مشروح اخبار


» درمانگاهی که با برق کارگاه بلوک زنی فعال است ! ومسئولان بی خیال



در روزگاری که سازمان های دولتی وغیر دولتی و مردم نهاد برای توسعه زیر ساخت های بهداشتی در سراسر جهان دست بکار شده اند ،قصه در گوشه ای دیگر از کهگیلویه فرق میکند.

درهفته های گذشته تا کنون 2 بار شاهد..


 

  • برنامه‌ریزی به منظور توزیع متناسب و عادلانهٔ نیروی انسانی و سایر امکانات (آموزش پزشکی و تسهیلات بهداشتی درمانی) کشور با تاکید بر اولویت برنامه‌های بهداشتی و رفع نیاز مناطق محروم و نیازمند.
  • فراهم نمودن تسهیلات لازم برای برخورداری همگان از خدمات درمانی در حدود امکانات از طریق ایجاد مراکز درمانی دولتی و بهبود استاندارد آنها و استفاده از همکاری مؤسسات خیریه و بخش خصوصی و انواع بیمه‌های درمانی.

  • این دو تنها بخش کوچکی از اهداف ووظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است،اما انگار این وظایف در استان کهگیلویه وبویراحمد بگونه ای دیگر تعریف شده است ،شایدهم نحوه برخورداری از این امکانات فرق کرده است.
    در روزگاری که سازمان های دولتی وغیر دولتی و مردم نهاد برای توسعه زیر ساخت های بهداشتی در سراسر جهان دست بکار شده اند ،قصه در گوشه ای دیگر از کهگیلویه فرق میکند.

    درهفته های گذشته تا کنون 2 بار شاهد حضور مسئولان بهداشتی درمانی استان در  برخی نقاط شهرستانهای کهگیلویه وچرام ولنده بوده ایم.
    بی شک  این حضور مایه دلگرمی و تعهد مسئولان در پیگیری نواقص سخت افزاری واحدهای درمانی وبهداشتی مستقر در روستاها وبخش ها را قابل ستایش میدانیم،میخواستیم این حضور مستمر جناب غفاری را بحساب دولت تدبیر بنویسیم ،دیدیم که این نوعی توهم بیش نیست .
    ولی با مرور اتفاقات گذشته یاد سخنرانی شدید الحن حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی افتادیم که وقتی جوابیه جناب غفاری نتوانست این روحانی دلسوز را متقاعد کند،خوشبختانه معاونین و ارشدترین مسئول بهداشتی استان مجبور شدند راهی منطقه محروم قلعه رئیسی گردیده، تا از نزدیک مشکلات آنها را  بررسی نمایند.
    اقدامی که ما آن را حق مردم عزیز ومستحق این نقطه ازاستان میدانیم،ولی انتظار داریم حضرتعالی به ابهامات افکارعمومی پاسخ دهید .
    به گزارش خبرنگار راک نیوز ؛ بمنظور برخورداری مردم دهستان راک از خدمات درمانی در سال 1390 ساختمان درمانگاه شهدای والفجر راک که توسط یک فرد خیر تقبل هزینه شده بود دراقدامی نمادین واسمی افتتاح شد.
    پس از 2 سال واندی انتظار سر انجام این درمانگاه در تابستان امسال رسما شروع به فعالیت کرد ،اما گفتن اینکه چگونه برق این واحد درمانی تامین میگردد ،اگرجنبه هشدار نداشته باشد یقینا حتی اگر مسئولان اداره برق نشنوند،نوعی تبلیغ بد آموزی خواهد بود.
    جناب اقایان دکترنبوی زاده! وغفاری؛ آیا شما واقف هستید که این مرکز درمانی ازطریق انشعابی غیر مجاز از کارگاه بلوک زنی در جوف خود تامین برق میشود؟
    شیوه ای غیر استاندارد که هر لحظه احتمال دارد سبب خسارات  به اموال بیت المال گردد ،و رویای مردمی که دسترسی به حداقل امکانات بهداشتی را دوسالی هست با آن ایام میگذرانند،به باد خواهد


    اگرمبنا را ذهنیات ما که نه بل گفته های شما قرار داده که فرمودید از مارگون تا قلعه رئیسی اقدام به سرکشی از مراکز نمودید بازهم جای سوال های ماباقی است ! 
    آیا درمانگاه راک فاقد نیاز به بازدید بوده و یا نکندشنیدن مشکلات از زبان مردم منطقه برای شما امری مهم جلو نمیکرد؟
    شمادرسفر قبلی گفتید بعلت کمبود وقت نتوانستید از این مرکز بازدید نمایید ،حال سوال اینجاست در سفر دیروزتان چی؟ آیا بازهم وقت کم آوردید؟ 
    ضمن احترام بحقوق همه مردم استان در برخورداری از امکانات مناسب بهداشتی این سوال پا برجاست که آقای غفاری در سفر قبلی خود ازچرام تالنده وقلعه رئیسی را بازدید نموده ولی درمانگاه دهستان راک که در 12 کیلومتری دهدشت واتفاقا در مسیر عبور به قلعه رئیسی بوده به چشم معاون دانشگاه علوم پزشکی نیامده!!!
    راستی آیا باید برای گرفتن حق مردم این دهستان دست به دامن تریبونی شد تا مسئولان مرحمتی کنند؟

    لطفا شما بفرمایید براساس چه معیارهایی سرکشی به مراکز درمانی را برنامه ریزی نموده بودید که در هر دو سفر گذر به دهستان راک وبررسی نواقص درمانگاهی که نه برق استاندارد دارد و نه انشعاب گاز،  گنجانده نشده بود ؟
    جناب دکتر نبوی زاده ! حضرتعالی دیروز در لنده فرمودید که از پیگری های نماینده محترم شهرستان در امور سلامت وبهداشت تشکر میکنید، راستی ایا پشیزی از این پیگیری ها شامل مردم دهستان راک نمیشود؟
    معاون محترم دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد! ؛قریب 3000نفر مردم دهستان راک برای بهره مندی از حداقل امکانات بهداشتی باید چگونه خواسته های خود را مطرح کنند !تا در دل مهربان ورئوف شما اثر گذار باشد!!
    اساسا درنگاه مسئولان علوم پزشکی استان این مردم شهروند درجه چند محسوب میگردند!
    امیدواریم جوابی اصولی ،مردم پسند ومنطقی از مسئولان محترم و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دریافت گردد .



    تاریخ انتشار : 22 مهر 1392, 00:17



    » اخبار مرتبط:

  • روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی:مشکل برق درمانگاه راک برطرف شد
  • آیا انتقادات تند امام جمعه قلعه رئیسی مسئولان را به کهگیلویه کشاند ؟یا..
  • خبر رسانی "راک نیوز"درمورد مرکز بستردرمانی شهر «قلعه‌رئیسی»وتوضیحات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  • نشست پیگیری مشکلات بهداشتی مناطق قلعه‌رئیسی و جاورده /پیگیری راک نیوز جواب داد
  • بستر درمانی قلعه رئیسی فاقد امکانات اولیه!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟