مشروح اخبار


» هشدار درخصوص احتمال تکرار حوادث ناشی از سیل در سال98



مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد: تازمانیکه رابطه ما با طبیعت غارتگرانه باشد، تهدید سیل وجود دارد. 

به گزارش راک نیوز، سید اسدالله هاشمی از احتمال تکرار حوادث تلخ سیل سال 97 خبرداد و گفت: تا زمانیگه رابطه انسان و طبیعت بهبود پیدا نکند و نگاه ها به طبیعت غارتگرانه باشد سایه تهدیدسیل  همچنان باقیست . 
وی گفت: سیل یک پدیده طبیعی است و حتی خرابی های ناشی از آن هم تا حدی طبیعی است اما عواملی مانند بی توجهی به حریم رودخانه ها , نادیده گرفتن مسائل فنی ساختار حوزه آّبی و تخریب طبیعت باعث می شود که ویرانی های ناشی از سیل‌ها گسترده تر شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود:  آنچه خرابی بیشتری به بار می آورد گل آلودگی سیل است، نه حجم سیل. 
 وی با این توضیح که چون هر چه آب گل‌آلودتر باشد، غلظت آب بالا می‌رود و در این صورت جریان آب به راحتی می تواند اجسام حتی سنگین را شناور کرده و با خود ببرد، عنوان کرد: در اثر فرسایش خاک سیل گل آلود می شود.هاشمی تصریح کرد: این فرسایش هم نتیجه تخریب اراضی بالادست رودخانه ها،  نابودی جنگل ها، ساحل سازی و تخریب حواشی رودخانه ها به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز است. متاسفانه در کشور ما به همین دلایل خاک فرسایش یافته و با جریان آب شسته می شود و به حرکت در می آید و باعث گل آلودگی سیل می شود. 
 
هاشمی در ادامه با بیان اینکه دومین مشکل که باعث می شود سیل ها ویرانگرتر باشند نادیده‌گرفتن بستر سیلابی رودخانه ها است، بیان کرد: وقوع سیلاب در مناطق خشک و نیمه خشک مثل ایران امری طبیعی است. اما می شود با طبیعت مهربان تر رفتار کنیم تا شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.
 
 



تاریخ انتشار : 2 آبان 1398, 10:38



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران:4متخلف شکار و صید در شهرستان گچساران دستگیر شدند
  • آسیب آلودگی نفتی به دو کیلومتر از عرصه های طبیعی گچساران
  • تخریب 10هزار و 500 متر مربع از منابع طبیعی منطقه حفاظت شده كوه سرخ
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت
  • (5 ژوئن) ؛ مصادف با روز جهانی محیط زیست
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟