود که نیاز به کمک های کشوری و ستاد ملی مبارزه با کرونا داشت. در حال حاضر این استان نیاز به پزشک فوق تخصص ریه دارد.

وی ادامه داد: آزمایشگاه این استان نیاز دارد که به سرعت تکمیل و راه اندازی شودغ اگرچه کارهای خوبی در این زمینه شده است و خیرین هم کمک کردند. ما در این استان حداقل به ۲۰ تخت آی سی یو نیاز داریم. ستاد ملی و وزارت بهداشت در این زمینه به ما کمک کند.

کلانتری گفت: در این استان دو بیمارستان در حال ساخت داریم که ۹۷ درصد پیشرفت داشته است و تنها ۳ درصد باقی مانده است. که اگر مطالبات پیمانکار پرداخت شود این دو بیمارستان تکمیل می شود که می تواند در قضیه ویروس کرونا به ما کمک کند.

وی افزود: تجهیزات حفاظت شخصی فقط در بیمارستان ها و لایه اول مبارزه، تامین شده است در حالی که ما بیشتر از این نیاز به تجهیزات حفاظت شخصی نیاز داریم که بتوانیم در شرایط خاص اگر بخواهیم نیروهایمان را در بیمارستان های بهدشت و گچسازان فعال کنیم، بتوانیم این امر را عملیاتی کنیم.


***********************************************
 از زمان شیوع ویروس کرونا  در کشور که این روزها تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها را درگیر خود کرده است همگان برای ریشه‌کن کردن این ویروس  دست در دست  هم داده تا هر چه زودتر این ویروس ریشه‌کن شود.

با شیوع ویروس کرونا در کشور و بسیج شدن نیروهای مردمی، گروه‌های جهادی و بسیج دانشجویی برای کمک به سلامت جامعه،  همانند دیگر نهادها و ارگان‌ها مطابق وظایف اجتماعی خود، وارد میدان شده‌اند.

در این راستا  گروه جهادی شهید ابومهدی مهندس بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران  به همراه پایگاه مقاومت حضرت ابوالفضل العباس (ع) محله لبنان اقدام  به ضدعفونی کردن معابر عمومی  پرتردد شهر از جمله محلات لبنان و کیامرثی نموده اند  تا با این اقدامات جهادی هر چه سریعتر این بیماری ریشه کن شود.

ضدعفونی و گندزدایی معابر و مکان های پرتردد گچساران تا پایان و ریشه کنی این بیماری ادامه خواهد داشت.


***********************************************

به گزارشراک نیوز" ورود هرگونه مسافر غیربومی و گردشگر نوروزی به بخش دیشموک ممنوع اعلام شد.

سید جواد پرهیزگار قاضی بخش دیشموک گفت:به جهت مقابله با بیماری کرونا ورود هرگونه گردشگر و مسافر نوروزی و افراد غیربومی به بخش دیشموک ممنوع اعلام شد.

وی افزود:به همین منظور محور دیشموک به خوزستان مسدود و محور دیشموک به دهدشت با ایجاد پایگاه غربالگری در دو راهی امامزاده میرسالار(ع) از ورود مسافر نوروزی با همکاری نیروی انتظامی،حوزه مقاومت بسیج،فرمانداری کهگیلویه ،بخشداری دیشموک ،مرکز بهداشت و درمان  ممنوع اعلام گردید.

قاضی بخش دیشموک ادامه داد: از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به بخش دیشموک جلوگیری خواهد شد.

صفا حبیبی فر بخشدار دیشموک گفت: با دستور مقام محترم قضایی محور دیشموک به خوزستان مسدود و محور دیشموک به دهدشت با ممنوعیت گردشگران نوروزی مواجه خواهد شد.

وی افزود: از دستور مقام قضایی در خصوص مسدودی جاده خوزستان و ممنوعیت ورود گردشگر از محور دهدشت به دیشموک تقدیر و تشکر می شود.

بخشدار دیشموک ادامه داد:هیچ گونه مکان سیاحتی و زیارتی در این ایام پذیرای گردشگران نوروزی نخواهد بود و ورود هرگونه گردشگر یا مسافر غیربومی ممنوع است که با دستور مقام محترم قضایی جلوی ورود آنان به بخش دیشموک گرفته خواهد شد.

گفتنی است اعضای شورای شهردیشموک، شهرداری، کمیته امداد، امورصنفی، نمایندگی میراث فرهنگی، بازاریان و بسیجیان در این ایستگاه غربالگری  و ممنوعیت ورود مشارکت دارند.


***********************************************

پرویز یزدانپناه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای کنترل کامل، شناسایی افراد بیمار وکسانی که با انها در ارتباطند در اولویت دانشگاه علوم پزشکی است.

وی بیان کرد: در این راستا برای قطع زنجیره شیوع کرونا خانواده های این افراد در حال شناسایی و از آنها تست کرونا انجام می شود.

یزدانپناه بر همکاری مردم و خانواده ها در معرفی افراد مشکوک تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم کلنی های تجمع کرونا را شناسایی و قبل از شیوع تشخیص می توانیم بصورت کامل این ویروس را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: به زودی آزمایشگاه تست کرونا در استان نیز راه اندازی خواهد شد.

یزدانپناه گفت:تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه از تهران خریداری و منتظر بازگشایی فروشگاه بعد از ۶ فروردین هستیم.

وی اظهارکرد: روزانه بین ۱۱۰ تا ۲۰۰ تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان گرفته می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مسدود شدن ورودی‌های استان تصریح کرد: مردم شهرهای استان به ویژه یاسوج با ماندن در خانه به قطع زنجیره‌کامل ویروس کرونا کمک کنند.

بر اساس یافته های جدید آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد تا دیروز دوشنبه به ۸۶ مورد رسید.

تاکنون پنج نفر از استان نیز براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.


***********************************************
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت از ایستگاههای غربالگری  موجود  در حوزه شهری و روستایی در این شهرستان  باز دید کرد و در جریان روند کار این ایستگاهها قرار گرفت.

از زمان شکل گیری ایستگاههای غربالگری شهرستان باشت،ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با بسیج تمام امکانات خود درکنار ستاد مبارزه با کرونای شهرستان  حضور داشته است.
***********************************************
طرح غربالگری، ضدعفونی و تب سنجی در ورودی دهستان جاورده در حال اجرا است.

علی بهره برمسئول خانه بهداشت جاورده گفت: به منظور جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا این ایستگاه مقابل پاسگاه انتظامی کوشک روستای بلویری دهستان جاورده از بدو شیوع بیماری تاکنون برپا شده است.

او با بیان اینکه در این ایستگاه غربالگری و تب سنجی انجام می شود افزود: با همکاری مرکز بهداشتی درمانی، بسیجیان جاورده و قلعه رئیسی، طلاب مستقر در دهستان، نیروی انتظامی ودیگر نهادهای حقوقی دهستان و بخش چاروسا ، مسافران نوروزی و خودرو آنها ضدعفونی و نکات بهداشتی به آنها آموزش داده می شود.


***********************************************
اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه کمک‌های خود به کادر پزشکی و حوزه سلامت استان  تعداد سه هزار و ۴۰۰ عدد دیگر از اقلام ‌مورد‌ نیاز بیمارستان‌های استان برای مقابله با کرونا را تامین کرد.

اقلام خریداری شده اتاق بازرگانی یاسوج در اختیار بیمارستان شهید جلیل یاسوج، بیمارستان رجایی گچساران، بیمارستان امام خمینی دهدشت، بیمارستان امام سجاد و شهید بهشتی یاسوج قرار گرفت

این اقلام عبارت‌اند از شیلد محافظ صورت، عینک یکبار مصرف، کلاه سفید یکبارمصرف، کلاه تمام فیلتر، لباس یکبارمصرف گان، لباس یکبارمصرف اورال، دستکش جراحی لاتکس و دستکش معاینه است.

همچنین کمک‌های اتاق بازرگانی یاسوج تا پایان شکست کرونا در استان ادامه دارد.


***********************************************
سالار حسین پور درحاشیه گشت مشترک از واحد های صنفی در سطح شهر اظهار داشت: با عنایت به تاکید رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و همچنین تصمیمات جلسه شورای تامین استان و در راستای مسئولیت های اجتماعی، کلیه واحدهای صنفی به ‌جز صنوف خبازان، میوه وتره بار، مرغ و ماهی، قصابان ، خواروبار فروشان، داروخانه ها و فروشندگان اقلام بهداشتی می‌بایست تا 15 فروردین ماه فعالیت صنفی خود را متوقف نمایند.

وی ادامه داد: به همین منظور برای جلوگیری از تردد و تجمع مردم در سطح بازار و مکانهای پر ازدحام، گشت مشترکی باحضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق اصناف مرکز استان، تعزیرات حکومتی، یگان امداد نیروی انتظامی و مرکز بهداشت، تشکیل و واحدهای صنفی را که نسبت به این مصوبه اقدام نکرده بودند، تذکرات لازم اعمال و تعداد ۷ واحد صنفی نیز پلمپ گردید.

رئیس سازمان صمت استان ضمن همراهی با این گروه نظارتی بیان داشت: گشت مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری بازرسین اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی تا پایان تعطیلات نوروز درقالب شیفت‌های صبح و عصر بازار را رصد خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به شدت با متخلفین برخورد خواهند کرد. 

حسین‌پور تصریح کرد: کلیه فروشندگانی که بر اساس این مصوبه فعالیت صنفی آن‌ها در حال انجام است می‌بایست موازین بهداشتی از جمله دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محل واحد خود داشته ، درغیر این‌صورت از ادامه فعالیت آنها نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان صمت بیان داشت: برخود لازم می‌دانم از اصناف غیر ضرور که تمکین و همکاری لازم داشته و نسبت به تعطیل نمودن مغازه خود اقدام نموده اند ، تقدیر و تشکر نماییم.

وی از همشهریان گرامی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان گزارش کنند.


***********************************************
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور در استودیوی پخش خبر ساعت بیست دیشب شبکه دنا در خصوص راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در استان گفت:تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه از تهران خریداری شده و منتظر بازگشایی فروشگاه بعد از 6 فروردین هستیم.

دکتر پرویز یزدانپناه افزود: پس از بازگشایی فروشگاه تجهیزات را به استان انتقال می دهیم و با توجه به اینکه مکان آزمایشگاه هم مشخص شده است به محض ورود این تجهیزات به یاسوج درمدت 2 روز آزمایشگاه راه اندازی می شود.
وی با اشاره به توانایی و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: از امروز روزانه بین 110 تا 200 تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان گرفته می شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: اگر بتوانیم کلنی های تجمع کرونا را که در سطح استان وجود دارد شناسایی و قبل از علامت دار شدن آنها را تشخیص بدهیم می توانیم این بیماری را مهار بکنیم.
دکتر یزدانپناه گفت: ورودی های استان برای ورود مسافران مسدود شده و خود مردم شهرهای استان به ویژه یاسوج باید رعایت کنند و از منزل خارج نشوند تا زنجیره ویروس کرونا شکسته شود و این بیماری ازبین برود.
وی افزود: اگر بخواهیم کرونا را کنترل بکنیم باید بیماریابی فعال داشته باشیم و کسانی را که بیمار هستند و اشخاصی که با آنها در ارتباط بوده اند و خانواده های آنها را دقیقا شناسیایی کنیم و از آنها تست بگیریم تا از شیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری کنیم.


***********************************************

سید سعید سعادت‌فر در گفت‌وگو با خبرنگاران در چاروسا اظهار داشت: امسال عید متفاوتی نسبت به بقیه سالها داشتیم و امیدواریم هر چه سریع تر این بیماری منحوس از کشور خارج شود تا مردم بتوانند به راحتی زندگی خود را ادامه دهند.

رئیس دادگستری چاروسا با تقدیر از همکاری مردم در زمینه پیشگیری از این بیماری عنوان کرد: دستگاه قضایی برای کمک به اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا آماده است و با کسانی که در این شرایط مصوبات این ستاد را جدی نمی‌گیرند و ملزومات مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند برخورد سختی خواهد داشت.

وی افزود: نظر به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر آمادگی همه دستگاه ها و ارگان‌های دولتی برای پیشگیری ویروس کرونا و همچنین مصوبات شورای هماهنگی سران سه قوه در خصوص بیماری کرونا و از آنجایی که حفظ سلامتی هموطنان از مصادیق بارز حقوق عامه می‌باشد و جهت صیانت از حقوق شهروندی و جلویگری از این بیماری و بیشتر شدن آسیب ها و خطرات برنامه های مختلفی در منطقه چاروسا در دستور کار قرار گرفت.

سعادت‌فر یادآور شد: گشت های مشترک، راه اندازی ایستگاه تب سنجی با همکاری شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و بسیج در ورودی دهستان جاورده و نقاطی از روستاها که نیازمند تب سنجی باشند از جمله این اقدامات بود.

رئیس حوزه قضایی چاروسا از تعطیلی بازار شهر قلعه رئیسی خبر داد و گفت: شهر قلعه رئیسی به دلیل مرکز بودن با تمامی روستاها و بخش دیشموک و افراد مختلفی که به آن ورود می کنند و خطرات این بیماری را افزایش می دهند تصمیم گرفته شد با همکاری امور صنفی که لازم است از آنها تشکر کرد تمامی بازار این شهر تعطیل گردد.

وی ادامه داد: کلیه اصناف، بازاریان و فروشگاه ها و پاساژها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و با توجه به اینکه ادامه فعالیت این اماکن می تواند اقدامی در جهت تهدید سلامت مردم باشد علاوه بر عنوان مجرمانه و تهدید بهداشتی به لحاظ تمرد در مقابل قانون و مامور دولت جرم محسوب می‌گردد و برخورد می‌شود .

این مسوول خاطرنشان کرد: با هر نهاد کمکار برخورد و هرگونه تخطی از این دستور منجر به پلمب و جرم مشهود تلقی می گردد لذا از همه بازاریان و مردم می خواهیم که در جهت حفظ سلامت همکاری کنند.


***********************************************
با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح شهرستان دنا پناهی فرماندار اظهار کرد: بخشداران با همکاری، دهیاران، بسیج مردمی و خانه‌های بهداشت نسبت به رصد ورودی روستاها اقدام کنند.

فرماندار دنا گفت: با توجه به  اینکه سلامت مردم در اولویت قرار دارد و بازی با سلامت و جان مردم پذیرفته نیست و اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در حال رشد است با تشکیل جلسه با دهیاران مسیر پر خطر جاده یاسوج_ اصفهان، ضمن قدردانی از برخی از دهیاران و شوراها که تمهیداتی در این خصوص اندیشیده و عملیاتی کردند، آنها را موظف کنند با همکاری شورا ، مرکز بهداشت یا خانه بهداشت، بسیج و نهادهای مردمی با رعایت  مقررات و ضوابط، ورودی روستاها را به جد رصد و کنترل کنید.

وی در ادامه گفت: از ورود گردشگران و مسافران به شهرستان محترمانه جلوگیری کنید و از ورود متکدیان و فروشندگان دوره گرد ممانعت و مکانهای عمومی صنوف مختلف  را نظارت کنید ،برخی از صنوف باید تعطیل باشند و برخی دیگر که قبلا اطلاع رسانی شد با رعایت پروتکل بهداشتی خدمات دهند، ضد عفونی مکانهای عمومی و روستاها را با هماهنگی مراکز بهداشت مرتب انجام دهند، موارد مشکوک را به مرکز بهداشت معرفی نمایند با نصب بنر توصیه‌های بهداشتی و ممنوع بودن اسکان مسافران را در روستاها و حاشیه جاده ها و رودخانه ها اطلاع  رسانی کنید.

پناهی در ادامه عنوان کرد:روستاهایی که چند راه ورودی دارند و مسافر پذیر و در معرض این ویروس هستند با مدیریت دهیاری و شورا ساماندهی نمایند ،بخشداران موظف هستند گزارش روزانه دهیاران را به فرمانداری ارسال کنند.


***********************************************
الماس قبادی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع در  استان و شهرستان گچساران برای جلوگیری از شیوع این بیماری کووید_ 19 از انسداد تمامی مسیرهای منتهی به مناطق گردشگری این شهرستان خبر داد.

  وی با بیان اینکه شهرستان گچساران هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافراتن نوروزی از اقسا نقاط کشور است، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای مقابله و جلوگیری از گسترش این بیماری  مسیرهای  منتهی به مناطق گردشگری و تفریحی این شهرستان از جمله روستاهای دیل،گناوه و سرابننیز مسدود شده است.

 رئیس اداره  میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گچساران با اشاره به اینکه تمامی مسیرهای منتهی به مناطق گردشگری و تفریحی و این شهرستان با همت نیروهای بسیجی و شرکت نفت و گاز گچساران  مسدود شده است، ابراز کرد: انسداد راه‌های منتهی به مناطق گردشگری این شهرستان  با هدف کاهش انتشار ویروس کرونا و هر چه سریعتر ریشه کن کردن این ویروس است.

 قبادی ادامه داد: در حال حاضر نظارت بر امکان  و واحدهای پذیرایی  از جمله تمامی هتل‌ها، مسافرخانه‌ها به صورت مداوم در حال نظارت و بازرسی  است  و هرگونه مشاهده  اسکان مسافران و افراد غیربومی با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 به گزارش فارس، شهرستان گچساران  دارای ۲۰۰ اثر تاریخی، مناطق گردشگری طبیعی شاخص از جمله دشت های دیل و گناوه، سواحل سد کوثر، بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) پذیرای بیشترین گردشگران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد است.


***********************************************
براتعلی صالحی گفت: آخرین اقدامات و اطلاع‌رسانی آگاهی بخشی، در خصوص مقابله با ویروس کرونا و تشریح برنامه‌های انجام شده و توصیه های لازم به بازاریان و مردم انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اخلالگران سلامت و محتکران که با جان مردم بازی می‌کنند با قوه بیشتری با آنان برخورد می‌شود و مجازات حبس در انتظار آنها است.

صالحی از مردم ،صنوف،بازاریان، که به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی بازار در راستای حفظ سلامت مردم،جهت مقابله و قطع زنجیره ای ویروس کرونا کردند، تقدیر به عمل کرد.



تاریخ انتشار : 5 فروردین 1399, 16:23



» اخبار مرتبط:

  • فوری/افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد +آمار
  • سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با همه توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند
  • غربالگری ۲۴ ساعته کرونا در شش محور ورودی استان/هیچگونه پذیرش گردشگری در ایام نوروز ندارد/ تمام مواد تولیدی و کشفیات مقابله با کرونا در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد
  • ضروریت ثبت نام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا ویروس
  • تازه ترین آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟