مشروح اخبار


» استاندار آموزشی کشور به بیش از 7 هزار استاندار رسید/670مرکز آموزشی در سطح کشور وجود دارد



مدیر کل دفتر ارزشیابی مهارت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از زحمات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کرد.

حسین محمودی سفید کوهی مدیر کل سنجش و ارزشیابی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای دوگنبدان در گفت‌وگو با خبرنگار راک نیوز اظهار داشت: کلیه فعالیت های مربوطه به فرآیند آزمون های فنی و حرفه ای از ثبت نام کارآموز در سامانه سازمان ، صدور کارت ورود به جلسه متقاضیان ، اعلام نتایج آزمون و.........


استاندار آموزشی کشور به بیش از 7 هزار استاندار رسید/670مرکز آموزشی در سطح کشور وجود دارد

مدیر کل دفتر ارزشیابی مهارت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از زحمات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کرد.

حسین محمودی سفید کوهی مدیر کل سنجش و ارزشیابی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای دوگنبدان در گفت‌وگو با خبرنگار راک نیوز اظهار داشت: کلیه فعالیت های مربوطه به فرآیند آزمون های فنی و حرفه ای از ثبت نام کارآموز در سامانه سازمان ، صدور کارت ورود به جلسه متقاضیان ، اعلام نتایج آزمون و......... تا صدور گواهینامه ها به صورت الکترونیکی و اینترنتی انجام می شود که به حول و قوه الهی زیر ساخت ها و بسترسازی های سخت افزاری و نرم افزاری در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از سال 1391 مهیا و مورد بهره برداری قرار گرفته است که در همین راستا به منظور افزایش و ارتقای امنیت گواهینامه ها و تسهیل در استفاده از آن ، کاهش هزینه ها و ارائه پاسخ گویی به متقاضیان در کوتاه ترین زمان ممکن گواهینامه های الکترونیکی صادر می شود.

محمودی همچنین در خصوص صدور گواهینامه های الکترونیکی اعلام کرد: گواهینامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قبلا به صورت کاغذی بوده که با توجه به اولویت تحقق دولت الکترونیک در کشور و در راستای استاندارد سازی و بهینه سازی الگوهای ارزشیابی و الکترونیکی نمودن فرآیند آزمون در سازمان صدور گواهینامه های الکترونیکی از سال92 شروع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این نوع از کارت های هوشمند امکان تجمیع اطلاعات مربوط به 20 گواهینامه وجود دارد که با دو روش استفاده از سامانه استعلام سازمان و دستگاه های  کارت خوان مخصوص گواهینامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امکان مشاهده اطلاعات مربوطه به گواهینامه ها وجود دارد.

محمودی سفید کوهی با اشاره به برگزاری آزمون کتبی برای بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر در 31 استان کشور در سال 94 گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جهت برگزاری آزمون های کتبی متحمل هزینه های فراوانی برای تهیه و چاپ دفترچه های سوالات ، عوامل اجرایی برگزاری آزمون ها و.......  شده است که با استقرار آزمون الکترونیکی در سطح کشور شاهد چابکی ، انعطاف پذیری و کاهش چشمگیر هزینه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش سنجش خواهیم بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از 60 درصد افرادی که در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت کرده اند موفق به دریافت گواهینامه شده اند.

مدیر کل دفتر ارزشیابی مهارت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد:670 مرکز آموزشی در سطح کشور وجود دارد.

محمودی سفید کوهی افزود: گواهینامه های مربوط به دوره های فنی و حرفه ای قبلا" در تهران به صورت متمرکز صادر می شد ولی در حال حاضر اداره آزمون و ارزیابی مهارت کل در مراکز استانها این گواهینامه ها را صادر می کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید 5هزار و 600 استاندار آموزشی وجود داشت که این تعداد اکنون به بیش از 7 هزار استاندار آموزشی رسیده و هدف از این استانداردهای اموزشی رفتن به سوی نیاز بازار کار می باشد.

محمودی سفید کوهی2سیاست کلی فنی و حرفه ای در سال 95 را حمایت از بخش خصوصی و تقاضا محوری عنوان کرد.

وی در پایان گفت: در سال 93 بیش از 930 هزار گواهینامه ی هوشمند صادر شده است.(زینب محمدی)



تاریخ انتشار : 11 اسفند 1394, 18:24



» اخبار مرتبط:

  • تعرفه جدید صدور گواهینامه اعلام شد
  • حدود 5 هزارحق التدريسي فني وحرفه اي استخدام مي شوند
  • سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس معرفی شد
  • جزئیات دستورالعمل اعطای گواهینامه نوع دوم فرهنگیان
  • قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟