مشروح اخبار


» خطر در محور یاسوج - اصفهان



عزت اله محسنی پور-تنها محور مواصلاتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج به استان اصفهان به دلیل عملیات تعریض و خاکبرداری، مشکلات فراوانی را برای رانندگان در حال تردد از این مسیر که به گفته کارشناسان یکی از مسیرهای پرخطر استان می باشد را به وجود آورده است. تعریض این مسیر که بعضاً با تخریب شانه جاده همراه بوده و ورود ماشین آلات سنگین راهسازی به جاده باعث حوادث تلخ و ناگواری گردیده است و خواست عموم مردم به حداقل رساندن این مشکلات می باشد. هم اکنون در این محور به دلیل عملیات تعریض از روستای سمرون بخش پاتاوه به سمت شهر پاتاوه، به طول تقریبی 10 کیلومتر و به مدت 8 ساعت، مسیر رفت از یاسوج به اصفهان به طور کامل مسدود گردیده و عبور و مرور از جاده قدیمی و بعد از طی نزدیک به 1 کیلومتر جاده خاکی و عبور از روستاهای احمد غریب و شهر پاتاوه و گذر از تپه های فراوان مجدداً وارد مسیر اصلی می گردد.
اهم مشکلات این مسیر عبارتند از:
1-عدم وجود هیچ گونه علائم راهنمایی و رانندگی و علائم هشدار دهنده و حفاظ کنار جاده
2-نداشتن خط کشی وسط و طرفین جاده، به طوری که راننده احساس می کند که این مسیر یک طرفه می باشد در حالی که این طور نیست و عبور و مرور روستاهای همجوار از هر دو طرف انجام می گیرد.
3- بیشتر نقاط این جاده فاقد شانه و دید کافی می باشد.
4-به دلیل حفاری شرکت گاز و عدم بازسازی و ترمیم در جاهایی که حفاری و عبور لوله گاز انجام گرفته، شاهد چاله و دست انداز جاده می باشیم
. 5-عدم وجود تابلوهای تعیین مسیر باعث سر در گمی رانندگان خصوصاً شهرستانیها می گردد که به دلیل وجود روستاهای متعدد در این مسیر و ختم جاده این روستاها به مسیر فوق باعث به اشتباه افتادن و طی مسیر غلط گردیده است
. 6-کم عرض بودن جاده؛ در منطقه مسکونی روستای احمدغریب و شهر پاتاوه باعث مشکلاتی برای اهالی، همچون بوق های ممتد رانندگان، سخت شدن عبور عابرین پیاده و احشام روستاییان گردیده است.
7-خاکی بودن جاده در روستای سمرون نیز باعث نارضایتی مردم به دلیل بلند شدن گرد و خاک و نشستن ذرات بر روی برنج کاری همجوار این مسیر و قبرستان کنار آن شده است.
  8-عبور وسائط نقلیه سنگین با بار ترافیگی و ارتفاع بلند از خیابان اصلی شهر پاتاوه نیز باعث مشکلاتی همچون برخورد با کابل های مخابرات و برق وپاره شدن آنها می گردد. امیدواریم با عنایت استاندار محترم و مسئولین شاهد اتفاقات تلخی شبیه به تصادفاتی همچون دشت روم نباشیم و به قول بزرگان علاج واقعه قبل از وقوع بنماییم .
انشاء الله




تاریخ انتشار : 5 شهریور 1392, 19:38



» اخبار مرتبط:

  • اتمام بزرگراه پاتاوه ‌بهبهان تا پایان 92/اتصال بزرگراهی شیراز به سیرجان
  • آغاز عملیات اجرایی فاز دوم کمربندی گچساران
  • پیمانکار پروژه تعریض جاده یاسوج - سی سخت خلع ید شد
  • کلنگ زنی فاز دوم کمربندی گچساران
  • پيشرفت 56 درصدي جاده ملي پاتاوه به دهدشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود