مشروح اخبار


» 2 خبر جدید از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در پیامی روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی را تبریک گفت.


به گزارش راک نیوز،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در پیامی روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

بی شک توسعه و پیشرفت همه جانبه کشورها نیازمند بهره گیری از پتانسیل، توان، مطالبه گری و مشارکت فعالانه آحاد مردم در تمامی عرصه هاست که جز با همکاری و همراهی تشکل های مردمی به دست نمی آید.

۲۲ مرداد روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی، فرصت گرانبهایی است تا ضمن گرامیداشت این روز مهم از فعالیت، تلاش و همکاری ارزشمند همه تشکل های مردم نهاد و فعالان اجتماعی قدردانی شود. تشکل های مردم نهاد و فعالان داوطلبی که بدون چشم داشت و با عشق و علاقه به همکاری و مشارکت در زمینه های مختلف می پردازند و حلقه واسط بین دولت و مردم هستند.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۲ مرداد روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی، این روز مهم را به همه فعالان اجتماعی و تشکل های مردم نهاد به ویژه تشکل های مردمی منابع طبیعی و محیط زیست که یار و یاور حفاظت از انفال، طبیعت و محیط زیست اند و در حوزه های مختلف از جمله: فرهنگ سازی و ترویج حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، پیشگیری از آتشسوزی و اطفاء حریق، کاشت نهال و ... فعالیت می کنند تبریک گفته و قدردانی میکنم.

امیدوارم همه با هم بتوانیم با همکاری و مشارکت فعالانه، موجبات تداوم پیشرفت همه جانبه میهن اسلامی و به خصوص حفاطت و حراست از طبیعت و محیط زیستمان را محقق کنیم.

سعید جاویدبخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد



***********************


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد خبر داد:

آتشسوزی عرصه های طبیعی در منطقه پریکدان بویراحمد مهار شد.


به گزارش راک نیوز،سیدحسین رضوی نژاد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد اعلام کرد: حدود ساعت ۱۲ امروز یک فقره آتش سوزی در منطقه پریکدان گزارش شد که بلافاصله یگان حفاظت و نیروهای منابع طبیعی شهرستان به منطقه اعزام شدند. هرچند شروع آتش سوزی در ارتفاعات منطقه و همراه با گرمای هوا بود، همکاران ما با مشارکت مردم محلی با سرعت و ابتکار عمل خود را به خط آتش رساندند و با انجام عملیات اطفاء حریق مانع از گسترش آتش شدند و پس از مهار کامل آتش، عملیات پایش نیز تا ساعت ۱۹ به پایان رسید.

رضوی نژاد اذعان کرد: عرصه دچار حریق حدود ۳ تا ۴ هکتار بوده و با توجه به شروع آتش از ارتفاعات منطقه، احتمالا علت ایجاد آن بی احتیاطی دامداران و یا شاید عمدی بوده که در حال بررسی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد از مردم به خصوص دامداران، گردشگران و طبیعت گردان خواست با توجه به حجم خوب پوشش گیاهی در جنگلها و مراتع، حتی الامکان از برافروختن آتش در طبیعت خودداری کنند. رضوی نژاد با اعلام اینکه همکارانمان به صورت شبانه روزی در حال حفاظت از طبیعت زیبای استان و شهرستانمان هستند، تاکید کرد عموم مردم میتوانند گزارشات خود را از ایجاد آتشسوزی، قاچاق چوب، تخریب و تصرف منابع طبیعی، با شماره های تماس ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.



تاریخ انتشار : 22 مرداد 1403, 20:20



» اخبار مرتبط:

  • خبرنگاران فعال حوزه منابع طبیعی گچساران تجلیل شدند
  • یک موسسه مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد جایزه سالانه محیط زیست کشور را کسب کرد
  • یک موسسه مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد جایزه سالانه محیط زیست کشور را کسب کرد
  • پیام تبریک استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی
  • موفقیت در حوزه محیط زیست، مستلزوم پذیرفتن نظرات مردمی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟