مشروح اخبار


» چرا بعد از خانه‌نشيني 11 روزه احمدي‌نژاد عطسه نکرديد



سخنگوي کميسيون امنيت ملي گفت: من در رفتار هيئت رئيسه خدشه‌اي نمي‌بينم. متاسفانه جرياني در مجلس حضور دارد که به بهانه مقابله با لاريجاني با نظام، مصالح کشور و امنيت ملي بازي مي‌کند.

سيد حسين نقوي حسيني در گفت‌و‌گو با ايلنا، گفت: استيضاح هيئت رئيسه مطابق آيين نامه امکان پذير است همانطور که سوال از رئيس جمهور با ارائه يک چهارم امضاي نمايندگان مجلس مي‌تواند اعلام وصول شود، استيضاح هيئت رئيسه هم امکان پذير است.

وي ادامه داد: اما اين سوال مطرح مي‌شود که چرا آقايان اقدام هيئت رئيسه را زير سوال مي‌برند؟ هيئت رئيسه قسم خورده اين کار را انجام دهد حالا که به قسم خود عمل و طرح سوال را اعلام وصول کرده مي‌خواهند استيضاح کنند؟ اين نمايندگان بالاخره آيين نامه قبول دارند يا ندارند؟

عضو کميسيون امنيت ملي با ابراز تعجب از اينکه چطور ممکن است برخي نمايندگان بعد از اعلام وصول طرح مدعي شوند که امضاي خود را پس گرفته‌اند، تاکيد کرد: پس گرفتن امضا يعني چه؟ پس گرفتن امضا آداب دارد. بايد به هيئت رئيسه نامه رسمي نوشته شود و هيئت رئيسه موظف است که اعمال کند. پس گرفتن امضا که نمي‌تواند در جيب بنده باشد يا تلفني به من اعلام شود.

وي افزود: بايد در نظر داشت که تاريخ اعلام وصول در اين مساله به طور خاص ملاک است. در لحظه اعلام وصول بايد بالاي 73 امضا باشد. اگر قبل از اعلام وصول درخواست داده‌اند هيئت رئيسه بايد پاسخگو باشد. اين افراد دروغگو هستند و دروغگويي آ‎ن‌ها در صحن علني مشخص شده است.

نقوي حسيني با تاکيد بر اينکه پس گرفتن امضا حتما در دفتر هيئت رئيسه مجلس به ثبت خواهد رسيد خاطر نشان کرد: مگر پس گرفتن امضا به اين صورت است که از جلوي دفتر هيئت رئيسه رد شوي و بگويي مي‌خواهم امضايم را پس بگيرم؟ اين افراد انصاف ندارند چون هيئت رئيسه دفتر ثبت دارد و هر در خواستي در آن ثبت خواهد شد.

نماينده ورامين اقدام هيئت رئيسه را به موقع دانسته و تصريح کرد: اصلا فرض کنيم اقدام هيئت رئيسه ابهام دارد، اين ابهام در ‌‌‌نهايت به خود شما بازمي گردد. هيئت رئيسه به آيين نامه عمل کرده و اگر اعلام وصول نمي‌شد بايد استيضاح مي‌شد.

وي گفت: من در رفتار هيئت رئيسه خدشه‌اي نمي‌بينم. متاسفانه جرياني در مجلس حضور دارد که به بهانه مقابله با لاريجاني، با نظام، مصالح کشور، امنيت ملي بازي مي‌کنند. اين افراد با لاريجاني عناد دارند. اگر مدعي‌اند که اقدام لاريجاني خلاف حکم رهبري است چرا وقتي احمدي‌نژاد بعد از دستور رهبري يازده روز خانه نشين شد عطسه نکردند؟




تاریخ انتشار : 16 آبان 1391, 04:18



» اخبار مرتبط:

  • فقط 9 امضا تا عملي شدن طرح سؤال از رئيس‌جمهور‌
  • آقاي احمدي‌نژاد يک بار ديگر قانون اساسي را بخوانيد
  • احمدي‌نژاد مي‌خواهد ناگفته‌ها را بگويد
  • امضاي 164 نماينده مجلس پاي تقدير نامه مرتضوي !!!
  • اسامی نمایندگانی که صلاحیت آنها تائید شده است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟