مشروح اخبار


» انتقاد تند استاندار از برخی مدیران ؛فشاگری عجیب دیودیده علیه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری ؛ صادرات صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد "صفر"



نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضای این نشست برگزار شد.

به گزارش راک نیوز از یاسوج؛ دراین نشست که در سالن شماره یک استانداری برگزار گردید، هر یک از اعضاء طبق روال مرسوم  با مشتی اعداد وارقام در جلسه حضور پیدا  کردند تا با بیان آمارهایی که اثری از آنها در جامعه دیده نمی شود رفع تکلیف کنند اما این بار  تیرشان به سنگ خورد وقتی اختلاف فاحش بین ارقام داد استاندار را در آورد و گمان می رود استاندار دریافته است که دغدغه رسانه در انتقادات از دیودیده و باقری در سکون وپسرفت حاکم بر این ادرات کل بی دلیل نبوده است.

براساس این گزارش ؛ داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد دراین نشست گفت : صادرات محصولات غیرنفتی استان در سال ۹۷، ۸ میلیون و‌۳۰۰ هزار دلار بود که تمامی محصولات صادراتی در بخش صنعت بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عمده محصولات صادراتی پودر و عصاره شیرین، لوازم آرایشی و بهداشتی، سیمان و موکت بوده که میزان صادرات از کمرگ استان ۳.۳ میلیون دلار و صادرات سیمان کرینکت ۴/۸ میلیون دلار است و کشورهای افغانستان، عراق، آلمان، امارات و کویت هدف صادراتی استان هستند.
وی با بیان اینکه برای صادرات استان سند تهیه کردیم، افزود: هدف‌گذاری صادرات استان در بخش کشاورزی ۲.۵ میلیون و بخش صنایع دستی  ۸ دهم میلیون دلار بود اما در این دو بخش آماری از صادرات ثبت نشده است.
صحبت‌های دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، استاندار را متقاعد نکرد و او به دیودیده تذکر داد، اولاً اینکه شما قرار بود همه حرف‌هایت را مستند و به صورت پاورپوئینت ارائه دهی که دیودیده گفت: همکارانم درگیر ستاد تنظیم بازار بودند که احمدی کوتاه نیامد و به او گفت: «شما همانند ترافیک تهران، همه ایرادات را به گردن تنظیم بازار می‌اندازید و در نهایت ما تنظیمی در این بازار شما نمی‌بینیم.»
در ادامه احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به نظر می‌آمد برایش محرز شده بود که سازمان صنعت، معدن و تجارت توانی برای رفع مشکلات صادرات استان ندارد، خطاب به داریوش دیودیده گفت: حرف‌ها باید مستند باشد و ما حرف مستند می‌خواهیم، شما کاغذی در دست گرفتید و مطالب و آماری به سرعت قرائت می‌کنید و رد می‌شوید، اصلا ما از کجا بدانیم که آنچه می‌خوانید همان چیزی است که نوشته است؟
    بعد از این آمار، استاندار از دیودیده پرسید که شما بر چه اساسی و با کدام مستند این آمارها را اعلام می‌کنید؟ مگر نباید پایه صادرات شما مشخص باشد و بعد با ارائه یک مکانیسم بگویید که می‌خواهید آن را به ۸٫۳ میلیون دلار برسانید.
 
دیودیده که چاره‌ای نداشت و نتوانست خودش را از دست سئوالات استاندار رها کند، گفت: واقعیت این است که ما آمارمان را از خود ادارات و واحدهای تولیدی می‌گیریم! حالا فرض کنیم واحدهای صادارتی آماری را با کم و زیاد به شما بدهند، شما چشم بسته به عنوان سند توسعه صادارت یک استان اعلام می‌کنید؟ و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنید؟ آقای دیودیده واقعا این نشد کار کردن!
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از آمارهای اعلامی از سوی مدیران عصبانی شد و بیان کرد: «سه لیست در دست سه مدیر ما است که هر کدام یک آمار متفاوتی است؛ من مانده‌ام که این چه وضعی است؛ اصلا جدی نگرفتید! شما مدیران برای چه حقوق می‌گیرید؟ چرا عضو کارگروه صادرات هستید؟»

به گزارش راک نیوز ؛ استاندار خواستار پای کار آمدن مدیران دستگاه‌های اجرایی [دیودیده و همکارانش، الیاس تاج الدینی جهاد کشاورزی و محمود باقری میراث فرهنگی و بهنام احمدی] برای توسعه صادرات غیر نفتی شد و گفت: جهاد کشاورزی آمار صادرات خود را جدی بگیرد و باید وظیفه هر دستگاه در زمینه صادرات مشخص باشد. چندین بار است که این را می‌گویم و می‌خواهم. این شیوه کار کردن را بیش از این نمی‌توانم تحمل کنم.
بعد از سال‌ها فعالیت کارخانه سیمان مارگون و سیمان یاسوج و دیگر واحدهای تولیدی معروف استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز این استان مشکل صادرات دارد و جلسات متعدد مسئولان این استان هم هیچگونه نتیجه‌ای در این زمینه نداشته است. امید می‌رود که با افزایش تولید محصولات غیرنفتی، مسئولان هم زیرساخت‌های صادرات را تقویت نمایند. موضوعی که بعد از 40 سال هنوز نسبت به آن غفلت ورزیده می‌شود.
داریوش دیودیده این روزها با حواشی رفتن و یا ماندنش در سازمان صنعت، معدن و تجارت چنان درگیر است و تلاش او برای ماندن در قدرت هم همواره در رسانه‌ها مورد بحث است. اطلاعات ناقص او در این جلسه و انتقادهای احمدی از دیودیده شاید موجب شود تا استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تصمیمش در کنار گذاشتن دیودیده و سپردن این سازمان بزرگ به فرد توانمندتر پافشاری کند.



تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1398, 21:42



» اخبار مرتبط:

  • ۶۶۱ تن محصولات غیر نفتی استان به خارج از کشور صادر شد
  • بیش از دو میلیون دلار صادرات از کهگیلویه و بویراحمد طی 9ماهه امسال
  • اختصاص شش میلیارد به زیرساخت معادن استان
  • 85 درصد رشد صادرات کهگیلویه و بویراحمد
  • صادرات 2 هزار تن سلستین به کشور چین
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود