مشروح اخبار


» دیدار مدیرکل تعاون روستایی استان با فرماندار شهرستان بهمئی



مدیرکل تعاون روستایی استان در دیدار با علی محمدی فرماندار بهمئی، از حمایت جدی از باغداران و شرکت‌های گیاهان دارویی در بهمئی خبر داد.

مدیرکل تعاون روستایی استان در دیدار با علی محمدی فرماندار بهمئی، از حمایت جدی از باغداران و شرکت‌های گیاهان دارویی در بهمئی خبر داد. 

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات ویژه برای تنظیم بازار میوه شب عید استان خبر داد.
به گزارش راک نیوز؛ مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویر حمد به منظور رفع برخی مشکلات و تامین میوه و اقلام شب عید با فرماندار شهرستان بهمئی دیدار کرد.
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بریواحمد با تقدیر از پیگیری ها و حمایت های فرماندار شهرستان بهمئی به منظور تامین میوه و اقلام شب عید و نوروز ۱۴۰۱ ، رفع برخی مشکلات و توجه جدی به این نهاد گفت: در سال جاری موضوع تامین و توزیع میوه شب عید پایان سال ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱ بر اساس دستورالعمل اجرایی به سازمان تعاون روستایی واگذار شده است.
وی به تلاشهای این نهاد اشاره کرد و افزود: اتحادیه تعاون روستایی و کشاورزی کشور بعنوان تامین کننده میوه تمام استان‌ها بوده و قرارداد با کشاورزان منعقد کرده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بریواحمد گفت: سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد باتوجه به نیاز مرکز استان و شهرستان ها ۶۰۰ تن پرتقال و سیب درختی درخواست و چون استان تولید کننده محصول سیب درختی بوده با پیگیری های جدی و برای اولین بار مجوز خرید سیب از باغداران و تولید کنندگان که سیب درختی خودرا در سردخانه های استان نگهداری و ذخیره کرده‌اند از سازمان مرکزی اخذ و در حال خرید است.
ویسی افزود: مقرر شده تا بر اساس اعلام اتحادیه تعاون روستایی کشور ۳۰۰ تن پرتقال از جیرفت برای استان حمل و بارگیری شود این طرح در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان بوده تا با تصمیمات کمیته راهبردی میوه شب عید و با هماهنگی مجموعه نظارتی و فرمانداران شهرستان ها بعد از ۲۰ اسفندماه سهمیه برای شهرستان ها مشخص و با راه اندازی غرفه ها در حوزه های مختلف ۱۵ الی ۲۰ درصد زیر قیمت بازار میوه با کیفیت و مطلوب در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر برای حفظ کرامت مصرف کنندگان و مردم با راه اندازی سامانه بازرگام که از طریق شرکت پست پیشگامان از سوم اسفندماه و به صورت هوشمند اقلام تنظیم بازار از جمله مرغ منجمد و برنج هندی و پاکستانی و بدون دریافت هرگونه وجهی بابت کرایه حمل تا درب منزل درخواست کنندگان توزیع و تحویل انجام می‌شود.
ویسی ادامه داد: فعلا در مرکز استان و شهر یاسوج این سامانه فعال بوده که به ازای هر نفر ۱۵ کیلو مرغ منجمد و یک کیسه برنج در هر ماه مطابق در خواست متقاضیان تحویل و امیدواریم تلاش شود با اخد مجوز برای شهرستان ها از جمله برای شهرستان بهمئی بتوانیم به مردم و مصرف کنندگان کمک و دست دلالان و واسطه گران را برای همیشه کوتاه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون‌۱۰ تن مرع منجمد و ۵۰ تن برنج توزیع شده و سایر اقلام برای ثبت در سامانه پیش بینی و عملیاتی خواهد شد.
مدیرکل تعاون روستایی افزود: موضوع دیگر اینکه استان ما از طرفیت ها و پتانسیل بالقوه ای از جمله در تولیدات محصولات کشاورزی برخوردار و باید مجموعه جهاد کشاورزی و تعاون روستایی با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله فرمانداران در شهرستان ها محصولات تولیدی را به کل کشور معرفی و از جمله همین شهرستان بهمئی تولیدات خوبی در گلخانه ها دارد که تلاش می‌شود تا با دعوت از شرکت های استارت آپ‌ برای خرید محصولات و به حمایت از تولید اقدامات عملی شود.
وی گفت: مراحل مقدماتی را آغاز و کلیه شرکت ها و تشکل های تعاون روستایی باید در ورود به خرید محصولات کشاورزی؛ بازاریابی مشارکت فعال داشته باشند.
ویسی با قدردانی از حمایت های فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی از شبکه های تعاون روستایی خواستار همکاری و تعامل همانند گذشته را داشت و گفت: باید نسبت به تشکیل و توسعه شرکت ها در شهرستان جمله فعال کردن و تشکیل شرکت های گیاهان دارویی و باغداران به حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جامعه روستایی در شهرستان بهمئی شد.
وی بیان کرد: خوشبختانه اتحادیه و شرکت های تعاون روستایی در خصوص توزیع نهاده های کشاورزی و دامی نفت سفید و آرد روستایی به خوبی نقش آفرینی کرده اند و تلاش می‌شود حق و حقوق مردم این شهرستان و به خصوص جامعه روستایی حفظ و تضییع نشود.
ویسی ادامه داد: خوشبختانه با شناخت خوبی که از فرماندار دارم فردی متعهد پرتلاش بوده و به رئیس اداره تعاون روستایی و شبکه ها اعلام می‌کنیم تعامل برای ارتقا سلامت در شبکه را داشته باشند.
مدیرکل تعاون روستایی در پایان افزود: خوشبختانه در طی این دوسال تحولات اساسی در بدنه سازمان تعاون روستایی بوجود آمده به گونه ای که بی سابقه بوده و در قالب خرید های تضمینی؛ حمایتی و توافقی در رابطه با خرید محصولات کشاورزی بویژه گوجه فرنگی؛ سیب درختی ممتاز و صنعتی، گندم، کلزا اقدامات خوبی به حمایت تولیدکنندگان و بهره برداران برداشته و قریب به ۱۷ میلیارد تومان نقدی به صورت یارانه ای به کشاورزان پرداخت شده است.



دیدار مدیرکل تعاون روستایی استان با فرماندار شهرستان بهمئی

 

دیدار مدیرکل تعاون روستایی استان با فرماندار شهرستان بهمئی

 

دیدار مدیرکل تعاون روستایی استان با فرماندار شهرستان بهمئی

 



تاریخ انتشار : 13 اسفند 1400, 19:55



» اخبار مرتبط:

  • چند خبر از سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • 21هزار و 582 تن گندم از کشاورزان گچساران خریداری شد
  • 223 تن آرد یارانه ای در مناطق روستایی و عشایر گچساران توزیع شد
  • مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد
  • در خدمات رسانی همت بیشتری داشته باشند .
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود