مشروح اخبار


» مراسم سومین سالگرد آیت الله ملک حسینی در شیراز برگزار شد



مدیرحسینیه و خیریه پور اسلامی شیراز چهارشنبه شب در این آیین از آیت الله ملک حسینی به عنوان فقیه مجتهد و عالم جلیل القدری نام برد که در دوران عمر پر برکت خود اقدامات موثری در حوزه دین و خدمت به مردم انجام داد .


مراسم سومین سالگرد آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی نماینده سابق ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و رییس مدرسه خان شیراز در محل حسینیه و خیریه پور اسلامی شیراز برگزار شد.

به گزارش راک نیوز از شیراز ، مدیرحسینیه و خیریه پور اسلامی شیراز چهارشنبه شب در این آیین از آیت الله ملک حسینی به عنوان فقیه مجتهد و عالم جلیل القدری نام برد که در دوران عمر پر برکت خود اقدامات موثری در حوزه دین و خدمت به مردم انجام داد .
کریم پور اسلامی افزود: آیت الله ملک حسینی مجاهدی غیور و شجاع و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود و همواره دلسوز مردم، نظام و یار و همراه امام و رهبری بودند.
پور اسلامی در خاتمه ضمن تسلیت این مصیبت عظما به خاندان جلیل ملک حسینی بویژه فرزند ایشان آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عضو خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه مدرسه خان و یاسوج اظهار داشت : مسئولان باید با ادامه راه این بزرگان دینی و الگوگیری از شخصیت های معنوی چون ایت الله فقید ملک حسینی در جهت رفع مشکلات جامعه بیشتر گام بردارند.
ایت الله سید کرامت الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ در خانواده ای متدین و اهل علم متولد شد. پدر وی آیت الله سید صدرالدین ملک حسینی و والده ایشان سیده فاطمه بودند.
اجداد وی از علماء و سادات مورد احترام و اعتبار منطقه بوده اند. اجداد وی مرحوم آیت الله بزرگ سید حبیب الله فرزند سید صدرالدین محمد فرزند میر سید علی شیر فرزند میر شمس الدین محمد فرزند میر محمد یوسف فرزند میر سید محمد باقر فرزند میر سید ملک حسین بودند.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود یاسوج آغاز کرد و سپس برای ادامۀ تحصیلات عازم شیراز شد.
در سال ۱۳۲۵ به قم سفر کرد و در درس اساتید حوزۀ علمیۀ قم، از جمله آیت الله بروجردی شرکت کرد و در سال ۱۳۴۰ موفق به کسب درجۀ اجتهاد شد.
آیت الله ملک حسینی با شروع مبارزات برضد حکومت پهلوی، تا پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت های مبارزاتی پرداخت و پس از انقلاب، مسئولیت عشایر منطقۀ کهگیلویه را بر عهده داشت.
وی که نمایندۀ ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود، در دورۀ چهارم مجلس خبرگان رهبری نیز نمایندگی مردم این استان را بر عهده داشت.
آیت الله ملک حسینی در آبان ماه ۱۳۹۱ دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است مراسمی به همین منظور روز پنج شنبه 14 آبانماه در شهر یاسوج برگزار میگردد.



تاریخ انتشار : 14 آبان 1394, 13:04



» اخبار مرتبط:

  • روز عید غدیر:مجلس بزرگداشت آیت الله ملک حسینی درشیرازبرگزارشد
  • چهلمين روز درگذشت آيت الله ملک حسيني در شيراز
  • تاریخ برگزاری مراسم سالگرد رحلت آیت‌لله ملک‌حسینی مشخص شد
  • زندگینامه: سید شرف‌الدین ملک حسینی
  • مراسم ختم همسر آیت الله ملک حسینی در قم و تهران برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود