مشروح اخبار


» درباره صلح نوبل



هر سال اين روزها، روزهاي اعلام اسامي برندگان جايزه نوبل است. ما که سال‌ها است با جايزه نوبل قهر هستيم و به اعلام اسامي برندگان اين جايزه معترض هستيم، چرا که هيچگاه ابتکارات و اقدامات بزرگ را نمي‌بيند و به آنها جايزه نمي‌دهد! مثلا همين امسال مي‌شد جايزه شيمي‌نوبل را به بعضي مسوولان اقتصادي کشور ما اهدا کنند که با فرمولي کشف نشدني، «ريال» را به خس و خاشاک تبديل کرده‌اند! اما از اين مشکل تاريخي که بگذريم، امسال مي‌توان جور ديگري هم به نوبل گير داد! در خبرهاي ديروز آمده بود که از ميان بيش‌از 100 نامزد کسب جايزه صلح نوبل، اتحاديه اروپا موفق شده جايزه صلح نوبل سال 2012 را به خود اختصاص دهد . اين اقدام رويم به در و ديوار، گلاب به رويتان، آنقدر بزرگ است که لازم است کمي تا قسمتي تفسير شود :

1- احتمالا کميته نوبل، فرق بين اتحاديه اروپا و نلسون ماندلا را نمي‌داند! در مراسمي که به منظور اعلام برنده جايزه صلح نوبل در اسلو برگزار شده بود، اعلام شد که با بررسي‌هاي انجام شده و راي داوران، اتحاديه اروپا به خاطر گام‌هاي مفيد در شش دهه گذشته در راستاي تحقق صلح در اروپا داشته شايسته‌ترين گزينه براي دريافت جايزه صلح نوبل شناخته شد.

2- احتمالا کميته نوبل، معناي صلح را هم درست متوجه نشده است! بعضي‌ها اعتقاد دارند که صلح، استراحت بين دو تا جنگ است! احتمالا خواهران و برادران محترم کميته انتخاب برندگان جايزه نوبل، اين تعريف براي صلح را پذيرفته است . واقعا هم اروپا در شش دهه گذشته، بين جنگ‌ها استراحت خوب و مفيدي داشته و خودش را براي جنگ بعدي به خوبي آماده کرده است !

3- احتمالا کميته نوبل، معناي جايزه را هم درک نکرده است . آدم جايزه را به کساني مي‌دهد که سرش دعوا نکنند. الان اگر در اتحاديه اروپا سر تصاحب اين جايزه جنگ و زد و خورد شکل گرفت، چه بايد کرد؟! اگر اين اتفاق بيفتد خوب است سال ديگر جايزه صلح را به کميته نوبل بدهند که اين همه به صلح خدمت کرده است!




تاریخ انتشار : 22 مهر 1391, 07:16



» اخبار مرتبط:

  • اتحادیه اروپا برنده جایزه صلح نوبل شد
  • سازمان منع سلاح شیمیایی برنده جايزه صلح نوبل‌ شد
  • جايزه‌ام را به هيچ کس تقديم نمي‌کنم!
  • جشنواره تئاتر عروسكي با معرفي برگزيدگان در ياسوج خاتمه يافت
  • تاجري که 70 ميليون تومان دارايي اش را از دست داد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود