مشروح اخبار


» تسویه حساب شخصی دوست سابق در اینستاگرام



رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کشف یک پرونده تهدید وارسال مطالب توهین آمیز در شبکه‌‌ اجتماعی اینستاگرام ، تصریح کرد : توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم فضای مجازی بوده  که دارای مجازات می‌باشد و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پی گیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.


به گزارش راک نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرگرد روح الله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخص ناشناسی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز به اینجانب کرده است، موضوع پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرگرد روح الله شهبازی‌پور افزود: پس از انجام اقدامات پلیسی در خصوص پرونده، متهم که دوست سابق شاکی بود شناسایی و طبق دستور مقام قضایی مبنی بر احضار وی،به این پلیس فراخوانده شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در راستای بررسی های صورت گرفته توسط افسران این پلیس متهم با توجه به ارائه مستندات به جرم خود اعتراف نمود و انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی به علت اختلافات شخصی با شاکی عنوان کرد .

سرگرد شهبازی‌پور با بیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در این فضاها توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم بوده که مطابق قانون‌، دارای مجازات می‌باشد، بنابراین با توجه به نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت است و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

سرگرد شهبازی‌پور یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقییقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: کاربران هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.



تاریخ انتشار : 9 مهر 1398, 08:08



» اخبار مرتبط:

  • انتقام گیری باجناق کینه‌جو در شبکه اجتماعی واتسآپ
  • دستگیری عامل فروش مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی
  • آرایشگر زنی که اقدام به انتشار تصاویر مشتریان خود در شبکه های مجازی می کرد در یاسوج دستگیر شد/جزئیات
  • اقدام غیر اخلاقی مربی با شاگرد /اعتماد زیاد شاگرد به مربی ورزشی، دردسرساز شد
  • نقشه پلید خانم منشی برای مدیر یک شرکت در بندرعباس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود