مشروح اخبار


» پرداخت سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در فارس



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: سال ۹۸ در مجموع حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۶ هزار و ۴۶ واحد تولیدی، فعالان بخش کشاورزی و طرح‌های سرمایه‌گذاری پرداخت شد.

ظفر افشون افزود: سال گذشته کل مصارف بانکی در استان ۵۱ هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۲۸ و چهار دهم درصدی داشته است.
او ادامه داد: در عین حال منابع بانکی بانک‌های استان نیز در سال گذشته ۲۳ و یک دهم درصد رشد داشته و در مجموع نسبت مصارف به منابع بانکی از ۸۲ درصد در سال ۹۷ به ۸۵ درصد در سال ۹۸ افزایش یافته است.
به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ وی، در خصوص میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در سال ۹۸ هم گفت: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر اشتغال فراگیر در مجموع یک هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شد که شامل یک هزار و ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات فراگیر، ۴۱۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی دستگاهی و ۱۷۳ میلیارد تومان تسهیلات روستایی حمایتی است.
او افزود: این میزان تسهیلات به پنج هزار و ۶۴۶ طرح شامل ۱۹۱ طرح فراگیر، ۲ هزار و ۳۲۳ طرح روستایی دستگاهی و سه هزار و ۱۳۲ طرح روستایی حمایتی تخصیص خواهد یافت.
افشون تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون سه هزار و ۹۵۹ طرح از طرح‌های مذکور با دریافت ۳۴۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی هشت هزار و ۱۲۱ نفر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

پرداخت افزون بر ۳۳۷ میلیارد تومان تسهیلات در صنعت و معدن

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، میزان تسهیلات پرداختی در حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان در سال ۹۸ را افزون بر ۳۳۷ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این تسهیلات شامل بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۴۶ طرح و افزون بر ۲۰۶ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به ۳۰ طرح می‌شود.
وی افزود: در بخش کشاورزی نیز جمعا ۶۰ هزار و ۳۷۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان به بهره‌برداران بخش کشاورزی استان از محل منابع داخلی بانک‌ها و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد.

جهش ۲ برابری در ثبت سرمایه‌گذاری خارجی

افشون، در خصوص ثبت سرمایه‌گذاری خارجی در استان نیز گفت: به رغم همه موانع و مشکلات، سال گذشته ۱۱ طرح با ۱۸۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان به ثبت رسید و یک طرح نیز به ارزش سه میلیون دلار به علت شیوع کرونا امکان ثبت فراهم نشد.
وی گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شده در سال ۹۸ بیانگر جهش ۲ برابری آن نسبت به سال ۹۷ است.



تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1399, 08:56



» اخبار مرتبط:

  • بانک مرکزی گزارش داد: صندوق خالی بانکها در سال پایانی دولت احمدی نژاد
  • پایان تیرماه مهلت جذب تسهیلات ایجاد اشتغال روستایی در استان/ نظارت بر تسهیلات اشتغال زایی برای جلوگیری از انحراف
  • معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: 2102 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر به استان اختصاص یافت
  • چطور وام ۲۴۰ میلیونی بگیریم؟
  • پرداخت تسهیلات اشتغال به عشایر کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟