مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه وبویراحمد: کاهش ترافیک و تصادفات در اولویت دستگاه‌های متولی باشد



استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش میزان تصادفات، رفع مشکلات ترافیکی و افزایش سطح ایمنی در شهرها و راه‌ها در اولویت دستگاه‌های متولی در استان باشد.


به گزارش راک نیوز،یدالله رحمانی روز شنبه در نشست شورای راهبری تصادفات، آمار ارائه شده از افزایش ۱۲ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در استان را نگران کننده عنوان کرد.

وی اظهار داشت: طبق گزارش پلیس سال گذشته استان در جایگاه خوبی در کاهش تصادفات و حوادث رانندگی قرار داشت اما در شش ماه امسال تصادفات و فوتی‌های حوادث رانندگی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته رحمانی، بهره‌برداری از جاده پاتاوه به دهدشت و از جهتی افزایش تردد مسافران استان‌های جنوبی از محور یاسوج-اقلید، منجر به بالا رفتن آمار تصادفات شده است.

استاندار افزود: نواقصات این محورها از جمله محور پاتاوه به دهدشت احصا و طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری مشکلات ارائه شود.  

وی بر پیگیری اداره کل راه و شهرسازی برای اختصاص اعتبار از محل اوراق به پروژه پاتاوه به دهدشت تاکید کرد و گفت در سفر دور دوم رئیس جمهور شهید به استان مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان برای اصلاح مسیر حادثه خیز تنگاری بویراحمد اختصاص داده شد.

استاندار ادامه داد: این مبلغ برای کمربندی اختصاص داده شده که معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی از نهاد ریاست جمهوری این مهم را پیگیری و تا پایان هفته آینده گزارش دهند.

رحمانی به وجود ۱۵ نقطه حادثه خیز شهری اشاره و اظهار کرد: شهرداران استان در زمینه رفع نقاط حادثه خیز درون شهری پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد با گذشت سال ها استان هنوز فاقد سیستم پایش تصویری است که پایش تصویری و هوشمندسازی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ مطرح شده از سوی پلیس استان گفت: شهرداری یاسوج چند نقطه به عنوان پارکینگ را جانمایی کند تا وضعیت ترافیکی تا حدودی حل شود.

رحمانی بر اصلاح فرهنگ رانندگی در استان تاکید کرد و گفت: برخی از جرائم رانندگی بازدارنده نیست که هزینه تخلفات رانندگی را افزایش دهیم اما با فرهنگ سازی به نحوه بهتری می توان به این موضوع پرداخته شود.

استاندار در پایان بر فصلی برگزار شدن نشست های شورای راهبری به منظور اجرایی شدن مصوبات و کاهش تصادفات راهنمایی و رانندگی در استان تاکید کرد.



تاریخ انتشار : دیروز, 17:11



» اخبار مرتبط:

  • معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد: وضعیت حمل ونقل و جاده ای استان رو به بهبود است
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد:نقشه جامع رفع نقاط حادثه خیز استان توسط حوزه راه طراحی شود
  • افزایش ۱۱۱ درصدی تردد از جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد/ اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز
  • 1130 میلیارد ریال به پروژه ملی پاتاوه – دهدشت اختصاص یافت/جزییات
  • شوتی‌ها و اتباع بیگانه عامل ۷۰ درصد تصادفات فوتی کهگیلویه و بویراحمد/ تشدید گشت‌های نامحسوس پلیس در جاده‌ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟