مشروح اخبار


» سارق اینترنتی در یزد دستگیر شد



ا

سرهنگ علی زارع پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال شکایت یکی از فروشندگان تجهیزات رایانه ای مبنی بر اینکه شخصی ناشناس یک دستگاه لپ تاب از فروشگاه وی خریداری و هشت میلیون ریال آن را به صورت اینترنتی در فروشگاه به حساب واریز کرده است، اقدامات برای شناسایی متهم آغاز شد.

وی افزود: این فرد بعد از خرید لپ تاپ هشت میلیون ریال از مبلغ آن را به صورت اینترنتی پرداخت کرد که بعد مشخص شد این واریز غیرقانونی است و از حساب فردی است که ساکن گچساران است و با شکایت صاحب حساب و به دستور مقام قضایی گچساران حساب بانکی فروشنده مسدود شد و موضوع برای رسیدگی و شناسایی متهم در دستور کار قرار گرفت. 

زارع پور ادامه داد: کارشناس پلیس فتا با انجام تحقیقات و بررسی فنی، متهم اصلی را شناسایی و با دستور مقام قضایی بازداشت کردند که از کارشناسی انجام شده از کیس های رایانه شخص متهم مشخص شد با طراحی سایتی در بازارر فروش اینترنتی و قرار دادن صفحات مشابه سازی شده (فیشینگ) مربوط به یکی از بانکها برای خرید مراجعه کنندگان کرده است و از این طریق 12 مورد به مشخصات و رمزهای عابر بانک های خریداران اینترنتی دسترسی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از نرم افزارهای تخصصی به اطلاعات مشترکین یکی از شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی در استان یزد دسترسی پیدا کرده و اقدام به استفاده غیرمجاز از اشتراک آنان کرده است.   زارع پور عنوان کرد: با دستور بازپرس رسیدگی کننده به پرونده، متهم تحویل زندان و تحقیقات برای کشف سایر اقدامات مجرمانه متهم و شناسایی دیگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.   رئیس پلیس فتای استان یزد در این زمینه به شهروندان هشدار داد و از آنها خواست هنگام خرید از بازار و فروشگاه های اینترنتی دقت کنند تا از سایتها و آدرس های اینترنتی ناشناس و غیر معتبر خرید نکنند و هنگام پرداخت وجه به اصالت درگاه بانک اینترنتی خود اطمینان حاصل کنند تا طعمه فروشگاه های دروغین اینترنتی و صفحات مشابه سازی شده بانکی نشوند.



تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1391, 17:22



» اخبار مرتبط:

  • عامل برداشت کننده غیرمجاز از حساب بانکی در یاسوج دستگیر شد
  • سرقت از حساب معلم برای خرید بازی رایانه‌ای
  • سارق اینترنتی د رکهگیلویه وبویراحمد دستگیرشد
  • پسر بچه کلاس ششم با اینترنت حساب پدرش را خالی کرد
  • خریدارانی که ماشین نخریده حساب شان خالی شد!!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟