مشروح اخبار


» گچساران نیاز به تکان فرهنگی دارد



حجازی با انتقاد از نبود اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان ابراز داشت:

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گچساران اظهار کرد: دشمنان با طرح نقشه‌های شوم علیه ایران اسلامی، می‌خواهند نسل جوان ما را از ما بگیرند.

حجازی با انتقاد از نبود اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان ابراز داشت: انتظار ما تنها از ادارات و دستگاه‌های دولتی نیست، بلکه باید با فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی، میزان مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی افزایش یابد.

وی وضعیت فرهنگی موجود در گچساران را نامتناسب با جایگاه این شهرستان دانست و گفت: در گچساران کمونیسم، یهودی، بهائی، افراد بی دین و مذهب وجود ندارد و همه مردم این شهرستان شیعه هستند.

حجازی تصریح کرد: در این شهرستانی که مردم شیعه و ولایتمدار آن در همه صحنه‌های دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی حضور دارند، فعالیت‌های فرهنگی بیشتری باید صورت گیرد.

این مسئول در گچساران بیان داشت: نباید خود را با دیگر شهرستان‌ها مقایسه کرد، بلکه باید متناسب با جایگاه این شهرستان برنامه‌ریزی کرده و هر کدام از مسئولان و مردم باید وظایف خود را مطابق با مبانی دینی و وظیفه شرعی تطبیق داده در انجام آن تلاش کنند.

لزوم فضاسازی مناسب شهری در ایام دهه فاطمیه

امام جمعه گچساران با اشاره به لزوم تشکیل کمیته و هیئتی فرهنگی در این شهرستان گفت: باید با مشارکت و همفکری مردم و مسئولان نیازهای فرهنگی شهر به صورت سنجیده، پخته، منطقی و قانونی بررسی شده و در این زمینه راهکارهای مناسب ارائه و عملیاتی شود.

حجازی افزایش رضایتمندی مردم را از مهم‌ترین دلایل لزوم ارائه برنامه‌ها و اقدامات در زمینه امور فرهنگی و دیگر امور عنوان و خاطرنشان کرد: اگر مردم از ولایت حمایت کنند، حتی اگر تمام دنیا هم دشمن شوند، کاری از پیش نخواهند برد و راضی بودن مردم از نظام و از دولت، خواسته ولایت فقیه است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز ادامه داد: روز پنجم فروردین مصادف با آغاز نخستین دهه شهادت حضرت فاطمه(س) بوده که فضای شهر باید متناسب با جایگاه این بانوی بزرگ اسلام برنامه‌ریزی و فضاسازی شود.

امام جمعه گچساران و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان از مسئولان ادارات و نهادها خواست تا برای حفظ حرمت ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س)، به همراه نصب بنرها و پارچه‌نویسی‌های تبریک عید نوروز و خوش‌آمدگویی به میهمانان نوروزی، پارچه‌نویسی و تسلیت شهادت این بانوی مکرمه را نیز در دستور کار قرار دهند.

حجازی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه برای برگزار نکردن مراسم عروسی در این ایام، یادآور شد: قبل از فرارسیدن این روز باید فضاسازی مناسب در شهر توسط شهرداری و دیگر ادارات و نهادها صورت گیرد.



تاریخ انتشار : 22 اسفند 1391, 00:28



» اخبار مرتبط:

  • اولین هشدار امام جمعه جدیدگچساران/مسئولان کم‌کار را زیر سوال می‌بریم
  • تفکیک جنسیتی به کافی‌نت‌ها رسيد!
  • نباید شور و نشاط اجتماعی تحت تأثیر سلایق شخصی قرار گیرد.
  • بی‌مهری شبکه دنا به گچساران غیرقابل تحمل است
  • افزایش طلاق و کاهش ازدواج در گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟