مشروح اخبار


» آیا آرای یکی از کاندیدا باطل می شود؟



پس از اعلام رسمی اسامی منتخبین شورای اسلامی شهر بوشهر، هیات نظارت استان در آزمونی بزرگ قرار گرفت.

اگرچه در شب های تبلیغات انتخاباتی در ستاد یکی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر بوشهر مشروبات الکلی مصرف شده و مسئولین مربوطه تذکراتی هم به ستاد این کاندیدا دادند اما در اقدامی تامل برانگیز هیچ گاه نام این نامزد انتخاباتی از لیست رای دهندگان حذف نشد.

گرچه با توجه به این وقایع، هیات نظارت به راحتی می توانست نام این کاندیدا را از لیست رای دهندگان خارج سازد اما با نادیده گرفتن این موضوع و ادامه حضور وی در گردونه رقابت ها، اکنون کار این هیات برای تایید انتخابات شورای شهر بوشهر در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

بوشهر نیوز نوشت: از طرفی حامیان این نامزد آرای خود را به نام وی در صندوق ها ریختند و از طرف دیگر مصرف مشروبات الکلی در ستاد این کاندیدا نه تنها خلاف شرع و قوانین جمهوری اسلامی بوده  بلکه در هیچ رقابت انتخاباتی در هیچ جای دنیا هم مرسوم نیست.

متاسفانه برخی از کاندیداها در بوشهر انتخابات شورا را با پارتی های شبانه غیرمجاز اشتباه گرفته و با انواع و اقسام ترفندها سعی کردند آرای شهروندان به خصوص جوانان کم تجربه را به نفع خود مصادره کنند.

موضوعی که در زمان پیش از رای گیری ها اعتراضات بسیاری را در پی داشت اما به دلیل جلوگیری از تنش های احتمالی در فضای انتخابات استان و شهر بوشهر، از رسانه ای شدن چنین رفتارهای غیراخلاقی در برخی ستادها خودداری شد تا شاید هیات نظارت در فضایی آرام و بدون حاشیه با هشدار به آنان، نسبت به حذف نام چنین نامزدهایی اقدام نماید که متاسفانه اینگونه نشد.

اکنون هیات نظارت استان در آزمونی سخت قرار گرفته است.

آیا با چشم پوشی از رفتار غیراخلاقی و دهن کجی این کاندیدا و حامیانش نسبت به انقلاب و شهدا فضا را برای تخلفات بعدی در انتخابات آینده باز خواهند گذاشت یا با برخورد قاطعانه و قانونی با این کاندیدا و ابطال آرای وی، از اشاعه و ترویج چنین رفتارهای زشت و ناپسندی در انتخابات بعدی جلوگیری خواهند کرد؟

آقایان هیات نظارت! اینبار بحث بر سر جریان های سیاسی اعم از چپ و راست و میانه نیست. بلکه موضوع اصلی بی حرمتی به نظام، انقلاب و خون شهدا بوده که البته با کمی تحقیق می توان دریافت که این رفتار حتی در کشورهای غیرمسلمان نیز مرسوم نیست و تخلف محسوب می شود.

باید منتظر ماند و دید در نهایت هیات نظارت چگونه با رفتار غیراخلاقی ستاد این نامزد مقابله خواهد کرد؟

 

 

 




تاریخ انتشار : 26 خرداد 1392, 22:30



» اخبار مرتبط:

  • هیئت نظارت بر سر دوراهی تایید یا ابطال انتخابات شورای شهر بوشهر
  • تغيير در 3 شوراي استان پس از بازشماري آْراء
  • زمان اعلام صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی گچساران اعلام شد
  • امکان تغییر و جابجایی دراعضای شورای شهر بوشهر/ابطال انتخابات....
  • نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس نهم در كهگیلویه وبویراحمد اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟