مشروح اخبار


» بزرگواری:واردات بدون نیاز سنجی خیانت به کشاورزی است



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که نمایندگان مجلس همواره مخالف واردات محصولات کشاورزی به کشور بوده اند، گفت:

 

سیدعلی محمد بزرگواری  گفت: واردات میوه و محصولات کشاورزی موضوعی بود که در سال ۹۰ وقت بسیاری را از نمایندگان مجلس و به ویژه اعضای کمیسیون کشاورزی گرفت اما متأسفانه دولت کمتر توجهی به این موضوع نشان داده است.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی با بیان اینکه در سال های اخیر واردات میوه و محصولات کشاورزی یک مشکل اساسی بوده است، اظهار داشت: به رغم تذکرات فراوان درباره واردات محصولات کشاورزی شاهد بودیم که حدود دو ماه مانده به آغاز سال ۹۱ تعرفه واردات سیب و پرتقال صفر شد.

وی افزود: در حالی تعرفه واردات میوه صفر شد که مجلس خواهان همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت و کاهش واردات این محصولات است.

بزرگواری با بیان اینکه طبق ماده ۱۶قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی مسئولیت واردات میوه با وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: مطابق این ماده قانونی دخالت وزارت صنعت، معدن و تجارت در واردات میوه و محصولات کشاورزی ممنوع است اما متأسفانه عملکرد این وزارتخانه به گونه ای است که موجب  ظلم و ستم به بخش کشاورزی و کشاورزان می شود.

وی واردات بی رویه میوه و محصولات کشاورزی را موجب دلسردی و یاس کشاورزان در سال های اخیر دانست و گفت: در سال های اخیر خشکسالی و افزایش هزینه های تولید از یک سو و واردات بی حساب و کتاب محصولات کشاورزی از سوی دیگر کشاورزان را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

این نماینده مجلس هشتم عنوان کرد: متاسفانه واردات محصولات کشاورزی در اختیار تعداد معدودی است که آنها نقش به سزایی در کاهش یا افزایش ضرر و زیان بخش کشاورزی کشور دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیازسنجی بازار داخلی محصولات کشاورزی و دامی را از شروط صدور مجوز واردات دانست و گفت: اگر واردات محصولات کشاورزی و دامی بدون نیازسنجی انجام شود خیانت بزرگی به بخش کشاورزی و تولید کشور است./



تاریخ انتشار : 11 فروردین 1391, 10:27



» اخبار مرتبط:

  • وزارت صنعت ومعدن جواب "بزرگواری "را داد
  • گمرک باید پاسخگوی واردات میوه باشد
  • آیا گوجه فرنگی، پیاز و ... دیگر کمیاب نمی‌شود؟ /بشنوم حرف های" بزرگواری "را
  • نمره کمیسیون کشاورزی ۱۸ است/بزرگواری ابراز داشت
  • ما نیازمند یک برنامه ریزی کلان هستیم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟