مشروح اخبار


» خدیجه بانوی بزرگ کرامت وخورشید احسان



حضرت خدیجه (س) بانوی بزرگ کرامت و خورشید احسان
مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر در سخنانی اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) بانوی بزرگ کرامت، خورشید احسان و بانوی بزرگواری است که 25 سال در بحرانی‌ترین دوران صدر اسلام در کنار پیامبر بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت الاسلام سید نورالله موسوی نیا با اشاره به فضایل حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه (س)بانوی بزرگ کرامت، خورشید احسان و بانوی بزرگواری است که 25 سال در بحرانیترین دوران صدر اسلام در کنار پیامبر بود، ایشان بانویی بسیار شریف، ثروتمند، با آبرو و احترام و عزت در جامعه عرب جاهلی بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: نهال نوپای اسلام در شمع گرم دستانش جان می گرفت و به درختی تناور تبدیل می شد. در آن زمان که بت و شمشیر و شیطان، حاکم بود و دختران عروس گورها می شدند و دستان سرد خاک، گرمای زندگیشان را می سترد، لطیف رنگین احساس و یاریش، رسول خدا (ص) را از تنهایی بیرون می آورد.

وی اضافه کرد: شیفتگی ایشان به پیامبر به خاطر گرایش به حق و حق پرستی بوده است. ایشان در میان زنان اولین کسی است که در آن جامعه جهل و تاریکی و ظلالت که فقط بت پرستی حاکم بود و دین حق چندان موقعیتی نداشت اسلام را میپذیرند و به پیامبر اکرم ایمان میآورند و از حضرت حمایت میکنند. از فضیلت های حضرت خدیجه(س)، مقامی است در بهشت که از سوی خداوند به ایشان وعده داده شده است. پیامبراکرم(ص) نیز بارها این مسئله را به خدیجه بشارت می داد و می فرمود: «در بهشت، خانه ای داری که در آن رنج و سختی نمی بینی». تاریخ‏نگاران، بارها از او با عنوان‏هایی همچون «بانوی دوراندیش و خردمند» یا «بانوی عاقل» یاد کرده ‏اند. لقب «بانوی بانوان قریش» که در آن زمان به وی داده شد، نشان دهنده جایگاه او در میان مردم است.



تاریخ انتشار : 9 مرداد 1391, 18:19



» اخبار مرتبط:

  • نگرانی مردم از نوسانات برق در لنده
  • جایگاه جوانان در سیاست های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی
  • نور زمين و آسمان از نور فاطمه (س) است.
  • دو بانوی کهگیلویه و بویراحمد عضو تیم ملی کیک بوکسینگ شدند
  • 2شغله ها را بی خیال/خانمی با 7 شغل درکهگيلويه وبويراحمد !
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟