مشروح اخبار


» مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمدخبرداد:افزایش نزاع دراستان!



کامروز امینی با  توصیه به مراجعین معاینات پزشکی قانونی، بیان کرد: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع ...


کامروز امینی با اشاره به آمار نزاع ها در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در چهار ماه نخست سال جاری دو هزار و 602 نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند.

 

وی ادامه داد: از تعداد مراجعین 644 نفر زن و یکهزار و 958 نفر مرد بوده اند که این رقم 32.6 درصد کل پرونده های معاینات بالینی را تشکیل می دهد.

 

مدیر کل اداره پزشکی قانونی استان با بیان اینکه در مدت مشابه سال 92 آمار مراجعین مدعی نزاع دو هزار و 506 نفر بوده، تصریح کرد: نزاع ها در سال 93 به میزان 3.8 درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری هفت هزار و 981 نفر جهت انجام معاینات بالینی به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد دو هزار و 324 نفر زن و پنج هزار و 657 نفر مرد بوده اند.

 

امینی مراجعین نزاع را جزء دسته های معاینات عمومی بیان کرد و افزود: موارد از قبیل همسرآزاری، کودک آزاری، خودزنی، دیگر زنی و غیره در این دسته قرار می گیرند.

 

توصیه های مدیر کل اداره پزشکی قانونی استان به مراجعین معاینات پزشکی

 

وی با توصیه به مراجعین معاینات پزشکی قانونی، بیان کرد: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است، لذا معاینه دقیق ‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

 

مدیر کل اداره پزشکی قانونی استان یکی از باورهای نادرست را طول درمان در پزشکی قانونی بیان کرد و گفت:برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

 

امینی تأکید کرد: در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم که این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، لذا صبر و شکیبایی بیشتر مراجعین را می طلبد.

 

مدیر کل اداره پزشکی قانونی استان یادآور شد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند. سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

 

وی با بیان اینکه صدمات ایجاد شده در نزاع (شامل آثار ضرب و جرح) یا مشمول دیه است یا ارش ابراز داشت: در دیه "که مقدار مالِ معینی است و در شرع مقدس به سبب جنایات غیرعمدی بر نَفس، عضو یا منفعت یا جنایات عمدی در مواردی که به هر جهت قصاص ندارد، مقرر شده‌ است.

 

امینی اظهار کرد: اَرش نیز "دیه غیر مقدر است و میزان آن در شرع تعیین نشده است و دادگاه با لحاظ نوع و کیفیت جنایت و تآثیر آن بر سلامت مجنی علیه و میزان خسارت وارده با در نظر گرفتن دیه مقدر و با جلب نظر کارشناس میزان آن را تعیین می کند."

 

وی در پایان بیان داشت: در مواردی که برای صدمه وارده دیه مقدر وجود نداشته باشد کارشناس پزشکی قانونی بر اساس نوع جراحت و کیفیت آن و تأثیر بر سلامت مُجنی علیه و ایجاد یا عدم ایجاد نقص عضوی و تأثیر در کارایی عضو یا اندام اقدام به تعیین ارش می کنند که میزان ارش نسبت به دیه کامل انسان تعیین می شود

 



تاریخ انتشار : 17 مرداد 1393, 09:18



» اخبار مرتبط:

  • مردم‌کدام استان‌ها بیشترین نزاع را داشته‌اند؟ + نمودار
  • بیشترین فراوانی پرونده های ارجاعی به پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد با موضوع روان پزشکی است!
  • پزشکی قانونی گچساران پزشک ندارد!
  • پزشکی قانونی آخرين آمارقربانيان زلزله را اعلام كرد
  • 12نفر در اثر مصرف مواد مخدر درکهگیلویه و بویراحمدجان باخته اند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟