مشروح اخبار


» به عشق ارباب در خدمت زائران؛ پذیرایی و اسکان بیش از ۲۰۰ هزار زائر اربعین در موکب طریق‌الکربلای گچساران



گچساران شهری در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد که به خاطر داشتن مرتفع‌ترین واحد بهره‌برداری نفت کشور در منطقه «سقلاتون» به بام نفت ایران مشهور شده است، در همسایگی استان خوزستان در مسیر کاروان‌های اربعین حسینی قرار دارد و هر ساله میزبان زائران کربلای معلی است.

شهرستان گچساران در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری مرز بین‌المللی شلمچه قرار دارد و کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران کربلای معلی از استان‌های سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و کشور پاکستان است.
به گزارش راک نیوز؛ اگرچه این مسیر همواره میزبان قدوم میهمانان حسینی است، ولی در ایام اربعین حسینی پرشورتر از قبل دریای عاشقانی از جای جای ایران است که میخواهند خود را به شلمچه رسانده تا به سیل دلدادگان حسینی پیوسته و راهی سرزمین امید شوند.
اگرچه اربعین امسال با گرمای هوای تابستانی شهریورماه تقارن یافته ولی پیش بینی کاهش حجم زائران برای عزیمت به عتبات عالیات بدرستی محقق نشد و از هفته قبل عزیمت عاشقانی که به دلیل همه‌گیری کرونا در چند سال اخیر دور از محبوبشان بودند به سمت شلمچه برای عزیمت به کربلا آغاز شده است.
بسیاری از مردم شهرستان گچساران این روزها بجای عزیمت به کربلا و پیوستن به خیل عاشقان حسینی و شرکت در راهپیمایی اربعین خدمت‌رسانی به زائران را ترجیح داده و در حال فعالیت برای رفاه میهمانان حسینی هستند.
این روزها که حال و هوای عشق به امام حسین (ع) در دل‌ها موج می‌زند و زائران حرم یار با پای دل مسیرهای طولانی را می‌پیمایند تا خود را به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برسانند و به زیارت آقا مشرف شوند، هستند کسانی که با شوق خدمت عاشقانه در موکب‌های در مسیرهای تردد زائران خدمت می‌کنند.

به عشق ارباب در خدمت زائران؛ پذیرایی و اسکان بیش از ۲۰۰ هزار زائر اربعین در موکب طریق‌الکربلای گچساران

عاشقان امام حسین (ع) با اجتماع در موکب‌ها آمده‌اند تا بگویند شوق خدمت به یار فقط در مشرف شدن به کربلا نیست، بلکه می‌شود این ارادت را با خدمت به زائران نشان داد و از این ایام به این طریق سیر و سلوک معنوی کسب کرد، با عاشقان یار همراه شد و با خدمت به آنان دل خود را تسکین داد و اینگونه عشق را معنی کرد.
دلدادگان حسین بن علی (ع) این روزها در بام نفت ایران مسیر تردد زائران کوی یار سر از پا نشناخته آمده‌اند تا ارادت خود را در قالب خدمت به زائران نشان دهند و در این مسیر از هر چه دارند چه کمک مادی و چه حضور شبانه‌روزی دریغ نمی‌کنند.
در این میان و همزمان با آغاز پیاده‌روی اربعین در موکب طریق‌الکربلای بام نفتی ایران که از دهم شهریورماه برپا شده هرکسی به یک شیوه عاشقی می‌کند و به زائران اربعین خدمت ارائه میدهند.
خادمیان موکب طریق‌الکربلای این شهر شوق خدمت به آستان حضرت دوست را بخوبی معنا کرده و با خلوص نیت هر آنچه در طبق اخلاص دارند، تقدیم زائران کرده و با ارائه خدمات زائران اربعین را همراهی می‌کنند.
اینجا گرمای هوا برای خادمین معنایی ندارد، آنها به قول خودشان با ارباب معامله کرده و خدمت و نوکری زائران و میهمانانش را به زیارت ضریح شش گوشه او مقدم دانسته‌اند.
تکاپوی خدام حسینی که همچون فرشته‌هایی از جنس انسان در موکب طریق‌الکربلای فعالیت دارند در واقع تلاشی برای بهتر شدن حال درونی و قدم‌هایی برای رسیدن به یار با پای دل بوده که آنرا با شور و اشتیاقی وصف نشدنی انجام می‌دهند.
مسوول موکب طریق‌الکربلای گچساران در گفت و گو با راک نیوز گفت: بیش از ۲۰۰ هزار زائر اربعین از استان‌های سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و کشور پاکستان که عازم کربلای معلا بودند از دهم شهریور در موکب طریق الکربلای گچساران اسکان و پذیرایی شدند.

به عشق ارباب در خدمت زائران؛ پذیرایی و اسکان بیش از ۲۰۰ هزار زائر اربعین در موکب طریق‌الکربلای گچساران

محمد رمضانی اظهار داشت: این زایران پس از پذیرایی، اسکان و ارایه خدمات درمانی و پزشکی، گچساران را به قصد مرز شلمچه ترک کردند.
وی گفت: ورود زایران اربعین حسینی به شهر گچساران به عنوان یکی از مبادی اصلی ورودی زایران مشتاق اربعین همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در روزهای پیش رو به اوج خود برسد.
رمضانی با اشاره به اینکه موکب طریق الکربلای گچساران در ۲ شعبه ورودی شهر دوگنبدان و بوستان شهدای گمنام از دهم شهریور برپا و به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به زایران اربعین هستند افزود: این موکب ها تا بازگشت زایران از کربلا و عزیمت به شهرهای خود برپا خواهند بود.



تاریخ انتشار : 18 شهریور 1401, 10:40



» اخبار مرتبط:

  • گچساران توقفگاه 60 هزار زائر ایرانی و خارجی اربعین حسینی است
  • همگام با عاشورائیان در حماسه اربعین حسینی: موکب طریقه الکربلا گچساران فعالیت خود را آغاز کرد
  • ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در موکب طریقه الکربلا گچساران برگزار می‌شود+جزئیات
  • آغاز عملیات برپایی موکب شهدای شهرستان کهگیلویه
  • استان بوشهربا 62 موکب از زائرین پیاده روی اربعین حسینی استقبال می کند+آدرس موکب ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟