مشروح اخبار


» رشد شاخص‌های عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته



معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد سال 1399 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شاخص‌های مختلف، نسبت به سال 1398، دارای رشد موثر و مثبت بوده است. 

دارا فرامرزی عنوان کرد: در سال 1399، 34 جلسه کارگروه تسهیل استانی برگزار و 569 پرونده در این جلسات بررسی و تعداد 636 مصوبه برای رفع موانع تولید و تحقق جهش تولید نیز ابلاغ شده است.
وی با اشاره به رشد 62 درصدی تعداد جلسات برگزار شده نسبت به سال 1398، افزود: در سال 1398 ، 21 جلسه برگزار و 120 پرونده طرح و 201 مصوبه جهت اجرا، ابلاغ شده بود.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: افزون بر رشد تعداد جلسات برگزار شده، در سایر شاخص های عملکردی از جمله تعداد پرونده های مطرح شده و تعداد مصوبات نیز به ترتیب شاهد رشد 374 و 216 درصدی نسبت به سال 1398 بودیم.
فرامرزی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون قریب به 74 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اجرایی شده اند.
وی با اشاره به ضرورت تسریع رفع مشکلات فعالین اقتصادی افزود: با توجه به صراحت قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی و ظرفیت های قانونی پیش بینی شده، از جمله مواد 61 و 62 قانون رفع موانع تولید، در سالجاری متقاضیان باید درخواست خود را بصورت الکترونیکی در سامانه ستاد تسهیل (به آدرس اینترنتی https://tashil.stsm.ir) ثبت و طرح درخواست‌ها و موضوعات مرتبط با تسهیل و رفع موانع تولید در کارگروه استانی خارج از سامانه تسهیل و رفع موانع تولید، قابلیت پیگیری و اجرا ندارد و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در زمان‌بندی تعیین شده در سامانه ، نسبت به حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کنند.
فرامرزی گفت: لازمه تحقق شعار سال"تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها" و بهبود فضای کسب و کار، افزایش هم افزایی بین همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی در همه بخش های اقتصادی استان و تلاش در تعیین تکلیف درخواست ها و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان در حداقل زمان ممکن و بدور از نگاه بخشی است.



تاریخ انتشار : 27 فروردین 1400, 16:53



» اخبار مرتبط:

  • اجرای ۷۱ ‌مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان
  • برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت
  • همه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید اجرا شود
  • تنش در کارگروه تسهیل کهگیلویه و بویراحمد/پتک بانک صادرات بر سر واحدهای تولیدی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟