مشروح اخبار


» دستگیری کلاهبردار ۵۱۰ میلیون ریالی با همراه بانک در کهگیلویه و بویراحمد



فردی که با استفاده از همراه بانک اقدام به کلاهبرداری ۵۱۰ میلیون ریال کرده بود دستگیر شد.

به گزارش راک نیوز؛سرپرست پلیس فتا این استان گفت: دخترجوان یاسوجی در پی برداشت پانصد و ده میلیون ریال از حسابش به صوت غیرمجاز به این مرکز مراجعه کرد.

سرهنگ فیض اله احمدی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات پلیسی مشخص شد متهم با ارسال لینک آلوده به بد افزار کنترل گوشی هوشمند شاکیه را به دست گرفته و با استفاده از همراه بانک اقدام به انتقال وجه از حساب وی کرده است.
وی ادامه داد: با انجام تحقیقات تکمیلی این پلیس در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز فرد مورد نظر شناسایی و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
سرهنگ احمدی بیان کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک قابل دریافت است.
وی اضافه کرد: در کنار گسترش ارائه این خدمات به صورت غیرحضوری، برخی افراد سودجو نیز اقدام به فریب کاربر و کلاهبرداری از وی می‌کنند.
احمدی هشدار داد: هموطنان اپلیکیشن‌های مالی و بانکی خود را تنها از طریق وب سایت بانک‌ها دانلود و نصب کنند و هرگز بر روی لینک‌های ارسالی ناشناس کلیک نکنند و رمز ورود به سامانه‌های همراه بانک خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند و رمز‌عبور سامانه‌ها را حتما در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) تغییر داده و از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس نظیر سال تولد، شماره شناسنامه ودیگر اطلاعات هویتی خودداری کنند.
سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه‌و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیسی را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.



تاریخ انتشار : 14 اسفند 1400, 12:03



» اخبار مرتبط:

  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار کارت‌های عابر بانک اجاره ای در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • کلاهبرداری از فروشندگان با شگرد رسید ساز جعلی
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری کلاهبردار سایت دیوار در کهگیلویه و بویراحمد
  • رییس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:تماس واتساپی منجر به کلاهبرداری میلیونی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟