مشروح اخبار


» ˈ افشین امینی گفت :صادرات 40 میلیون دلاری کالا از گمرک البرز به خارج از کشور



مدیر کل گمرک استان البرز گفت: 39 میلیون و 680 هزار 330دلار انواع کالا در هفت ماهه سال جاری از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شده است .

     

به گزارش راک نیوز ؛ افشین امینی ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه برابر افزایش نشان می دهد.

وی یادآور شد: در هفت ماهه سال گذشته 13 میلیون و 591 هزار و 119 دلار انواع کالا از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شد.

وی بیان کرد: وزن این کالاها 243 میلیون 201 هزار و 578 کیلو گرم بود که به کشورهای عراق ، افغانستان ، پاکستان ، آلمان ، ترکیه ، گرجستان ، ترکمنستان ، انگلستان ، ازبکستان و سوریه صادر شده است. 






                                                                                                                                      alt

ˈ
امینی گفت: عمده کالاهای صادراتی استان البرز در این مدت شامل لبنیات ، تخم مرغ ، خمیر های غذایی پخته نشدهˈ ماکارونی ˈ ، لوله و پروفیل و گریس بوده است.

وی افزود: همچنین در هفت ماهه امسال ، 191 میلیون و 275 هزار و 961 دلار انواع کالا به وزن 19 میلیون 284 هزار و 119 کیلو گرم از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته در همین مدت 219 میلیون و 605 هزار و 241 دلار انواع کالا وارد کشور شده بود.

امینی گفت: این کالاهای وارداتی بیشتر شامل پارچه ، قطعات خودرو، رایانه و لوازم و تجهیزات جانبی آن ، تلفن همراه ، دوربین مداربسته و قطعات تلویزیون بوده است .

فرودگاه بین المللی پیام کرج 26 فروردین ماه سال 69 راه اندازی شد و منطقه ویژه اقتصادی آن نیز در تیرماه سال 82 آغاز به کار کرد.

این فرودگاه در زمینی به وسعت 10 هزار هکتار در جنوب غربی کرج و 55 کیلو متری غرب تهران واقع شده که سه هزار و 600هکتار آن مربوط به منطقه ویژه اقتصادی است که اداره کل گمرک استان البرز در کنار منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد.
گفتنی است امینی سابقه مدیریت گمرک شهیدرجایی بندرعباس بعنوان بزرگ ترین گمرک تجاری ایران را قبل از این برعهده داشته است.




تاریخ انتشار : 28 آبان 1392, 12:21



» اخبار مرتبط:

  • افزايش 26 درصدي صادرات
  • 5 میلیون و 322 هزار دلار کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد
  • رشد19درصدی صادرات در10ماهه امسال
  • صادرات کالا از فارس به دیگر کشورها
  • افزایش 19 درصدی صادرات کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود