مشروح اخبار


» برگزاری یکمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محقق



مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت این عالم ربانی در مسجد فاطمه الزهرا (س) دهدشت با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.


به گزارش راک نیوز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن محقق استاد اخلاق و عرفان از تباری پاک و جلیل القدر از استادان حوزه اهواز بامداد جمعه (۲۴ شهریور) به ملکوت اعلی پیوست.

این مجتهد گرانقدر در کهگیلویه وبویراحمد چشم به جهان گشود که اطلاعات گسترده، بیان جذب و لحن شیرین این عالم ربانی، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از راهجویان بود.

این فقیه مردمی دروس حوزوی خود را در شهر قم و اهواز در محضر استادان به نام حوزه همچون آیت الله العظمی می‌رسید.

علی بهبهانی، آیت‌الله العظمی شیخ ابوالحسن انصاری، آیت الله العظمی مروج دنبال کرد که پس از اتمام درس‌های حوزه به تعلیم و تربیت شاگردان بسیاری در حوزه علمیه بهبهانی اهواز و تدریس در دانشگاه و تألیف کتاب صرف کردند.

تسلط آن دانشمند بر آیات، روایات، ادعیه، تاریخ اسلام و زیست سلوکی علما، میراث تمدنی، عرفان و اخلاق بر رشد مخاطبان مؤثر بوده که علاقه‌مندان به‌اندیشه این خطیب سخندان می‌توانند از تألیفات وی از جمله:

شرح دعای کمیل، شرح خطبه همام، وصف پرهیزکاران، پنجاه مجلس در اخلاق و شورشیدایی بهره‌مند شوند.

این عارف بصیر و سالک خبیر، بانی مسجد امام جواد (ع) در منطقه «پاداش شهر» اهواز، مرکزی فرهنگی و معنوی از مساجد قدیمی اهواز و محل شهادت جوانانی است که در راه دفاع از میهن اسلامی مقابل دشمن‌ایستادند.

آن مرحوم پس از اتمام درس‌های حوزه عمر خود رابه تعلیم و تربیت شاگردان بسیاری در حوزه علمیه آیت اله بهبهانی اهواز و تدریس در دانشگاه و تالیف کتاب صرف کرد.

"شرح دعای کمیل"، "شرح خطبه همام، وصف پرهیزکاران"، پنجاه مجلس دراخلاق و شورشیدایی از جمله آثار این عالم برجسته است.حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن محقق در "کهگیلویه وبویراحمد" چشم به جهان گشود و دروس حوزوی خود را در شهر قم و اهواز در محضر استادان بنام حوزه همچون آیت الله العظمی میرسید علی بهبهانی، آیت‌الله العظمی شیخ ابوالحسن انصاری وآیت الله العظمی مروج گذراند.

وی ۲۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ در شهر اهواز درگذشت و پس از تشییع بر دستان مردم ولایت مدار و قد شناس استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در آرامستان دهدشت به خاک سپرده شد.


لازم به توضیح است که فردا یکشنبه ۲۵ شهریور ماه مراسم یادبودی در شهر اهواز برگزار می شود.



تاریخ انتشار : امروز, 09:31



» اخبار مرتبط:

  • بزرگداشت مرحوم آیت الله محقق در یاسوج برگزار می شود+زمان و مکان
  • مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله حاج سید محمد حسن محقق برگزار می شود
  • مراسم ختم عالم ربانی حاج سید محمد حسن محقق در تهران +زمان ومکان
  • مرحوم محقق عمر خود را در راه ترویج مکتب و فرهنگ اهل بیت(ع) صرف نمود
  • مراسم بزرگداشت آیت الله حسینی در مدرسه خان شیراز برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟