مشروح اخبار


» سارقان مسلح سرقتهای بوشهر و فارس دستگیر شدند



سردار سیروس سجادیان امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این گروه شش نفره که بین 19 تا 21 سال سن دارند،‌ با تشکیل یک باند، سرقت‌های مسلحانه سازمان یافته‌ای را طی 45 روز اخیر در کنگان، لامرد، لار، خنج، مهر، اوز، جهرم و قیرو کارزین مرتکب شده‌اند.

وی با بیان اینکه آخرین سرقت مسلحانه این گروه 28 دیماه امسال در اوز به وقوع پیوسته بود، خاطرنشان کرد: سارقان با استفاده از یک دستگاه خودروی زانتیا که در کنگان ربوده بودند و همچنین دو دستگاه خودروی پژو 405 مسروقه دیگر، سرقت‌های خود را شبانه و با ایجاد رعب و وحشت نزد مردم انجام می‌دادند.

سجادیان با قدردانی از رییس پلیس آگاهی فارس و روسای آگاهی شهرستانهای فیروزآباد و لارستان،‌ خاطرنشان کرد: پلیس از زمان وقوع اولین سرقت‌ها در استان کار خود را برای شناسایی سارقان آغاز کرد و وقوع سرقت دو طلافروشی در اوز، ما را به ردهایی از سارقان رساند که در نهایت منجر به شناسایی و دستگیری عوامل آن شد.

او گفت: سه تن از این سارقان سابقه سرقت و آدم‌ربایی را در پرونده دارند و دو نفر آنان متأهل و بقیه مجرد هستند.

سجادیان ادامه داد: این سارقان به 10 فقره سرقت مسلحانه در استان بوشهر نیز اعتراف کرده‌اند که موضوع از طریق پلیس آن استان در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: از این گروه چهارقبضه سلاح شامل کلت کمری، اسلحه شکاری و کلاش، مقدار یک کیلوگرم طلا و 18 میلیون تومان پول نقد به همراه چند دستگاه تلفن همراه و خودروی زانتیا مسروقه کشف شده است.

سجادیان همچنین گفت: پلس آگاهی فارس اکنون با اثبات توان علمی و تخصصی خود، به درجه‌ای از توان تخصصی و عملیاتی رسیده است که می‌تواند هر سرقتی را کشف کند.

او اعلام آمادگی کرد که نیروی انتظامی فارس با استفاده از نیروهای متخصص آگاهی فارس حاضر به کمک در کشف هر پرونده سرقتی در کشور است.

سجادیان گفت: سارقان در شهرهای فیروزآباد و شیراز شناسایی و ظرف مدت چند ساعت همگی دستگیر شده‌اند.

 سارقان دستگیر شده علت روی آوردن به سرقت را نیازمالی عنوان کرده و مدعی شدند که برای تامین پول مورد نیاز خود دست به این اقدامات زده‌اند.

سارقان که بین 19 تا 24 سال سن داشتند، معترف بودند که با علم و آگاهی به احتمال دستگیری، مرتکب خلاف شده‌اند و اکنون به شدت پشیمان هستند.

سارق 19 ساله و یکی از سارقان که 21 سال سن داشته و مدعی بود دانشجوی رشته معماری است، نیز معترف بودند که توجه به حساسیت‌های پدر و مادر، حرف شنوی و پرهیز از معاشرت با همنشینان بد، مانع از سقوط افراد به این ورطه خطرناک می‌شود.



تاریخ انتشار : 12 بهمن 1391, 20:59



» اخبار مرتبط:

  • متلاشی‌شدن باند سارقان مسلح مغازه در گچساران
  • باند سارقان مغازه در یاسوج متلاشی شد
  • سرقت مسلحانه از طلافروشی در بردخون
  • سارق یاسوجی در ورودی شیراز دستگیر شد/قاتل عابر پیاده چه کسی است؟
  • دستگیری یک باند سرقت مسلحانه در گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود