مشروح اخبار


» توصیه‌های امام جمعه کهگیلویه در آستانه بازگشایی مدارس



امام جمعه کهگیلویه در آستانه بازگشایی مدارس توصیه هایی کرد.


امام جمعه کهگیلویه در آستانه بازگشایی مدارس توصیه هایی کرد.

به گزارش راک نیوز؛ ظهر امروز حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دهدشت با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: این ایام را بامحبت به خانواده یادآوری کنیم، ما می‌توانیم از معارف اسلامی فراوانی که در اختیار است بهترین بهره را ببریم. 

وی دیدار رهبر معظم انقلاب با علمای اهل‌سنت را یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری از زمان رهبری‌شان تا کنون بیشترین تلاش‌ها را برای وحدت بین جامعه اسلامی انجام دادند.

وحدانی فر شاه‌بیت مهم فرمایشات رهبری در این دیدار را خواندن امت اسلامی عنوان کرد و گفت: باید کاری انجام داد که هوشیار شویم که همه ما عضو امت اسلامی هستیم. 

وی تصریح کرد: باید به سمت‌وسویی رویم که آنچه دشمن از اسلام تحت عنوان تشیع انگلیسی درست کرده است از بین رود و اخلاق حسنه پیامبر و اخلاق اجتماعی اسلام بیان شود. 

حجت‌الاسلام وحدانی‌ فر با بیان اینکه اتحاد با امت اسلامی به وجود می‌آید، گفت: زمانی اتحاد به وجود می‌آید که همه مسلمانانی که در این کره خاکی زندگی می‌کنند خود را از یک امت بدانند.

وی به اتفاقات رخ‌داده اخیر در لبنان اشاره کرد گفت: این اتفاقات نشان داد که رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ قاعده انسانی پایبند نیست، آن‌هایی که در ابعاد مختلف در ریختن خون‌های فرزندان امت اسلامی شریک و حمایت می‌کنند مقصر هستند.

وحدانی فر با بیان اینکه ما برای اینکه حرف امام عظیم الشان مان را عملی کنیم لحظه‌شماری می‌کنیم، افزود: اینکه آمریکا تنفس مصنوعی میده و حمایت می‌کند به جایی نخواهند رسید، توصیه‌ می‌کنیم به‌جای دادن بمب و موشک جلیقه‌ نجات برای شنا این رژیم غاصب که به‌زودی ناچار هستند در دریا شنا کنند.

وی با اشاره به اینکه بنا نیست که ما بگذاریم جراحت ها بر پیکر امت اسلامی بماند، گفت: امروز امت اسلامی یمن قهرمان، عراق سرافراز، سوریه و ایران این آمادگی را دارد که رژیم صهیونسیتی را به خاک بنشاند. 

خطیب جمعه دهدشت اذعان کرد: صبر استراتژیکی که این روز ها ما انجام می‌دهیم کشتن شبانه روز صهیونیست ها است، یقیناً پاسخی کوبنده خواهیم داد.

وحدانی فر به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شیر مردان ایران در ابعاد مختلف با رهبری امام راحل و با کمبودهایی که وجود داشت ایستادگی کردند. 

وی با بیان اینکه امروز هر آنچه که داریم از دفاع مقدس است، افزود: اگر جنگ سایبری، توان دفاعی، قدرت بین‌المللی و سیاسی است و قدرت چانه زنی در دنیا برای ما وجود دارد و دنیا در منطقه بدون اذن ما نمی‌تواند کاری کند ماحصل دفاع مقدس است. 

حجت‌الاسلام وحدانی فر به سالروز بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: مهر بوی درس، علم و بالندگی می‌دهد، برای آموزش‌وپرورش هر چقدر هزینه شود سرمایه‌گذاری است. 

وی با بیان اینکه تلاش معلمان ما باید به سمت تربیت ایرانی و اسلامی برود، افزود: همه تلاش معلمان ما بود و از این به بعد هم این باشد که دانش‌آموزی تربیت کند که در عصر رسانه و هوش مصنوعی قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری داشته باشد. 

وحدانی‌ فر با اشاره به اینکه باید نگاه آموزشی را بلندمدت کرد، افزود: باید آموزش داد که در جامعه‌ جهانی که تبدیل به دهکده‌ شده است این دانش‌آموز موفقیت برای کشور حاصل کند‌. 

وی نقش تربیتی معلم را از والدین پررنگ‌تر عنوان کرد و گفت: دانش‌آموز حرکت معلم را برای خود الگو می‌داند، باید تلاش کرد همه الگویی خوب بود.

امام‌جمعه کهگیلویه با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک خانواده بزرگی است که همه ما در آن سهیم هستیم، افزود: نباید خود را از آموزش‌وپرورش جدا بدانیم، در این پازل تربیتی همه شریک هستیم و باید کمک کنیم. 

وحدانی فر تصریح کرد: مدرسه را به کانونی برای تربیت انقلابی و اسلامی جامعه تبدیل کنیم. 

وی با استناد بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کلیت آموزش‌وپرورش، گفت: آن چیزی که برای آموزش‌وپرورش لازم است ثبات مدیریتی است، این نکته می‌تواند بسیار موفق باشد. 

حجت‌الاسلام وحدانی فر با تذکر چندباره در خصوص کلاس های خصوصی، گفت: این کار یک آفت نگران‌کننده است که به کانون گرم خانواده آسیب می‌رساند، خانواده‌ها توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند، این رویه نا تصحیح اصلاح شود.



تاریخ انتشار : 30 شهریور 1403, 14:02



» اخبار مرتبط:

  • امام جمعه کهگیلویه در جلسه شورای اداری : تبعیض آموزشی را برنمی‌تابیم
  • توصیه امام جمعه کهگیلویه: در سفر رئیس‌جمهور به فکر انتقام‌گیری نباشید
  • پشت میز نشینی مدیران به برکت خون شهداست /مسئولان با سعه صدر پاسخگوی خانواده شهدا باشند
  • امام جمعه دهدشت: مسوولان برای ارائه خدمات به مردم کاغذبازی اداری و پاسکاری را حذف کنند
  • دیدار مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان با امام جمعه دهدشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟