مشروح اخبار


» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)؛ اهدا 250 سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت فرخنده سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) 250 سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان اهداء شد.

 قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: یکی از فعالیت‌های اساسی ‏کمیته امداد در خصوص ترویج سنت حسنه الهی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان، پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج به زوج‌های تحت حمایت است.
وی از اهداء 250 سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت خبر داد و گفت: در این خصوص سه میلیارد و 750 میلیون تومان هزینه شده است.
مبشری تصریح کرد: جهیزیه تهیه‌شده برای زوج‌های جوان در قالب لوازم اصلی و ضروری زندگی شامل یخچال، اجاق‌گاز، فرش و ماشین لباسشویی که هر سری جهیزیه به ارزش ۱۵ میلیون تومان است.
وی اظهار کرد: خدمات این نهاد در حوزه ازدواج شامل اهداء جهیزیه به نوعروسان خانواده‌های تحت حمایت، هدیه ازدواج پسران و کمک‌هزینه برای ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار است.
مبشری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی به‌منظور آشنایی مددجویان با مهارت‌های زندگی، گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای قبل از ازدواج و آموزش‌های کوتاه‌مدت در زمینه اخلاق خانواده، بهداشت و احکام دینی به نوعروسان تحت حمایت ازجمله برنامه‌های کمیته امداد به‌منظور آمادگی نوعروسان برای آغاز زندگی مشترک است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه کمک به ازدواج جوانان و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد، افزود: بالا رفتن سن ازدواج و معضل طلاق از مشکلات اساسی جامعه است که حل این مشکلات نیازمند همکاری و مساعدت همه بخش‌ها است.

 اجرای پویش نذر قربانی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: پویش نذر قربانی، طرحی است که در آستانه عید سعید قربان برای رسیدگی به امور نیازمندان و کمک به معیشت آنان در استان اجرا می‌شود.
علی حسن مظاهری، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با تبریک پیشاپیش عید سعید قربان، گفت: پویش نذر قربانی، طرحی است که در آستانه عید سعید قربان برای رسیدگی به امور نیازمندان و کمک به معیشت آنان در استان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که فرموده «اگر مردم می‌دانستند در قربانی چه آثار و برکاتی است، قطعاً قرض کرده و قربانی می‌کردند»، گفت: این فرموده امیرالمؤمنین(ع)  نشان از ارزش بسیار بالای انجام قربانی دارد.
مظاهری تصریح کرد: هدف از اجرای طرح نذر قربانی کمک به معیشت نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در قالب اهداء گوشت قربانی به آنان است.
وی به درگاه‌های مشارکتی جهت پویش نذر قربانی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و بیان کرد: مردم خیر و نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی و گوشت قربانی خود را به دفاتر ادارات کمیته امداد در سراسر استان اهدا کنند.
مظاهری با اشاره به اینکه پویش نذر قربانی از 20 تیر تا 20 مردادماه ادامه دارد، گفت: کد دستوری #074*1*8877* ، سایت emdad.ir و همچنین شماره کارت 6037997599038941 به نام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز از درگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی خیران نیکوکار در این خصوص است.



تاریخ انتشار : 21 تیر 1400, 11:34



» اخبار مرتبط:

  • پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های مددجوی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۸۲۲ کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد
  • اهداء 343 مورد کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
  • اهداء 100 مورد جهیزیه به زوج‌های مددجوی کمیته امداد منطقه یک یاسوج
  • اهداء 22 مورد جهیزیه به مددجویان کمیته امداد منطقه یک یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود