مشروح اخبار


» در تماس تلفنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ دستور سرپرست ریاست جمهوری برای بسیج همه نیروها در مهار آتش خائیز



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: "محمد مخبر" سرپرست ریاست جمهوری در تماس تلفنی اخیر خود اعلام کرده که باید همه نیروها و ظرفیت ها برای مهار آتش سوزی جنگل های خائیز بسیج شوند.


به گزارش راک نیوز،سید علی احمدزاده پنجشنبه شب در حاشیه جلسه مدیریت بحران در یاسوج در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نیروهای امدادی و مردم در منطقه حضور دارند و کار مهار آتش همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۱۶ اکیپ از سازمان هلال احمر استان در منطقه حضور دارند و تمام همت خود را برای مهار آتش بکار بسته اند.

شعله‌های مهیب و سرکش آتش در بخشی از منطقه حفاظت شده «خائیز» استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰ متر می‌رسد و بعد از سه روز همچنان بی‌رحمانه جنگل‌ها و حیات وحش را می‌سوزاند و در فضای مجازی این بحران همچنان بین کاربران داغ شده و می گویند چرا کاری از دست کسی بر نمی‌آید.

محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیروی کافی برای خاموش کردن آتش ندارد و از طرفی خاموش کردن آتش نیروی حرفه ای با لباس و تجهیزات مناسب می خواهد، بنابراین جلوگیری از آتش سوزی نیازمند حضور فعال ستاد بحران خوزستان همراه با تجهیزات کافی است.

منطقه حفاظت شده "خاییز" " با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار یکی از هفت منطقه حفاظت شده استان کهگیلویه وبویراحمد است که در فاصله ۱۵ کیلومتری از جنوب به بهبهان، از شرق به پل "پادوک" در خیرآباد گچساران و از غرب به سد مارون متصل است که هم اکنون بدلیل نبود امکانات مناسب آتش در این منطقه زبانه می کشد.

شاخص ترین گونه جانوری منطقه حفاظت شده خائیز "کل" و بز به شمار می رود و براساس بررسی سازمان حفاظت محیط زیست، از مطلوب ترین زیستگاه های کل و بز در کشور است

این منطقه در حوزه استحفاظی شهرستان گچساران، کهگیلویه و بهبهان در استان خوزستان واقع شده است که با وجود روستاهای اطراف این منطقه وتعارض منافع آنها، هر ساله بخشی از این منطقه بکر در آتش خاکستر می شوند و نیازمند چاره جویی برای پیشگیری از آتش سوزی است.



تاریخ انتشار : 21 تیر 1403, 22:41



» اخبار مرتبط:

  • فرماندار کهگیلویه خواستار کمک برای مهار آتش سوزی کوه خائیز شد
  • خاییز کهگیلویه آرام گرفت، دیل همچنان می‌سوزد
  • سرپرست فرمانداری کهگیلویه خبر داد؛ مهار آتش در منطقه خائیز کهگیلویه
  • آخرین جزئیات آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز از زبان فرماندار کهگیلویه
  • بالگردهای سپاه و ارتش راهی ارتفاعات خائیز شدند+جزئیات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟