مشروح اخبار


» انتخاب سخنرانان جلسه رئیس‌جمهور با نمایندگان گزینشی بود/ آنجا را ترک کردم



نایب رئیس کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه با هدف سوال از رئیس‌جمهور در نشست نمایندگان و رئیس جمهور رفتم،‌تصریح کرد: تعیین سخنرانان گزینشی بود، بر این اساس پس از ۷ یا ۸ دقیقه جلسه را ترک کردم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه با هدف سوال از رئیس‌جمهور در نشست نمایندگان و رئیس جمهور رفتم،‌تصریح کرد: تعیین سخنرانان گزینشی بود، بر این اساس پس از ۷ یا ۸ دقیقه جلسه را ترک کردم.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، درباره دلیل حضور خود در جلسه دیدار نمایندگان مجلس با رئیس جمهور که یکشنبه ( ۲۸ آبان) انجام شد، تصریح کرد: من صبح همان روز به معاونت امور مجلس رئیس جمهور گفتم که تمایل دارم به عنوان سوال‌کننده یا شاید تنها سوال‌کننده در جلسه شرکت کنم و اجازه دهید یک نفر به عنوان منتقد سوال‌کننده نیز صحبت کند.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، افزود: اما در ابتدای جلسه دیدار نمایندگان و رئیس جمهور، قرعه‌کشی برای تعیین سخنرانان صورت گرفت که گزینشی بود و اسم من در این قرعه‌کشی نبود و اصلا از من سوال نکردند که می‌خواهید صحبت کنید یا خیر.

وی یادآور شد: من به آنها گله کردم که در میان نمایندگان تنها یک نفر سوال‌کننده وجود دارد و چون به من اجازه صحبت ندادند پس از ۸-۷ دقیقه جلسه را ترک کردم.

تاجگردون با بیان اینکه قوه مجریه اگر عقلایی رفتار می‌کرد باید به سوال‌کنندگان اجازه صحبت می‌داد، تاکید کرد: ما تمایل نداشتیم بالاترین مقام اجرایی کشور را به مجلس بیاوریم اما به دلیل عدم پاسخگویی و پراکنده‌گویی‌ در رفتار وزرا، ناگزیر به سوال از رئیس جمهور شدیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بر این اساس من می‌خواستم در نشست نمایندگان و رئیس جمهور،‌ پاسخ سوالات خود را از رئیس جمهور بگیرم که نشد و بر این اساس اگر نماینده سوال‌کنندگان از رئیس جمهور در صحن علنی شوم، سوالات را در مجلس مطرح می‌کنم./



تاریخ انتشار : 1 آذر 1391, 14:19



» اخبار مرتبط:

  • آغاز جلسه طرح سوال از رئیس جمهور / احمدی نژاد در مجلس حاضر شد
  • وقتی دیدند کسی پاسخگو نیست تصمیم به سؤال از رئیس‌ جمهور گرفتند
  • اسامی نمایندگانی که در حمایت از احمدی نژاد مجلس را ترک کردند
  • سئوال از رئیس جمهور به صلاح نیست
  • واکنش به قرائت سوال از رئیس جمهور در صحن
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود