مشروح اخبار


» افزایش 30 درصدی برداشت نفت از میدان نرگسی گچساران



با اجرای طرح توسعه‌ای ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، تولید چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی گچساران، از 20 هزار بشکه در روز به 26 هزار بشکه ‌رسید که نشان‌دهنده رشد 30 درصدی برداشت نفت از این میدان است.

به گزارش راک نیوز، امروز در سومین روز از هفته دولت با حضور وزیر نفت عملیات اجرایی پنج طرح نفتی شامل توسعه و نگهداشت میدان نرگسی گچساران، فاز ۲ طرح توسعه میدان مشترک یاران، طرح توسعه میدان مشترک بلال، طرح PDH بیدبلند خلیج فارس و افتتاح پروژه‌های عام المنفعه مسئولیت اجتماعی آغاز شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران روز جمعه در آیین بهره‌برداری از چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی گچساران از طریق ویدئو کنفرانس با وزیر نفت افزود: چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن به تولید رسید و به این ترتیب، برداشت نفت از مخزن بنگستان این میدان برای نخستین بار امکان‌پذی
مهرداد کاهکش با بیان اینکه طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اولویت‌بخشی دولت سیزدهم به طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید، به عنوان بزرگترین طرح توسعه‌ای بعد از انقلاب است گفت: در این طرح استفاده از توان پیمانکاران داخلی در کنار حمایت از سازندگان داخلی و توسعه عمران و آبادانی مناطق پیرامونی طرح های عام المنفعه مسوولیت های اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است .
وی گفت: یکی از بسته‌های ۱۱گانه طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸ مخزن، بسته نرگسی می‌باشد که در این بسته ۳حلقه چاه با مجموع ظرفیت ۶ هزار بشکه در روز احداث و همچنین احداث یک چندراهه جدید و احداث خط لوله جریانی به دست توانمند نیروهای داخلی آماده شده است .
وی با بیان اینکه این بسته از ۲۸ طرح توسعه‌ای توسط شرکت حفاری دانا کیش بعنوان پیمانکار از اسفند سال ۹۹ شروع و هم اکنون آماده راه‌اندازی و وارد مدار شد عنوان کرد: در مجموع تولید میدان نرگسی گچساران از بیست هزار بشکه در روز به ۲۶ هزار بشکه افزایش یافت.
میدان نفتی نرگسی از میدان‌های تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب می‌باشد، که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عملیات تولید آن را برعهده دارد.
طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی در قراردادی ۴۱ ماهه به شرکت دانا انرژی واگذار شده است. در این طرح قرار است روزانه ۶ هزار بشکه نفت در روز تولید شود. اجرای این طرح در طی ۲ سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد زایی برای دولت خواهد داشت.

 



تاریخ انتشار : 4 شهریور 1401, 10:32



» اخبار مرتبط:

  • مشعل هاي ميدان نفتي سروستان روشن شد
  • وزیر نفت خبر داد؛آخرین وضعیت ۲۹ میدان نفتی/ افزایش تولید میادین نفتی گچساران
  • مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛تولید روزانه نفت گچساران به620 هزار بشکه رسید
  • حادثه میدان نفتی گچساران 3کشته و 2مصدوم برجای گذاشت +اسامی
  • تولید نفت گچساران به 620 هزار بشکه در روز رسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود