مشروح اخبار


» مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۳۵ درصد اشتغالزایی با یک درصد اعتبار توسط کمیته امداد



نشست خبری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه به متظور تبیین عملکرد این نهاد در سال جاری و همچنین فعالیت مرحله دوم رزمایش ایران همدل برگزار شد.

قباد مبشری با تشکر از خبرنگاران به خاطر همراهی با این نهاد و بیان اینکه رسانه‌ها در حمایت از کمیته امداد و جلب اعتماد عمومی نقش کلیدی دارند،گفت: کمیته امداد نهادی است که از بدو تأسیس نظام جمهوری اسلامی برای کمک به محرومان تأسیس‌شده و از آغاز تاکنون خدمات بسیار ارزنده‌ای به مردم و بخصوص نیازمندان در حوزه‌هایی مانند اشتغال و خودکفایی، حمایت، مسکن و فرهنگی ارائه داده است. 

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد اشتغالزایی با یک درصد اعتبار توسط کمیته امداد انجام شده است،مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد را توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت ذکر کرد و افزود: در سال گذشته ۳ هزار و ۳۱ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار۱۰۰ میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد شد. 
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 541 طرح اشتغال با اعتبار 18 میلیارد تومان برای نیازمندان اجراشده و امیدواریم که تا پایان سال جاری این تعداد به ۵ هزار طرح برسد. 
مبشری آمار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را 45 هزار خانوار عنوان و بیان کرد: هم‌اکنون 25 درصد جمعیت استان به تعداد 114 هزار و 492 نفر از حمایت کمیته امداد برخوردار هستند. 
مبشری خاطرنشان کرد: از مجموع جمعیت تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 30 هزار 997 خانواده مددجوی عادی یعنی کسانی که دارای شرایط تحت حمایتی از جمله زنان سرپرست خانوار، ایتام و افراد 60 سال به بالا هستند و مابقی مددجویان تبصره 14 هستند که به خاطر شرایط بد اقتصادی تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد حمایت از فقرا را از وظایف کمیته امداد دانست و گفت: اگر حمایت از افراد بی بضاعت و فقیر وظیفه ای است که نباید از آن غافل شد؛ اما برای ریشه کردن فقر در جامعه نیاز به همکاری همگان و اجرای طرحهای اشتغالزایی و فراهم آوردن زمینه خودکفایی برای مددجویان است. 
وی در خصوص منابع مالی کمیته امداد اظهار کر : بخشی از درآمد این نهاد دولتی و بخش وسیعی از طریق مشارکت‌های مردمی ازجمله صدقات، زکات، مراکز نیکوکاری و حامیان ایتام است که همه برای نیازمندان هزینه می‌شود.  
مبشری در ادامه به برنامه‌های عمرانی این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: پارسال ۹۹۱ مسکن آماده و تحویل شد و از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۲ فعالیت عمرانی انجام شده است.
فعالیت های فرهنگی، درمانی، کمک به رفع سوءتغذیه کودکان و... از دیگر مواردی بود که مدیر کمیته امداد استان به عنوان بخشی از عملکرد امداد برشمرد و عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون 78 هزار درخواست به کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف ازجمله کمک‌های موردی، تسهیلات قرض‌الحسنه، درمان و جهیزیه به این نهاد واردشده که به همه پاسخ‌ داده شده است. 
پرداخت ۵۱ میلیارد وام قرض الحسنه، تحت حمایت بودن ۱۹۲۰ دانشجو، فراهم نمودن ایجادآموزش فنی حرفه ای، توزیع سبد غذایی برای۳ هزارکودک دچار سوتغذیه به صورت ماهانه و راه اندازی سامانه الکترونیکی که قابلیت ارائه ۳۶ خدمت به مددجویان را دارد، از دیگر اقدامات کمیته امداد استان بوده است.
مبشری آمار ازدواج مددجویان در سال جاری را ۶۶ مورد بیان کرد و گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲ هزار مورد بود.
وی در ادامه در خصوص اقدامات مرتبط با شیوع بیماری کرونا در استان اظهار کرد: تاکنون به بیش از 8900 خانواده نیازمند کمک شد که 95 درصد غیرتحت پوشش بودند و در این زمینه بیش از سه میلیارد تومان به خانواده‌های غیرتحت حمایتی کمک شد. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان اطعام حسینی اشاره و یادآور شد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری رزمایش مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان بن انهاده شد که در مرحله اول این طرح در ماه مبارک رمضان 153 هزار پرس غذای گرم و بیش از 33 هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد. 
مبشری تصریح کرد: مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان اطعام حسینی نیز از عید غدیرخم در استان آغازشده و تا پایان ماه صفر برای دریافت کمک‌ها و نذورات مردمی جهت کمک به افراد نیازمند ادامه دارد. 
وی با اشاره به اینکه مردم خیر و نیکوکار می‌توانند کمک‌ها و نذورات غیر نقدی خود را به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند، تأکید کرد: شماره‌گیری  کد دستوری #۰۷۴*۸۸۷۷* یکی دیگر از راه‌های جمع‌آوری نذورات مردمی در مرحله دوم رزمایش ایران همدل و اطعام حسینی است. 
مبشری از رسانه ها خواست تا بااطلاع رسانی درست و به‌ موقع کمک‌کار کمیته امداد در خدمتگزاری به نیازمندان، بخصوص در مرحله دوم رزمایش ایران همدل باشند. 

در ادامه این نشست مسئول روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نقش رسانه ها در رشد افکار عمومی و آگاهی بخشی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: رسانه فرهنگ آفرین است. 
مظاهری جایگاه رسانه در مثلث مردم ، رسانه و دولت در راس مثلث بیان کرد و افزود:
 رسانه ها با روشن سازی حقایق و مطالبه گری مدنی نقش موثری در توسعه دارند.
وی به تعامل۵۰ رسانه با کمیته امداد استان و انتشار بیش از ۳۰۰ خبر امداد اشاره کرد و گفت:در زمینه اعتماد سازی نقش رسانه بی بدیل است.
مظاهری با بیان اینکه ما پذیرای نقد منصافه هستیم و به جان می پذیرم؛ تصریح کرد: اما نقد مغرضانه میتواند مخرب باشد و اعتماد عمومی را خدشه کند.



تاریخ انتشار : 28 مرداد 1399, 12:30



» اخبار مرتبط:

  • کمک 35 میلیارد تومانی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به نیازمندان کمیته امداد
  • 46 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد
  • مرحله دوم رزمایش ایران همدل در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • توزیع سبد حمایتی بین مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت ۱۴ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان ​از صندوق امداد ولایت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟