مشروح اخبار


» گزیده خطبه های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد



نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های استان برگزار شد.

به گزارش راک نیوز"،حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان، اظهار داشت: بیش از 200 امامزاده در استان وجود دارد که مایه افتخار بوده و به برکت حضور آنها در کشور، هم‌اینک حدود یک سوم جمعیت استان سادات هستند.

وی به هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی توسط گروهک منافقین و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: مسئولان دستگاه قضایی کشور و استان برای اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و فساد تلاش‌های ارزنده‌ای انجام می‌دهند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه قضاوت از نظر دین اسلام امری مهم و حیاتی بوده و جایگاه رفیعی دارد، گفت: دستگاه قضا یکی از سه رکن کشور و نظام است که زیر نظر رهبری اداره می‌شود و وظایف سنگینی دارد.

حسینی با تأکید بر اینکه اگر در جامعه‌ای تبعیض و بی‌عدالتی باشد آن جامعه نابود می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت‌های متعددی در کشور و استان وجود دارد، اما برخی‌ها با چپاول بیت‌المال و زمین‌خواری در حال پایمال کردن و از بین بردن این ظرفیت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه این افراد مراکز تولید و اشتغال کشور را هم به نفع خود در دست گرفته‌اند، ابراز کرد: اگر این افراد بیت‌المال را برنگردانند، برخورد سرسختانه‌ای با آنها می‌شود که مایه آبروریزی آنها خواهد شد.

امام جمعه یاسوج به موضوع گرانی اشاره داشت و بیان کرد: گرانی در استان به‌ویژه در بحث مسکن سرسام‌آور و کمرشکن بوده و لازم است مسئولان ذی‌ربط، چاره‌ای بیندیشند و طرح و برنامه‌ای برای کاهش گرانی داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه بازار استان افسارگسیخته است و هر کسی اجناس را به قیمت دلخواه خود عرضه می‌کند، گفت: تحریم دشمنان در حال فشار به مردم است و از سویی اصناف با گران‌فروشی، این فشار را مضاعف کرده‌اند، این در حالی است که اصناف و بازاریان در این شرایط باید انصاف و دلسوزی داشته باشند و به مردم رحم کنند تا فشار تحریم کم شود.

وی به بحث بیماری کرونا اشاره داشت و عنوان کرد: مسائل بهداشتی باید با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و همچنین کاهش ازدحام در عروسی‌ها و مراسم‌های ترحیم و تشییع‌جنازه، به میزان بیشتری رعایت شود تا این بیماری هر چه زودتر مهار، کنترل و ریشه کن شود.


*****************************************************
امام جمعه شهر چرام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه در زمان کنونی در وضعیت نابسامان و افسار گسیخته بازار هستیم، گفت: در ماه‌های اخیر و بخصوص از ابتدای سال ۹۹ موجی از گرانی‌های لجام گسیخته بازار را فرا گرفته است.

حجت الاسلام افشار با بیان اینکه در هفته‌های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز با گرانی دوچندان مواجه شده‌اند افزود: وجود باندهای اقتصادی به‌ویژه در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو که نمونه‌ی آن را در کشف انبارهای مختلف خودرو دیدیم باعث این گرانی‌ها است.

خطیب جمعه چرام گفت: یکی دیگر از علت ها فقدان هماهنگی‌های لازم بین دستگاهها و وزرارتخانه‌های مختلف است،مثلا ناهماهنگی بین دو وزارت صمت و جهاد کشاورزی همیشه موجب اختلال در بازار کالاهای کشاورزی و دامداری شده و به همین جهت در بازار گوشت سفید و قرمز، لبنیات ،میوه ، غلات و... دچار مشکلات متعدد و گرانی‌های زیاد هستیم.

حجت الاسلام افشار،ادامه داد: نفوذیهای اقتصادی سعی دارند با ایجاد التهابات کاذب و گرانی‌های مصنوعی و نابسامانی‌های بازار در صدد ایجاد و تقویت نارضایتی عمومی و مردمی از نظام و حاکمیت هستند.

امام جمعه چرام،خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دولت محترم باهماهنگی و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به ویژه نظارت دقیق اقدامات موثرتری را انجام دهد،نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که تلقی رهاشدگی کارها در سال پایانی دولت در اذهان مردم و افکار عمومی شکل بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود،متذکر شد: مجلس تازه نفس و جوان و انقلابی یازدهم که رویکرد اصلی خود را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده است باید با هدف‌گیری دقیق درست و اقدامات نقطه‌زن و راهگشا، اولویت‌های اصلی را در رفع مشکلات معیشتی پیگیری وبرای آن راهکارهای موثر و کارگشا بیندیشد و از دولت مطالبه و پیگیری کند.

افشار ادامه داد: قوه قضائیه و خصوصا دادستان محترم که در مواردی مانند بازار خودرو ورود کردند باید به‌عنوان مدعی‌العموم متخلفان و سهل‌انگاران را در هر پایه و موقعیتی شناسایی و برای دفاع از حقوق عامه اقدامات عاجل و موثر را به انجام رسانند.

وی خطاب به ریاست دادگستری  و دادستان  شهرستان چرام،گفت:مردم چرام شایسته خدمتگذاری ویژه از طرف مسولین هستند،مردمی انقلابی و مومن بوده،پس برای خدمت به این عزیزان ،به گرانی مسکن و اجاره بها در شهر چرام ورود کنید و عوامل گران کردن بازار مسکن  در شهرستان را برخورد کنید تا فشار کمتری بر خانواده ها وارد شود.

*********************************************************
برخورد سخت و قاطع قوه قضاییه با فساد

امام جمعه موقت دوگنبدان امروز در خطبه های نماز جمعه این  شهر با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه در برخورد با فساد مصمم است و با مفسدان اقتصادی سخت و قاطع برخورد می کند.
حجت الاسلام صفایی با بیان اینکه فعالیت های مفیدی توسط قوه قضائیه تا کنون با مفسدان انجام گرفتلزوم شناسایی و برخورد قاطع با مسببان گرانی مسکن در چرام گفت: امیدواریم این روند تا برقراری عدالت ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به فداکاری کوهنور هم استانی در زمان آتش سوزی جنگلهای استان گفت: البرز زارعی برای حفظ جنگلها و مراتع جان خود را از دست داد.
امام جمعه موقت دوگنبدان افزود: این جوان فداکار با مرگ شهادت گونه خود الگویی برای بسیازی از جوانان است.
امام جمعه دوگنبدان گفت:۱۲ تیرماه نیز سالروز حمله نام آمریکایی به هواپیمای مسافربری در سال ۶۷و شهادت ۲۹۸سرنشین آن است که روز افشای حقوق بشر آمریکایی هم نام گرفته است و مشاهده کنید که دولتمردان آمریکایی چقدر جنایتکار بوده و هستند و امروز برای همه دنیا این جنایات روشن شده است .
صفایی با اشاره به گرانی‌های اخیر در بازار گفت: مردم در شرایط اقتصادی بسیار سختی زندگی می کنند از مسئولان انتظار می رود در این زمینه چاره اندیشی کنند.

***************************************************
دادستان به گرانی افسارگسیخته بازار استان ورود پیداکنند

 امام جمعه شهر چیتاب در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه گام های بزرگی را برای مبارزه با فساد در بخش های مختلف برداشته است و امیدواریم این روند تا اجرای عدالت و کوتاهی دست مفسدان از بیت المال ادامه پیدا کند.
حجت الاسلام پژمان افزود: قوه قضائیه ابتدا از درون قوه قضائیه این مبارزه را آغاز کرده است و این نقطه امیدی برای مردم خواهد بود همچنین مسئولان و افراد سودجو نباید امنیت داشته باشند و قطعا مردم قدردان مسئولان قوه قضائیه خواهند بود.
وی با اشاره به گرانی حاکم بر بازار خاصه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: کالاهای اساسی و مورد نیاز لزوم شناسایی و برخورد قاطع با مسببان گرانی مسکن در چرامخانواده ها این روزها به شکل افسار گسیخته ای در حال گران شدن است و مردم از مسئولان انتظار دارند به این مهم ورود پیدا کنند و مقابل این گرانی بایستند.
امام جمعه چیتاب با بیان اینکه مجلس جدید خدمت به اقتصاد و معیشت را سرلوحه کار خود قرار داده است افزود: باید با گرانی به صورت جهادی و انقلابی برخورد کنیم و نگذاریم مردم در آتش برخی سودجویان و محتکران بسوزند .

******************************************
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی با دعوت نمازگذاران به رعایت تقوا الهی با بیان اینکه زمین فردای قیامت اعمال نیک و بد انسان را گزارش می کند تصریح کرد: زمین هم برای خودش شعور و علم دارد و هر عملی که بر آن واقع می شود و می فهمد و خیر شرش را تشخیص می دهد و آن را برای روز ادای شهادت تحمل می کند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اشاره و با بیان اینکه اراده خداوند متعال بر این بود که ایشان را برای اعتلای اسلام و قرآن و انقلاب حفظ نماید بیان کرد: امروز این وجود مبارک یک نعمت بزرگ برای انقلاب و نظام است و خدای متعال را بخاطر این نعمت ارزشمند شاکریم.

وی به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره و یادآور شد: تیرماه برای ایرانیان ماه تلخ و دردناک است سرشار از حوادث ترور و کشتار توسط آمریکا و مزدورانش از ترور رهبر معظم انقلاب تا شهادت شهید بهشتی و 72تن از یارانشان و ترور آیت الله صدوقی است و حقوق بشر آمریکایی محصول تفکر فرهنگ غرب است و همه ما شاهد نقض حقوق بشر هم در داخل آمریکا هستیم مثل نقض حقوق سیاه پوستان و هم در خارج آمریکا در طول 75 سال اخیر به صدها کشور حمله کرده و سفار ت خانه ها این کشور مرکز دخالت و تجاوز به حقوق بشر و هتک حرمت به نوامیس مردم و مرکز فساد و فحشاء است.

صلواتی با بیان اینکه آمریکا در حق مردم بیش از صدها مورد خیانت انجام داد عنوان کرد: تاسیس سازمان ساواک، حمایت از منافقین، حمایت از رژیم صدام، اعمال تحریم های ظالمانه چهل سال انقلاب، ترور  دانشمندان ایرانی و ترور سردار سلیمانی گوشه ای از خباثت های این کشور است و این لکه ننگین و مایه شرمساری دنیاست که این آمریکا مدعی طرفدار حقوق بشر باشد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی خطاب به مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص مشکلات بخش چاروسا و شهر قلعه رئیسی متذکر شد و گفت: نماینده محترم و معزز ولی فقیه استاندار محترم و مسئولان استان ،مردم مومن و انقلابی و محروم چاروسا زیر بار سنگین بعضی از مدیران ناکارآمد له می شوند منطقه ما از شر ویروس منحوس کرونا در امان است اما از مصیبت مدیران ضعیف و ناکارآمد آرامش و آسایش ندارند متاسفانه آب شهر بیش از ۲۴ ساعت قطع می شود در طول هفته هم مرتب قطع است برق منطقه مکرر قطع می شود وسایل برقی مردم در اثر نوسانات و قطعی مکرر برق می سوزد خطوط تلفن همراه و ثابت و اینترنت قطع می شود سارقان با امنیت کامل در طول دو هفته از یک منطقه سیم و کابل و تاسیسات  تابلوی برق و آب را به سرقت می برند امیدواریم جهت حل مشکلات این منطقه توجه ویژه شود.
*************************************************
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: تقوا مصادیقی دارد که یکی از آن ها در جامعه اسلامی و دینی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم مسئله آبروی مومن است.

امام جمعه دهدشت افزود: انسان باید مراقب باشد که آبروی دیگران را حفظ کند و این از مصادیق تقواست. امروز ما به بهانه روشنگری یا بهانه اینکه فکر میکنیم کار خوبی انجام می دهیم آبروی دیگران را می بریم.

وی اضافه کرد: یکی از روشهای احیای سبک زندگی اسلامی صله رحم است که انواعی دارد و شامل صله رحم زبانی، رفتاری وگفتاری است.

وحدانی‌فر گفت: روایتی از رسول اکرم وجود دارد که «صله رحم را به جای اورید حتی اگر یک سال راه بروید» نشانه اهمیت این مسئله از نگاه پیامبر(ص) است.

وی با بیان اینکه صله رحم صرفا در دید و بازدید خلاصه نمی شود گفت: دعا کردن خیرخواهی احوالپرسی خیر بیان کردن برای اقارب غیبت نکردن تهمت نزدن و سخن چینی نکردن از مصادیق صله رحم زبانی است.

امام جمعه دهدشت هفته قوه قضائیه را یادآور شد و گفت: قوه قضائیه در یک سال اخیر خار چشم دشمن و امید نظام اسلامی شده است،  با تدابیری که شخص رییس قوه و قضات جوان آن داشتند امروز راه را بر مفسدین بسته اند و این قوا با اقتدار می تواند اعلام کند که بزرگ و کوچک در برخورد با مفسدین برایشان هیچ فرق نمی کند.

وی اضافه کرد: توقع ما از قوه قضاییه این است که انقلابی باشند و به جوانان اعتماد کنند، تصمیم صریح و قاطع داشته باشند و مطالبه گری کنند و در مسیله عدالت جدیت به خرج دهند.

حجت الاسلام وحدانی فر گفت: یکی از نکات بارز فعالیت‌های اخیر قوه قضاییه این است که از درون قوه کارهای خوبی را شروع کردند و در شهرستان کهگیلویه نیز فعالیتهای خوبی صورت گرفت است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به مسیله گرانی‌های اخیر بیان کرد: مطالبه مهم مردم که بارها در مسجد و دفتر مراجعه و ابراز نگرانی می‌کنند گرانی های افسارگسیخته است. در این زمینه چه باید کرد؟ متولی و پاسخگو کیست؟ چرا ثبات قیمتی وجود ندارد واین وضعیت افسارگسیخته بازار مردم را نگران کرده است.

وی با انتقاد از مسوولان امر گفت: آیا مسوولان برای خرید به بازار می روند و وضعیت را می بینند؟ تا کی باید معیشت مردم را به تحریم ها ربط دهیم؟ چرا گرانی های خودرویی مثل پراید را که درصد بالایی از قطعات آن در داخل تولید می شود را فقط به تحریم ربط می دهید؟

وحدانی فر عنوان کرد: از ابتدایی سال ۹۹ موج گرانی ها در کشور راه افتاد و می بینیم که روز به روز این گرانی ها بیشتر می شود.

خطیب جمعه دهدشت تصریح کرد: فشار کرونا از یک طرف، تحریم ها از یک طرف و بی تدبیری برخی از مسیولین از طرف دیگر مردم را نسبت به شرایط موجود و ادامه آن گلایه مند کرده است.

وی با بیان اینکه عامل همه گرانی ها تحریم نیست، از صادرات نابهنگام، واردات بی رویه، قاچاق کالا و تصمیمات لحظه ای و غیر کارشناسی و نیز اظهارات مسوولان به دیگر عوامل سهیم در التهاب و سردرگمی مردم نام برد.

وحدانی فر گفت: انتظار این است که هم دولت و قوه قضاییه و هم مجلس جوان بنشینند و تدبیری بیاندیشند و مشکلات مردم را حل و فصل کنند و بخشی از مشکلات از بی تدبیری برخی مسوولان است.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: مردم نیز در این شرایط وظایفی دارند و بازاریان در خرید و فروش های خود باید انصاف داشته باشند.

 وی با اشاره به اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا گفت:  کشتن یک انسان سیاه پوست در انظار عموم از مصادیق حقوق بشر آمریکایی است. یک سیاه پوست کشته می شود حقوق بشر است، در یمن  لبنان، سوریه و عراق مردم و کودکان کشته می شود و می گویند حقوق بشر است ولی اگر در ایران گربه ای کشته شود داد حقوق بشر آمریکایی در می آید.

حجت الاسلام وحدانی فر بیان کرد: آمریکا ۴۰ سال است که می داند یارای مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد و در جاهای مختلف با ایران دست و پنجه نرم کرد و ضرب شست جوانان ایران را دید و در عین العسد این را تجربه کرد.آمریکا بداند اگر بخواهد غلطی کند پاسخ جمهوری اسلامی برای آمریکا پشیمان کننده خواهد بود.

وی اضافه کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بداند که در غزه در مقابل یک لشکری از لبنان توان مقابله ندارد و قطعا ۲۵ سال آینده و حتی کمتر از آن را نخواهد دید.

وی  به توافق نامه برجام اشاره کرد و گفت: ما بعد از این همه مذاکره و برجام نافرجام به نقطه سرخط رسیدیم.

وحدانی فر بیان کرد: برخی می گویند که ما می خواستیم به دنیا نشان دهیم آمریکا غیر قابل اطمینان است، در حالی که رهبر انقلاب بارها فرمودند که به اروپایی ها هم نمی توان اعتماد کرد. حال هفت سال گره زدن کشور به آمریکا و برجام نتیجه ای نداشت.

وی با کنایه به مسوولان رده بالای کشور گفت:  با پست های فضای مجازی و با توییت گذاشتن به مقابل با آمریکا نمی شود رفت برجام تمام شده و به فکر مردم باشید.

امام جمعه دهدشت با ابراز نگرانی از آتش‌سوزیهای اخیر گفت: مسوولان کشوری باید به فکر تامین بالگرد اطفای حریق برای استان باشند.

وی ادامه داد: در حادثه خائیز برخی ناجوانمردانه قضاوت کردند بنده از نزدیک شاهد تلاش مسئولان بودم سنگ تمام گذاشتند  و مسوولان بخصوص فرماندار تا مهار کامل آتش چند روز در منطقه خائیز ماند.

**********************************************************



تاریخ انتشار : 6 تیر 1399, 12:34



» اخبار مرتبط:

  • امام جمعه جدید چیتاب منصوب شد
  • دیدار مسئولان قضایی شهرستان کهگیلویه با امام جمعه محترم شهر دهدشت/تصاویر
  • تأکید ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بر فتنه‌انگیزی اشتون در سفر به تهران
  • آرایش جنگی آمریکا علیه ملت ایران آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه
  • ردصلاحیت شدگان گذشته منتظر تایید صلاحیت نباشند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود