مشروح اخبار


» سیستم بانکی در کهگیلویه و بویراحمد کنار تولید یا علیه تولید؟



سیستم بانکی در کهگیلویه و بویراحمد همواره مورد نقد و گلایه سرمایه‌گذاران و مردم بوده است.

به گزارش راک نیوز ؛سیستم بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره مورد انتقاد سرمایه‌گذاران و مردم بوده و بیشترین انتقاد و گلایه از سیستم بانکی عدم همکاری و همراهی با بخش تولید و صنعت این استان بوده است.

در اغلب نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بانک‌ها متهم ردیف اول هستند که سد راه سرمایه‌گذاری و تولید سنگ‌اندازی می‌کنند و مانع اصلی تولید هستند  آما آیا سیستم بانکی استان کنار تولید است یا بر علیه تولید؟
دانش‌آموز رئیس شورای هماهنگی امور بانک‌ها با بیان اینکه بانک‌ها در کنار تولید، توسعه و اشتغال استان هستند،گفت: نسبت مصارف به منابع بانکی در استان ۱۰۵ درصد است و این عدد یعنی بانک به تعهداتشان عمل کرده‌اند.
وی با بیان اینکه سیستم بانکی نهایت همکاری را در همه بخش‌ها داشته افزود: در همین استان هستند کسانی که سال‌ ۸۵ تسهیلات دریافت کرده اما برای برگشت آن به بانک هنوز کاری انجام نداده‌اند.
وی بیان کرد: به عنوان نماینده ۳۰ بانک در استان می‌گویم هر تسهیلاتی که پرداخت کرده‌ایم از محل سپرده مردمی بوده و از طرف مردم وکالت داریم پول آنها را در راه تولید و اشتغال هزینه کنیم.
دانش‌آموز با بیان اینکا ماموریت مهمتری که داریم اینکه پول مردم را به آنها بازگردانیم، گفت: اگر سیستم بانکی از تولید حمایت نمی‌کرد شاهد این میزان اشتغالزایی در استان نبودیم.
در ادامه سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست به فارس گفت: هر توسعه‌ای که در استان بوده به خاطر حمایت نظام بانکی بوده و در همراهی بانک‌های استان هیچ شکی نیست.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش نرخ بیکاری از ۱۶.۵ درصد به ۱۰.۹ درصد و جایگاه سوم استان در سطح کشور افزود: اگر کمک سیستم بانکی نبود نرخ بیکاری کاهش پیدا نمی‌کرد. کاهش نرخ بیکاری یعنی با کمک سیستم بانکی تولید و اشتغال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در استان به لحاظ مالی ضعیف و ناتوان است، افزود: اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی وابسته به سیستم بانکی هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند و کمک شوند.
صمیمی‌دوست با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند، گفت: اگر تسهیلات بانکی نبود این میزان تولید و اشتغال در سطح استان ایجاد نمی‌شد، در میزان مصارف به منابع بانکی جزء استان‌هایی ردیف اول کشور هستیم و امیدواریم سیستم بانکی به مانند گذشته به روند کمک به بخش تولید و صنعت ادامه دهد.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر دست و پا گیر بودن برخی بخشنامه‌های بانکی گفت: طی یکی دو سال اخیر  بخشنامه‌هایی از سوی دولت و بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده که به استمهال واحدهای تولیدی کمک کرده و بسیاری از این واحدها از این ظرفیت بهره بردند.
این مسئول عنوان کرد: کارخانه فولاد بویراحمد به عنوان بزرگترین واحد تولیدی استان به دلیل بدهکاری به سیستم بانکی چند سالی راکد بود اما با استفاده از همین بخشنامه‌ها توانست با پرداخت بدهی به چرخه تولید بازگردد و مجددا فعال شود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد کسانی که می‌خواهند در حوزه تولید و صنعت سرمایه‌گذاری کنند نباید ۱۰۰ درصد به سیستم بانکی متکی باشند کسانی که از خود هزینه کرده و بخشی از سرمایه‌گذاری را از سیستم بانکی دریافت کردند موفق‌تر بوده‌اند. با توجه به تحریم‌ها و وضعیت کشور کسانی که ۱۰۰ درصد به سیستم بانکی متوسل بودند پس از مدتی دچار مشکل شد‌ه‌اند.



تاریخ انتشار : 16 مرداد 1400, 12:17



» اخبار مرتبط:

  • تسهیلات تا سقف 10 میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی فعال کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک مرکزی گزارش داد: صندوق خالی بانکها در سال پایانی دولت احمدی نژاد
  • پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد/ بانک ها در پرداخت و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ شتاب کنند
  • تصویب 249 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای 25 واحد تولیدی گچساران
  • پرداخت سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در فارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟